Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanheinänä myyty heinäkasvi on myrkyllistä kissoille

Vierailija
11.03.2022 |

Kissoille ei tule tätä kissanheinää (myös myyty nimillä kissankaisla ja kissanruoho) syöttää sillä se on kateille myrkyllistä ja vaarallinen, mutta huonekasvina sitä voi edelleen kasvattaa. Ruohokasvien sijaan kissoille kannattaa antaa ennemmin tuoretta lihaa sillä kissat ovat puhtaita lihansyöjiä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008675819.html

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/48cdc8f6-c5c1-49f2-b3d4-3b43f44921ca

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ohran siemenistä voi kasvattaa oraita kissojen syötäväksi. Kyllä kissat ulkonakin ruohoa syö. Liittyy varmaan ruoansulatukseen ja karvatuppojen kerääntymiseen suolistossa.

Vierailija
2/19 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ohran siemenistä voi kasvattaa oraita kissojen syötäväksi. Kyllä kissat ulkonakin ruohoa syö. Liittyy varmaan ruoansulatukseen ja karvatuppojen kerääntymiseen suolistossa.

Nimenomaan ohraa. Itse olen ostanut kaupasta kasvatettavaksi Nelson Gardenin ja Verson kissanruohoa ja siemenpussin sisältö on niiden selosteen mukaan ohran siemeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläimet itse tietävät, mitä voivat syödä. Meillä ei kissat ole koskaan ulkona syöneet mitään myrkyllistä, vaikka ovat olleet paljon vapaana ulkona.

Onko kissojen hyysääminen hävittänyt niiden luontaiset ominaisuudet.

Ihme, kun ei kuolleita elukoita pötköttele pitkin maita ja mantuja, jos eivät muka osaa vältellä myrkyllistä kasvia.

Tyhmä lehmäkään ei syö Niittyleinikkejä, koskaa tietää niiden olevan myrkyllisiä.

Vierailija
4/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ulkoileva kissa tietää kyllä mitä voi syödä.

En tiedä sitten onko turhautuneiden sisäkissojen ongelma tuo että järsivät mitä sattuu.

Vierailija
5/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eläimet itse tietävät, mitä voivat syödä. Meillä ei kissat ole koskaan ulkona syöneet mitään myrkyllistä, vaikka ovat olleet paljon vapaana ulkona.

Ihme, kun ei kuolleita elukoita pötköttele pitkin maita ja mantuja, jos eivät muka osaa vältellä myrkyllistä kasvia.

Tyhmä lehmäkään ei syö Niittyleinikkejä, koskaa tietää niiden olevan myrkyllisiä.

Toinen mun kissoista on rehellisesti sanottuna kyllä juuri niin tyhmä, että kaikki pitää laittaa suuhun, jopa nuppineula piti yrittää pistää naamariin. Rakas kaveri, mutta vähän kaheli, joten todellakaan en luota siihen, että tietää mikä on vaarallista ja mikä ei.

Vierailija
6/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap väärässä, kissa ei ole puhdas lihansyöjä. Kissa syö luonnossa saaliinsa kokonaan ja saa siinä esim. syömänsä jyrsijän mahansisällön. Pelkkää lihaa syövä kissa sairastuu ennenpitkää.

Vierailija
7/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallikissat nauttivat hevosten annoksista mitä itse parhaaksi havaitsevat. Mikä niillä nyt lienee, kun herkkuruoka on jäänyt syömättä, mutta näkyi jyrsivän timotein tähkää? Kauniita ja terveitä näyttävät olevan, mutta olisiko myyräsaalis ollut hyvä.

Vierailija
8/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset lehmät osaa olla syömättä, mutta jos tuot lehmän Ruotsista, Tanskasta tai Saksasta niin niille on niittyleinikki maistunut jos ei olla niitetty sitä pois laitumilta. Mutta onneksi suurimman osan ajasta ovat pihatoissa niin sitä tapahtuu harvoin.

Vierailija
9/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on 90 - luvulla syntynyt urbaanilegenda, joka luultavasti on syntynyt siitä, että virallisesti koristekasveiksi luokitelluille kaisloille on käytetty vaarallisia kasvinsuojeluaineita. Nyt kaisloja väitetään myrkyllisiksi "varovaisuusperiaatteen" perusteella sen sijaan että varoitettaisiin todellisesta vaarasta eli kasvinsuojeluaineista. Väite myrkyllisyydestä on ulkomailla tuntematon. Kukaan ei ole julkaissut tietoa kaislasta löytyneestä myrkystä tai sen aiheuttamasta myrkytyksestä. Oma kissani söi itse kasvatettua kaislaa kaksin tassuin ja eli melkein 20 vuotiaaksi.

Vierailija
10/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Örkki kirjoitti:

Tuo on 90 - luvulla syntynyt urbaanilegenda, joka luultavasti on syntynyt siitä, että virallisesti koristekasveiksi luokitelluille kaisloille on käytetty vaarallisia kasvinsuojeluaineita. Nyt kaisloja väitetään myrkyllisiksi "varovaisuusperiaatteen" perusteella sen sijaan että varoitettaisiin todellisesta vaarasta eli kasvinsuojeluaineista. Väite myrkyllisyydestä on ulkomailla tuntematon. Kukaan ei ole julkaissut tietoa kaislasta löytyneestä myrkystä tai sen aiheuttamasta myrkytyksestä. Oma kissani söi itse kasvatettua kaislaa kaksin tassuin ja eli melkein 20 vuotiaaksi.

Oletko ikinä kuullut tujonista?

Örkki voisi lopettaa kissojen tappamisen.

https://kulutusjuhla.fi/2008/05/26/kissankaisla-on-kissoille-myrkyllist…

Vierailija
11/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissa on 8 vuotta syönyt talvisin tätä kukkakaupasta ostettua ruohoa. Kesällä syö pihalta.

Ei se sitä varsinaisesti syö vaan kun karvapallo on tulollaan niin tarvitsee saadakseen aikaan refleksi jolla oksentaa karvapallo pois.

Harmittaa paljon kun lähikukkakauppa nyt lopettaa mistä tätä ruohoa sai.

Ei kelpaa mikään ohra.

Lidlin olisi kuulemma myynyt tätä nyt mutta nyt jotkut hysteerikot sai Lidlin poistamaan sen myynnistä.

Vierailija
12/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa yleensä on erittäin tarkka mitä syö. Tai ainakin omani on.

Ulkonakin valjaslenkillä kesällä etsii vain tietynlaista ruohoa. Se muistaa paikat missä sitä kasvaa ja menee sinne.

Vierailija
13/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Ostan tuota heinää ja laitan taloni ympäristöön.

Vierailija
14/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei selvästikään tiedä kissoista mitään.

Vierailija
15/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa yleensä on erittäin tarkka mitä syö. Tai ainakin omani on.

Ulkonakin valjaslenkillä kesällä etsii vain tietynlaista ruohoa. Se muistaa paikat missä sitä kasvaa ja menee sinne.

Miksi joku alapeukutti tämän .

Näin kissa toimii luonnossakin.

Vierailija
16/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muuten tietää Helsingissä kukkakaupan mistä tätä tällä hetkellä saa niin vinkkaappa. Menen heti hakemaan.

Oma kukkakauppa lopetti.

Vierailija
17/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ulkoileva kissa tietää kyllä mitä voi syödä.

En tiedä sitten onko turhautuneiden sisäkissojen ongelma tuo että järsivät mitä sattuu.

masennus ja itse murha

sitä kissanomistajat ei koskaan tule edes ajatelleeksi

Vierailija
18/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin kissat on syöneet tätä ruohoa. Ihan on terveitä. 7 ja 10 vuotiaat.

Pitkäkarvaisemmat kissat tarvii erityisesti ruohoa koska nielevät puhdistaessaan itseään karvaa. Ruoho auttaa

Vierailija
19/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään mitään todistetta että joku kissa on kuollut tai sairastunut tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi