Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apteekki vaihtaa lääkkeen halvempaan

Vierailija
11.03.2022 |

Ja on niissä eroa. En viitsi mainita mitään nimeltä , mut kyllä mä eron huomaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Apteekissa tarjotaan yleensä toista valmistetta mikäli toista ei ole varastossa. Yleensä hieman halvempaa valmistetta. Näin olen kokenut ainakin mt- lääkkeiden kanssa.

Vierailija
2/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niissä paljonkin eroja. Kerran lääkäri sanoi mulle niissä olevan pieniä heittoja molempiin suuntiin +-5%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän vaihdetaan aina geneeriseen lääkkeeseen, koska halvempi. Kela vaatii, jos lääkkeestä saa Kela-korvauksen. Minun mielestäni geneeriset lääkkeet eivät ole niin turvallisia kuin alkuperäiset. Itse jouduin vaihtamaan erään geneerisen lääkkeen (valmistettu Intiassa) toiseen, koska siinä oli syöpää aiheuttavaa ainetta.

Vierailija
4/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa ihan sitä valmistetta, mitä itse haluaa. Joskus vain joutuu odottamaan päivän pari, että se saadaan tilatuksi tukusta, tai joskus useamman viikon, jos se on tukustakin loppu.

Vierailija
5/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän vaihdetaan aina geneeriseen lääkkeeseen, koska halvempi. Kela vaatii, jos lääkkeestä saa Kela-korvauksen. Minun mielestäni geneeriset lääkkeet eivät ole niin turvallisia kuin alkuperäiset. Itse jouduin vaihtamaan erään geneerisen lääkkeen (valmistettu Intiassa) toiseen, koska siinä oli syöpää aiheuttavaa ainetta.

No ei vaihdeta, jos ei halua. Voit ostaa reseptiin merkityn alkuperäisen tai minkä tahansa geneerisen, kunhan rahaa vaan löytyy.

Vierailija
6/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei vaihdeta, jos ei halua. Voit ostaa reseptiin merkityn alkuperäisen tai minkä tahansa geneerisen, kunhan rahaa vaan löytyy.

Tottakai omalla kustannuksella saa lääkkeen kuin lääkkeen.

Vierailija
7/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää suostu syömään yhtään rinnakkais valmistetta. Aivan eri olo tulee rinnakkais valmisteesta kuin aidosta!

Vierailija
8/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanon, että en vaihda halvempaan, niin sillä selvä. Ei sitä väkisin vaihdeta.

Vierailija
9/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sanon, että en vaihda halvempaan, niin sillä selvä. Ei sitä väkisin vaihdeta.

Vain jos lääkäri kieltää vaihdon.

Vierailija
10/10 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kyllä todellakaan vaihdeta mitään sellaista lääkettä, jossa ei olisi sama vaikuttava aine.

Sen toisen alkuperäisen lääkkeen kyllä saa, mutta erotus pitää maksaa itse.