Rokote salaliittoteoriat on itätrollien informaatiosodankäyntiä.
Tarkoitus on saada ihmiset inhoamaan länsimaita niin paljon ettei Putin ja liittyminen Venäjään enää tuntuisi niin pahalta. Hänhän vaan suojelee meitä "great resetiltä" ja muulta salaliittopaskalta.
Kommentit (37)
Venäjän erittäin aktiivinen disinformaatiovaikuttaminen korona-asioissa on ollut EU:n tiedossa jo keväästä 2020 saakka. Miksi asiaan ei ole puututtu tehokkaammin?
Russian media have deployed a “significant disinformation campaign” against the West to worsen the impact of the coronavirus, generate panic and sow distrust, according to a European Union document seen by Reuters.
The EU document said the Russian campaign, pushing fake news online in English, Spanish, Italian, German and French, uses contradictory, confusing and malicious reports to make it harder for the EU to communicate its response to the pandemic.
“A significant disinformation campaign by Russian state media and pro-Kremlin outlets regarding COVID-19 is ongoing,” said the nine-page internal document, dated March 16, using the name of the disease that can be caused by the coronavirus.
“The overarching aim of Kremlin disinformation is to aggravate the public health crisis in Western countries...in line with the Kremlin’s broader strategy of attempting to subvert European societies,” the document produced by the EU’s foreign policy arm, the European External Action Service, said.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän erittäin aktiivinen disinformaatiovaikuttaminen korona-asioissa on ollut EU:n tiedossa jo keväästä 2020 saakka. Miksi asiaan ei ole puututtu tehokkaammin?
Russian media have deployed a “significant disinformation campaign” against the West to worsen the impact of the coronavirus, generate panic and sow distrust, according to a European Union document seen by Reuters.
The EU document said the Russian campaign, pushing fake news online in English, Spanish, Italian, German and French, uses contradictory, confusing and malicious reports to make it harder for the EU to communicate its response to the pandemic.
“A significant disinformation campaign by Russian state media and pro-Kremlin outlets regarding COVID-19 is ongoing,” said the nine-page internal document, dated March 16, using the name of the disease that can be caused by the coronavirus.
“The overarching aim of Kremlin disinformation is to aggravate the public health crisis in Western countries...in line with the Kremlin’s broader strategy of attempting to subvert European societies,” the document produced by the EU’s foreign policy arm, the European External Action Service, said.
Tässä linkki https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-disinformation-id…
Kissius kirjoitti:
Nolottaako yhtään kakkapökäleet että menitte ansaan?
Äläpäs sinä natalia taas hämmennä äläkä puutu länsimaalaisten asioihin.
Rokotteet ovat meidän asiamme. Ja jos jotain haittavaikutuksia on, ne me hoidamme itse. Ja teidän tulee hoitaa omat ongelmanne omalla tontillanne. Älä sinä puutu länsimaalaisten asioihin. Mene Ukrainaan auttamaan veljeskansaasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rokotesalaliittoilu on vähentynyt samassa suhteessa kuin venäjömyönteiset viestit lisöäntyneet - syöttö tulee suoraan Pietarin trollitehtaalata mutta usein myös hyödyllisen idiootin lavasta kimpoaa keskusteluryhmiin.
Miten siellä Kremlissä aamu on sujunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rokotesalaliittoilu on vähentynyt samassa suhteessa kuin venäjömyönteiset viestit lisöäntyneet - syöttö tulee suoraan Pietarin trollitehtaalata mutta usein myös hyödyllisen idiootin lavasta kimpoaa keskusteluryhmiin.
Voisitko kertoa lisää tuosta "rokotesalaliittoilusta"? Missä sinä henkilökohtaisesti näet salaliittoja?
Ei kannata provosoitua ollenkaan näiden itätrollien jutuista. Taktiikkana on AINA hämmentää ja aiheuttaa eripuraa länsimaalaisten välille. Mikä tahansa asia kelpaa siihen-kieroudella ei ole mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainoastaan idästä. Samaa aihetta jauhaa jotkut ihan kotimaisetkin ryhmät, ne pahiten aivopestyt.
Mutta kuka sitä syöttää näilke ryhmille?
No, rokotevastaisuudella on lännessä pitkät perinteet, mutta Putinin trollit lyövät lisää löylyä löylynlyömien kiukaalle.
Vieläkö joku jaksaa jauhaa flunssasta.
Ukrainassa 35% kansasta on rokotettu ja ihan muut huolenaiheet siellä.
Tässä koronapiikkiasiassa hämmentävintä on se, että heti jos on sitä mieltä, että itse ei halua piikkiä ottaa, on näiden "älykkäiden" ihmisten mielestä automaattisesti venäjän disinformaation uskoja tai sitten Putinin trolli.
Ei siis voi olla niin, että on ihan vain päättänyt olla ottamatta ko.piikkiä/ajatellut odottaa rauhassa, että näkee kuinka piikki toimii. Ja nyt, valtavasta Suomen(kin) median rummuttamasta disinformaatiosta (iltapäivälehtien valheet teho-osastojen tilanteesta) huolimatta, tai ehkä juuri siksi, olen äärimmäisen tyytyväinen, että en sitä piikkiä ottanut.
Olen pahoillani niiden puolesta, jotka valtavasta painostuksesta johtuen sortuivat piikin ottamaan ja ovat nyt kärsineet vakavia haittavaikutuksia.
Toivon myös, että piikki ei oikeasti aiheuta tulevaisuudessakaan vakavia terveyshaittoja kenellekään.
Surullista on, että tämänkään jälkeen nämä "Putinin trolleista" huutelevat eivät näe mitään väärää käytöksessään, jossa mediaa myöten henkilöitä, jotka eivät halua tiettyä lääketieteellistä toimenpidettä, lokeroidaan, haukutaan ja hoitohenkilökunnan kohdalla pakotetaan toimenpiteisiin, joita ei itse halua. Toiminta on täysin n 4 t si maista ja nämä henkilöt kokevat olevansa ylivertaisen älykkäitä.
Korona toi esille sen, kuinka julmia ja pahantahtoisia ihmiset ovat ja tällä tarkoitan näitä piikkiuskovaisia ja pakottajia.
Kun on puhuttu siitä, että pelastaisiko lemmikkinsä vai ihmisen, niin korona vahvisti sitä, että ihmiset harvemmin ovat pelastamisen arvoisia.
Ps. Jos ihminen otti piikin vapaaehtoisesti, omasta halustaan, eikä haukkunut, painostanut ja vastusti ihmisten eriarvoistamista ja passeja niin se on oikeasti ihan ok, minulle koko ajan on ollut tärkeintä, että yksilö saa valita ITSE mitä lääketieteellisiä toimia hänelle tehdään ilman painostusta tai erottelua.
Niin, ne jotka haukkuivat meitä lampaiksi, olivat itse pässejä narussa.
Vierailija kirjoitti:
Joo.
Kokoajan nyt tulee koronarokotteiden tehottomuudesta ja haitoista kertovia tietoja, jotka ovat "suoraan alkuperäislähteistä" niin, että mikään Venäjä tai muukaan ei siihen mitenkään pääsisi väliin.
Minäkin pyrin aina tarkistamaan lähteeni ja lähes kaikki tietoni ovat peräisin vakaista alkuperäislähteistä, joista suurin osa on perustettu ja maineensa hankkinut jo kauan ennen kuin koronaa tai Ukrainan 2014 alkanutta kriisiä oli olemassakaan.
On naurettava ajatuskin, että Venäjä voisi sorkkia jotain arvostetun tiedejournaalin julkaisusarjaa ja julkaista siellä keksittyjä koronarokotteen turvallisuutta kyseenalaistavia tutkimuksia vaikkapa ruotsalaistutkijoiden nimissä.
No jaa ne lähteet, jotta mekin voimme arvioida väitteidesi todenperäisyyden. "Suoraan alkuperäislähteistä" on yhtä luotettava väittämä kuin suoraan Kremlistä.
Jatkunut jo ainakin 10 v. Brides of Putin jne
Vierailija kirjoitti:
Tässä koronapiikkiasiassa hämmentävintä on se, että heti jos on sitä mieltä, että itse ei halua piikkiä ottaa, on näiden "älykkäiden" ihmisten mielestä automaattisesti venäjän disinformaation uskoja tai sitten Putinin trolli.
Ei siis voi olla niin, että on ihan vain päättänyt olla ottamatta ko.piikkiä/ajatellut odottaa rauhassa, että näkee kuinka piikki toimii. Ja nyt, valtavasta Suomen(kin) median rummuttamasta disinformaatiosta (iltapäivälehtien valheet teho-osastojen tilanteesta) huolimatta, tai ehkä juuri siksi, olen äärimmäisen tyytyväinen, että en sitä piikkiä ottanut.
Olen pahoillani niiden puolesta, jotka valtavasta painostuksesta johtuen sortuivat piikin ottamaan ja ovat nyt kärsineet vakavia haittavaikutuksia.
Toivon myös, että piikki ei oikeasti aiheuta tulevaisuudessakaan vakavia terveyshaittoja kenellekään.
Surullista on, että tämänkään jälkeen nämä "Putinin trolleista" huutelevat eivät näe mitään väärää käytöksessään, jossa mediaa myöten henkilöitä, jotka eivät halua tiettyä lääketieteellistä toimenpidettä, lokeroidaan, haukutaan ja hoitohenkilökunnan kohdalla pakotetaan toimenpiteisiin, joita ei itse halua. Toiminta on täysin n 4 t si maista ja nämä henkilöt kokevat olevansa ylivertaisen älykkäitä.
Korona toi esille sen, kuinka julmia ja pahantahtoisia ihmiset ovat ja tällä tarkoitan näitä piikkiuskovaisia ja pakottajia.
Kun on puhuttu siitä, että pelastaisiko lemmikkinsä vai ihmisen, niin korona vahvisti sitä, että ihmiset harvemmin ovat pelastamisen arvoisia.Ps. Jos ihminen otti piikin vapaaehtoisesti, omasta halustaan, eikä haukkunut, painostanut ja vastusti ihmisten eriarvoistamista ja passeja niin se on oikeasti ihan ok, minulle koko ajan on ollut tärkeintä, että yksilö saa valita ITSE mitä lääketieteellisiä toimia hänelle tehdään ilman painostusta tai erottelua.
Tämä.
Me olemme länsimaalainen demokratia ja sen arvoihin kuuluu, että saa ottaa rokotteen tai olla ottamatta.
Rakastan länsimaalaista demokratiaa ja siihen kuuluu myös arvo olla eri mieltä ja sanoa vapaasti mielipiteensä sekä ajatella itsenäisesti. Päättää itsenäisesti laillisista valinnoistaan Venäjällä näitä arvoja ei ole.
Ei kannata olla Putinin hyödyllinen idi ootti ja hämmentää mieliä eikä lietsoa eripuraa oman kansan välillä edes tiedostamattaan.
Demokratiaan kuuluu myös rajoittamaton keskustelu asiasta kuin asiasta.
Vaalikaamme viimeiseen hengenvetoon asti näitä arvojamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kertoa lisää tuosta "rokotesalaliittoilusta"? Missä sinä henkilökohtaisesti näet salaliittoja?
Ei kannata provosoitua ollenkaan näiden itätrollien jutuista. Taktiikkana on AINA hämmentää ja aiheuttaa eripuraa länsimaalaisten välille. Mikä tahansa asia kelpaa siihen-kieroudella ei ole mitään rajaa.
En minä ole provosoitunut millään tavalla. Minua kiinnostaa ajatus ihmisten mielen hallinnasta ja siitä miten helppoa se on. Lähinnä se, miksi ihmiset ei ajattele itse, vaan kaivaa syytä omaan käytökseensä jonkin ulkopuolisen tahon disinformaatiokampanjasta. Minun mielestäni nyt haetaan sopivia tekosyitä, että voidaan syyllistää oman tietämättömyyden aiheuttamat ongelmat jonkun muun syyksi. Ettekö te kykene näkemään teidän logiikkanne epäloogisuutta?
“The overarching aim of Kremlin disinformation is to aggravate the public health crisis in Western countries."
Tuo disinformaatio voidaan ihan yhtä hyvillä perusteilla kipata länsimedian niskaan, koska uutisissa jauhettiin vain yhtä asiaa. Onko asia lopulta niin, että nyt media hakee tekosyitä omaan käytökseensä? Valhe muuttuu totuudeksi, kun sitä toistetaan riittävän paljon ja juuri sitä meille syötettiin koko ajan, joka päivä.
Kyllä näin on. Venäjä jälleen onneksi terästää raakalaismaisella toiminnallaan meitä olemaan tarkkoja ja rehellisiä. Rehellisyyteen kuuluu myös tunnustaa, ettemme ole täydellsisiä.
Trollien tarkoitus on horjuttaa kansan yhtenäisyyttä. Näin nämä rokotepellet, bensapellet ja muut kaikenvastustajapellet juuri tekevät.
Tänään olen tosi kiitollinen rakkaasta vapaasta isänmaastani, kun tajusin miten hienoa on elää vapaassa demokratiassa. Kiitos rakkaat sotaveteraanit!
Vierailija kirjoitti:
Trollien tarkoitus on horjuttaa kansan yhtenäisyyttä. Näin nämä rokotepellet, bensapellet ja muut kaikenvastustajapellet juuri tekevät.
Kielennkäyttösi on suoraan Venäjältä. Joko olet huonosti kasvatettu tai sitten olet venäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ihmiset ovat olleet joka ikisestä asiasta vähintään kahta mieltä. Puolesta ja vastaan. Ei siihen tarvita ulkomailta tulevaa ohjausta eikä trolleja.
Minusta pahin salaliittoteoria on just tämä naurettava usko puutinin trolleihin.
Siihen että erimielisyydet on johdettu jostain Pietarista ja ilman niitä olisimme kaikki yhtä mieltä asioista.
Nämä ei ole mitään itse ajateltuja juttua, sen näkee siitäkin että kaikki rokotehörhöt käyttävät samoja sanoja ( K-piikki, lammas, kokeellinen, injektio, piikki, massapsykoosi...) Samoja opetusvideoita on katseltu ja kuka ne on tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole enää mikään yhtenäiskulttuuri. Se aika on ollut ja mennyt. Nyt jokainen tekee omia valintoja. Ja erityisesti oman terveyden kohdalla se on hyvä asia.
Minulle suomalaiset ovat aina olleet yksilöitä ja meillä on demokratia. Venäjällä näin ei ole.
Siellä on vain lauma jota sorretaan ja ryöstetään. Niin yksinkertainen kansa, että heillä on vain yksi ainoa erehtymätön johtaja. Itsenäinen ajattelu on kielletty.
Nyt samat tahot levittävät venäjän propagandaa. Alkaa silmät avautua ihmisillä. Tosin valitettavasti hyödylliset idiootit jotka ovat tuohon haksahtaneet myös levittävät edelleen uskonhurmeessa samaa sanomaa.
Miksi hoet tuota samaa joka ketjussa?
Onko aivot jääneet pyörimään samaa uraa?