Mä en voi uskoa, että meiltä, jotka saimme lapsemme IVF-hoitojen
avulla alulle, kysyttiin nyt ainakin kolmatta kertaa jo, että oliko se vahinko!!! Mikä ihmisiä riivaa, onko tuollaiset kysymykset yleisiäkin? Että raivostuttaa. Ihmiset voisivat lakata pohtimasta itselle kuulumattomia asioita. Argh.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:35"]
No eihän mekään nyt mitään ikäloppuja olla, minä 25v. ja mies 26v., mutta kyllä jo mielestäni ihan sen ikäisiä, ettei suunnitellusti lapsen hankkiminen pitäisi nyt niin yllättävää olla, että niin moni eri ihminen on sitä jo kysynyt. Ollaan kuitenkin seurusteltu ja asuttu yhdessäkin jo vuosia. Minäkin olen päiväkodissa töissä, mistä voisi jopa olettaa minun olevan ehkä jotenkin lapsi rakas. En ymmärrä. Ap
[/quote]
Minäkin olen 26-vuotias odottaja ja ihan pokkana on todella moni kysynyt, että oliko vahinko.
Että niiltä kysymyksiltä varmaan sitten välttyy vain jos hankkii ekan nelikymppisenä...
Pitäisi varmaan ruveta esittämään vastakysymys, että olitko itse vahinko kun noin typeriä kyselet -.-
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:28"]
Monet varmaan olettaa että ihmiset menee eka naimisiin, ja siksi voi olettaa että on vahinko kyseessä jos ei olla naimisissa.
[/quote]
Tähän muuten vielä, olen kaikenlisäksi naimisissa.
T.26
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:24"]
No niinhän me tehtiinkin, mentiin raskausviikolla 15 naimisiin, tosin ei hätäisesti vaan oltiin suunniteltu sitä yli vuosi. No yllättäen kyllä, ainoastaan todistajat tiesivät. Kai se se sitten on. Ärsyttää silti moinen olettaminen. Ap
[/quote]
Ja oot vielä yllättyny ihmisten reaktioista? "pyörittää silmiä"
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:24"]
No niinhän me tehtiinkin, mentiin raskausviikolla 15 naimisiin, tosin ei hätäisesti vaan oltiin suunniteltu sitä yli vuosi. No yllättäen kyllä, ainoastaan todistajat tiesivät. Kai se se sitten on. Ärsyttää silti moinen olettaminen. Ap
[/quote]
Ja oot vielä yllättyny ihmisten reaktioista? "pyörittää silmiä"
[/quote]
Kyllä olen!
1. Mikä tuossa tekee todennäköiseksi sen, että meille olisi käynyt vahino? Monet menee naimisiin raskausaikana, ihan käytännön tai mistä vaan syistä.
2. Mikä oikeuttaa kyselemään tuollaisia törkeitä kysymyksiä?
3.Mitä väliä asialla kysyjälle on?
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:15"]Emme ole kertoneet kenellekään IVF-hoidoista ja näiden kysymysten jälkeen ei todella kerrotakaan. En aio alkaa todistelemaan mitään tai keräämään mitään säälipisteitä ihmisiltä, jotka omaavat niin röyhkeät käytöstavat, että kehtaavat tuollaista kysyä. Kyseessä ensimmäinen lapsi.
Ap
[/quote]
Nykyään on paljon kaikenlaista jaksamattomuutta sekä elämäm koulu!
Eihän ne kyselijät ole tienneet että lapsi ivf-hoidoilla saatu. Jos joku pari on vuosia yhdessä ilman lapsia, niin siitä syntyy monesti käsitys, että kyseinen pari ei halua lapsia. Jos sitten yhtäkkiä ollaankin raskaana, niin helposti sitä luulee, että se on vahinko. Ja jos vielä naimaton pari.
Jotkut ihmiset ovat vähän ääliöitä näissä lisääntymisasioissa. Minulla oli jo ollut vaihdevuodet niin pitkällä, että sain lapsen vuosien yrittämisen ja mm. usean IVF:n jälkeen luovutetuilla munasoluilla, kun omat eivät enää toimineet. Sitten kun vähän kommentoin vaikka ruokailun yhteydessä, että "on huono olo", niin tädit heti alkavat virnuilla, että "onko ehkäisy pettänyt ja oletko raskaana". Siis wtf?
Monet varmaan olettaa että ihmiset menee eka naimisiin, ja siksi voi olettaa että on vahinko kyseessä jos ei olla naimisissa.
[/quote]
No aika tynnyrissä on saanut elää, jos kuvittelee, että lasta oikeasti halutaan vasta kun ollaan naimisissa. Voi helvetti, onko sellaisia ihmisiä muka olemassa vielä.
Kun menin naimisiin, niin useampi kuin yksi tuttu ja jopa jotkut sukulaiset, lähettivät onnitteluja, että "onnea nuorelle parille" ja "nyt sitten vain perhettä perustamaan" jne vihjauksia lasten hankkimisesta.
Ei siinä mitään, mutta minä olin 45 v ja mies 50 v, :D :D :D ja molemmilla oli jo isot lapset edellisistä liitoista. Että tässä sitä nyt varmasti tosiaan nuoripari alkaa perheenperustamispuuhiin... Eivätkö jotkut kerta kaikkiaan ajattele, mitä suustaan päästävät?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:33"]
[/quote]
No aika tynnyrissä on saanut elää, jos kuvittelee, että lasta oikeasti halutaan vasta kun ollaan naimisissa. Voi helvetti, onko sellaisia ihmisiä muka olemassa vielä.
[/quote]
No minä ilmoittaudun, en halunnut lapsia ennen kuin olen naimisissa. Nyt niitä ei tosin näy eikä kuulu, eli "osuiko pilkka omaan nilkkaan", en tiedä. Mutta tämä ei liity AP: n asiaan mitenkään.
AP, älä vällää tyhmistä kyselijöistä, niitä on maailma pullollaan! Onnea vauvasta :)
Nolottaa, että olen kerran mennyt kysymään, oliko raskaus yllätys. Nainen katsoi mua loukkaantuneena ja vastasi, ettei ole. Mua hämmensi se, että paria kuukautta aiemmin hän oli purkanut mulle sydäntä ja sanonut, että heidän lapsilukunsa on täynnä, eivätkä he enää halua enempää lapsia. Hän teki myös todella paljon töitä, että sai "vauvakilot" pois.
En tiedä. Itse olen tullut kolmesti raskaaksi ensimmäisestä kierrosta eikä kukaan ole koskaan kysynyt, että oliko raskaus vahinko. Ihmeelliseltä kuulostaa
Jos vaikutat ulospäin siltä ettet jaksa/halua lapsia enempää.
Minä en kyllä kysy mitään, mutta mielessäni oletan kaikkien raskauksien olevan vahinkoja. En ymmärrä, miksi kukaan hankkiutuisi raskaaksi vapaaehtoisesti.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:12"]
Ehkä ap:lle halutaan viestittää, että heidän lisääntymiskeino on luonnotonta.
[/quote]
No mistä ne sen tietää millä keinoilla se on tapahtunut?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:10"]
Minä en kyllä kysy mitään, mutta mielessäni oletan kaikkien raskauksien olevan vahinkoja. En ymmärrä, miksi kukaan hankkiutuisi raskaaksi vapaaehtoisesti.
[/quote]
Etenkään sun äiti :D
Emme ole kertoneet kenellekään IVF-hoidoista ja näiden kysymysten jälkeen ei todella kerrotakaan. En aio alkaa todistelemaan mitään tai keräämään mitään säälipisteitä ihmisiltä, jotka omaavat niin röyhkeät käytöstavat, että kehtaavat tuollaista kysyä. Kyseessä ensimmäinen lapsi.
Ap
Meillä taas ihmiset yllättyy kun sanon että raskaus on ihan suunniteltu (nuoren iän takia koen jotenkin tarvetta todistella tätä), musta se vaan on kummallista, koska oishan nyt meille varmasti kerinnyt tässä 5v aikana vahinkoja sattua jos ois sellaisia ollut tullakseen :D "ai oli ihan suunniteltu? :o" Ja huom. meillä on lapsenhankkimisen kannalta kaikki asiat mallillaan, ei pitäs siitäkään johtua.
No eihän mekään nyt mitään ikäloppuja olla, minä 25v. ja mies 26v., mutta kyllä jo mielestäni ihan sen ikäisiä, ettei suunnitellusti lapsen hankkiminen pitäisi nyt niin yllättävää olla, että niin moni eri ihminen on sitä jo kysynyt. Ollaan kuitenkin seurusteltu ja asuttu yhdessäkin jo vuosia. Minäkin olen päiväkodissa töissä, mistä voisi jopa olettaa minun olevan ehkä jotenkin lapsi rakas. En ymmärrä.
Ap
Up