Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kylmästä säästä saa valittaa mutta kuumasta ei

Vierailija
09.08.2015 |

Oletteko huomanneet saman ilmiön: jos talvella sanoo että palelee niin saa sympatiat osakseen "joo tää on tää Suomen talvi" mutta jos kesällä sanoo että on liian kuuma niin "mitä sä nyt valitat kun on lämmin, nauttisit nyt, kohta on syksy taas".

Kertokaa jos tiedätte. Muakin kiinnostaa tietää. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun valitat, jos et mitään positiivista sanottavaa keksi.

Vierailija
2/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minusta kuumasta saa ja pitää valittaa. 

Kylmältä voi suojautua. Kuumalta oikein ei. Kumpihan on vittu pahempi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on turhaa, kun sille säälle kukaan ei voi mitään.

Vierailija
4/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumia päiviä on noin kolme vuodessa. Loput on kylmiä. Miksi niistä kolmesta päivästä pitää valittaa?

Vierailija
5/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, kun Suomessa on melkein aina kylmä, mutta kuumaa ehkä pari viikkoa vuodessa.

Vierailija
6/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajien kansalla on oikeus valittaa mistä vain.

Vierailija
7/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa valittaa, terveet nauttivat helteistä. Valitan, ja jos joku ei kestä, menköön matkoihinsa. Menkää sairaaloihin julistamaan, että nauttikaa nyt. Valita ap vapaasti, mitäs noista vilukissoista.

Vierailija
8/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:23"]

En tiedä. Minusta kuumasta saa ja pitää valittaa. 

Kylmältä voi suojautua. Kuumalta oikein ei. Kumpihan on vittu pahempi??

[/quote]

Alapeukutan tuota vittu -sanan turhaa käyttöä. Kiroilu on ihan paikallaan, jos potkaisee varpaansa kiveen, tuollainen lauseiden täyttäminen vittu sillä ja vittu tällä on junttia. Suomenkielessä on mainioita kirosanoja, pitääkö ne viskoa tuuleen ihan miten sattuun.

Vierailija
9/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:22"]Oletteko huomanneet saman ilmiön: jos talvella sanoo että palelee niin saa sympatiat osakseen "joo tää on tää Suomen talvi" mutta jos kesällä sanoo että on liian kuuma niin "mitä sä nyt valitat kun on lämmin, nauttisit nyt, kohta on syksy taas".

Kertokaa jos tiedätte. Muakin kiinnostaa tietää. 
[/quote]
Mä ainakin valitan kuumasta!En ole kesäihminen alkuunkaan!

Vierailija
10/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on just toisinpäin. Kylmästä ei saa valittaa, koska "onhan se nyt niin hienoa kun on lunta ja pakkasta ". Kuumasta taas ei saa nauttia vaan pitää valittaa, koska ihmiset yleensä inhoavat hellettä.

Vierailija
11/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitää valita kummasta valittaa. Jos valittaa kylmästä, niin sit ei saa valittaa kuumasta, kun sitä viimeinkin on! Ärsyttää kaikki jokasäästäruikuttajat!

Vierailija
12/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kääntänyt ton päinvastoin.Mä oon hehkuttanut kaikille ruttunaamoille kuinka mahtava tää kesä pitkästä aikaa on ollut kun ei oo tarvinut kärsiä kamalista helteistä. Talvella sanon pakkasesta kitisijöille että koettakaa nyt nauttia, pian se kesän kuumuus taas tulee. Ja nautin niistä mulkasuista joita saan osakseni ;)

Vierailija
13/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kylmä sää on vittumaista mutta kuuma ei.

Vierailija
14/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:30"]

Mä oon kääntänyt ton päinvastoin.Mä oon hehkuttanut kaikille ruttunaamoille kuinka mahtava tää kesä pitkästä aikaa on ollut kun ei oo tarvinut kärsiä kamalista helteistä. Talvella sanon pakkasesta kitisijöille että koettakaa nyt nauttia, pian se kesän kuumuus taas tulee. Ja nautin niistä mulkasuista joita saan osakseni ;)

Oikea asenne, itsekin teen samaa.

[/quote]

Vierailija
15/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:32"]

Koska kylmä sää on vittumaista mutta kuuma ei.

[/quote]

Ite oot, se on päinvastoin, ollut paras kesä aikoihin.

Vierailija
16/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:30"]Mä oon kääntänyt ton päinvastoin.Mä oon hehkuttanut kaikille ruttunaamoille kuinka mahtava tää kesä pitkästä aikaa on ollut kun ei oo tarvinut kärsiä kamalista helteistä. Talvella sanon pakkasesta kitisijöille että koettakaa nyt nauttia, pian se kesän kuumuus taas tulee. Ja nautin niistä mulkasuista joita saan osakseni ;)
[/quote]
Ah,ihana ihminen!Olen kanssasi samaa mieltä!

Vierailija
17/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo vinkuu sekä kolealla että kuumalla säällä. Joka päivä samat toteamukset. "No jo on kylmä ilma" (Marraskuussa ihan normaalia :/  ) "Kyllä nyt on kuuma, voi veljet ku ihan hiki tulee" (Elokuussa ihan tyypillistä) Jokaisen lauseen tietää jo ennakkoon. Olen ainakin 16 kertaa sanonut, että tykkään sateesta ja yleensäkin viileistä ilmoista, mutta eikun jankuttaa "Onpas nyt lämmintä, eiks olekin hieno ilma"? Ei paljon meikäläisen mielipiteet näytä kiinnostavan.

Olis hiljaa, jos ei muuta ole kuin ilmoista puhua.

Vierailija
18/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:26"]

Kuumia päiviä on noin kolme vuodessa. Loput on kylmiä. Miksi niistä kolmesta päivästä pitää valittaa?

[/quote]

No jos niiden kolmen päivän aikana kerkeää saamaan kaikista varotoimenpiteistä huolimatta noin viisi auringonpistosta, hikoaa 24/7, iho kutiaa hikoilun takia, plus yöt jotka menevät sängyssä pyörimiseen kun se uni ei tule kuumuuden takia. Niin tunnen kyllä aihetta valitukseen. Ja sitäpaitsi niitä kuumia päiviä jolloin edellämainitut oireet ilmenevät on tänäkin vuonna ollut hieman enemmän kuin kolme. -ap

Vierailija
19/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt välillä samaa. Sitten kun kesällä valittaa kuumuutta niin sanotaan, että "Olisiko -30 astetta sitten parempi?". Miksi tässäkin asiassa on pakko puhua ääripäistä? Mulle on ihan sama onko +30 vai -30. En tykkää kummastakaan. Mielummin 10-15 astetta.

Vierailija
20/30 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:26"]

[/quote]

No jos niiden kolmen päivän aikana kerkeää saamaan kaikista varotoimenpiteistä huolimatta noin viisi auringonpistosta, hikoaa 24/7, iho kutiaa hikoilun takia, plus yöt jotka menevät sängyssä pyörimiseen kun se uni ei tule kuumuuden takia. Niin tunnen kyllä aihetta valitukseen. Ja sitäpaitsi niitä kuumia päiviä jolloin edellämainitut oireet ilmenevät on tänäkin vuonna ollut hieman enemmän kuin kolme. -ap

[/quote]

Ruikutiruikuti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän