Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia TRIPTYL-lääkkeestä?

Vierailija
09.08.2015 |

Minulle määrättiin Triptyl migreenin estoon enkä ole vielä uskaltanut aloittaa lääkkeiden syöntiä koska pelkään sivuvaikutuksia. Onko kellään kokemusta tästä lääkkeestä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olisikohan toivoa myös mielialan noususta? Lääkäri sanoi että minulla saattaa olla masennusta ja kuitenkin tämä lääke määrättiin migreeniin. Outoa? AP

Vierailija
2/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:48"]Kiitos vastauksista! Olisikohan toivoa myös mielialan noususta? Lääkäri sanoi että minulla saattaa olla masennusta ja kuitenkin tämä lääke määrättiin migreeniin. Outoa? AP
[/quote]
Niin, yleensä Triptyl määrätään masennukseen/unettomuuteen. Itselläni oli 6x50 mg illalla aikoinaan vakavan masennuksen hoitoon ( sivuvaikutuksena 60kg painnonnousu 9 vuoden aikana), MUTTA taas Klotriptyl määrättiin migreenin estoon pienenä määränä. Enää en käytä kumpaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptyliä ei enää määrätä masennukseen koska se ei siihen tehoa. Itselle määrätty jännitysniskaan, auttaa. Sivuvaikutuksena hieman suunkuivumista

Vierailija
4/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin sitä niskakipuun, kun minulla oli paha välilevytyrä. Söin liki 10 kk ennen leikkausta.

Vierailija
5/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptyliä määrättiin minulle masennukseen, ja nopeasti rupesi tehoamaan. Sivuvaikutuksena suun kuivuminen, ja koko ajan lisääntyvä vapina, jonka vuoksi lopetin lääkityksen. 

Vierailija
6/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:35"]

Triptyliä määrättiin minulle masennukseen, ja nopeasti rupesi tehoamaan. Sivuvaikutuksena suun kuivuminen, ja koko ajan lisääntyvä vapina, jonka vuoksi lopetin lääkityksen. 

[/quote]

kuinka iso annos? Mä söin hermokipuun 10 mg, joskus tuplan.

Vierailija
7/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla määrättiin vaginismiin, en muista annosta mutta varmaan siihenkin tuollainen pienempi annos kuin mitä masennuksen hoidossa. Jouduin lopettamaan kesken, suun kuivaminen oli niin pahaa että join vettä litroittain päivässä ja lisäksi tuli rytmihäiriöitä. Sivuvaikutukset on yksilöllisiä, selviää vain kokeilemalla tuleeko niitä. Tää taisi vanhana lääkkeenä olla aika edullinen, niin ettei kokeilu maksa paljoa jos ei sovikaan?

Vierailija
8/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:48"]

Kiitos vastauksista! Olisikohan toivoa myös mielialan noususta? Lääkäri sanoi että minulla saattaa olla masennusta ja kuitenkin tämä lääke määrättiin migreeniin. Outoa? AP

[/quote]

Tuskin auttaa mielialaan jos määrätty annos on pienempi kuin mitä masennuksen hoidossa käytetään. Yleensä näihin "sekundäärisiin" käyttötarkoituksiin voi olla montakin kertaa pienempi annos kuin siihen alkuperäiseen masennuksen hoitoon. Monella muullakin masennuslääketyypillä kun on näitä muita käyttöaiheita.

Vierailija
9/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin määrättiin hermokipuun. Arvatkaa vaan hainko. Mieluummin kärsin kun vedän jotain mielialalääkkeitä.

Vierailija
10/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se migreeniin määrätty annos on niin pieni, ettei kohota mielialaa. Minulla ekan kk oli todella ihmeellisiä unia, myöhemmin suun kuivumista.

Vierailija
11/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:09"]

Minulle määrättiin Triptyl migreenin estoon enkä ole vielä uskaltanut aloittaa lääkkeiden syöntiä koska pelkään sivuvaikutuksia. Onko kellään kokemusta tästä lääkkeestä?

[/quote]Ei tullut mieleen sitten siltä lääkäriltä kysyä mitä ne sivuvaikutukset ovat ja avautua peloista siellä? Tunsit että Vauva-palsta on ainoa oikea paikka josta voi lääketieteellistä neuvontaa saada?

Vierailija
12/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt triptyl 25mg pillereitä pari vuotta migreenin estoon. Otan lääkkeen aina iltaisin kuuden-seitsemän välillä. Ensimmäiset pari viikkoa kovaa väsymystä myös seuraavana päivänä aamupäivät ja muistaakseni myös suuta kuivasi aluksi.

Muuten ei mitään sivuoireita ole esiintynyt ja suht hyvin vähentänyt migreenikohtauksisa, mutta vieläkin niitä tulee kerran kuussa aina muutaman päivän putkeen. Ennen kohtauksia oli jopa 5pvänä viikossa.

Unen laatu myös parantunut huomattavasti, ennen heräsin aamuyöllä neljän maissa enkä usein enää sen jälkeen saanut unta.

Vierailija
13/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo käytössä parin kuukauden ajan unettomuuteen ja nivelkipuihin (kuulemma nostaa kipukynnystä) mutta vähän pienemmällä annoksella (tai siis mulla oli kaksi eri resptiä, toinen pienempi ja toinen tuon saman 25mg, käytin sitä pienempää, 20mg kerran päivässä.)

en huomannut muita sivuvaikutuksia kuin suun kuivumista. Aika väsynyt olin, mutta se saattoi johtua myös pitkään jatkuneesta unettomuudesta. 

Mulle lääkäri selitti, että se sivuvaikutuslista on peräisin niiltä ajoilta kun lääkettä käytettiin masennuslääkkeenä ja annokset olivat paljon suurempia.

Vierailija
14/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut Triptyl 25 mg toistakymmentä vuotta kipukynnystä nostamaan (nivelrikko). Alkuun väsytti, nyt ei vuosikausiin ole ollut mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
15/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin myös 20 mg Triptyliä kipukynnyksen nostoon ja unen laadun parantamiseen puoli vuotta sitten. Auttoi näissä, enkä huomannut sivuvaikutuksista edes väsymystä, koska olin pitkään jatkuneiden univaikeuksien takia aivan zombie. Nyt kun asiaa ajattelin, minulla ei ole myöskään ollut migreenikohtauksia enää kuukausiin. Oma migreenini on suht' lievää ja kausittaista, mutta kevät-kesä on yleensä ollut minulle pahinta aikaa valoisuuden takia. Joten ilmeisesti sitten tämä on auttanut migreeniinikkn!

Vierailija
16/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin lyhyen aikaa unettomuuteen ja masennukseen. Paransi unta mutta laukaisi voimakkaan ahdistuksen, josta yli pääsemiseen menikin vuosi.

Vierailija
17/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle määrättiin eturauhastulehduksen hoitoon viemään kipua. Ei mitään huomattavia sivuvaikutuksia.

Vierailija
18/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön satunnaisesti kyseistä lääkettä unettomuuteen. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia eikä riippuvuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän