Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pesukone syttyy tuleen kun käyn postilaatikolla tai roskakatoksella, katsotaanko se koneen valvomatta jättämiseksi?

Vierailija
08.03.2022 |

Tuollaiseen reissuun menee korkeintaan 5 minuuttia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko valvomassa sitä pesukonetta kun olet postilaatikolla? Et ole ja kone on valvomatta.

Vierailija
2/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy istua koneen vieressä kiikari ja mikroskooppi kädessä. Kun kone on kytketty verkkovirtaan olet vastuussa myös naapureiden tulipaloista, muista tämä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka istuu pesukoneen vieressä koko pesun ajan ? Meillä kone pyörii kellarikerroksessa ja minä itse olen usein toisessa kerroksessa, jos kevät tai kesä niin puuhastelen pihallakin. Jossain vaiheessa käyn sitten kurkkaamassa joko kone on pysähtynyt.

Vierailija
4/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka istuu pesukoneen vieressä koko pesun ajan ? Meillä kone pyörii kellarikerroksessa ja minä itse olen usein toisessa kerroksessa, jos kevät tai kesä niin puuhastelen pihallakin. Jossain vaiheessa käyn sitten kurkkaamassa joko kone on pysähtynyt.

No ei kannata yllättyä jos vahingon sattuessa vakuutusyhtiö alentaa korvauksia.

Vierailija
5/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sinun huudella siitä, että olit postilaatikolla. Sano että olit tiskaamassa keittiössä. Sen ainakin tiedän, ettei vesivahinkoa korvata, jos käynnissä olevan pesukoneen letku pettää ja olet lapsesi kanssa oman ok-talon takapihalla leikkimässä.

Vierailija
6/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pyykituvillakaan jengi istu siinä vieressä :D Ihmisiä on liikaa peloteltu,yhden kerran on jonkun  väärin kytketty aataminaikainen romu polttanut koko talon ja nyt  jengi on ihan hysteerisiä!

Vierailija
7/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valvomista, että on päiväunilla.

Vierailija
8/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo, mutta esimerkiksi meidän talossa työhuoneeni on eri kerroksessa kuin kodinhoitohuone, joten kyllä siinä saattaisi aika pitkään mennä ennen kuin huomaisin koneen oleva tulessa. 

Vierailija
9/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa kodissamme pyykkikone leimahti kun mies nukkui ennen yövuoroa ja mä olin koiran kanssa lenkillä. V""u mikä show taloyhtiön kanssa,kuulemma minun olisi pitänyt sammuttaa kone ennen ulos lähtöä eikä sillä ollut pas""kaan merkitystä että mun mies oli kotona.

Vierailija
10/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole siitä mikä on järkevää ja miten pitäisi toimia, vaan siitä mitkä ovat vakuutusyhtiön säädökset ja ehdot. Ja nehän tekevät kaikkensa välttääkseen korvaukset tai ainakin alentaakseen niitä vaikka juuri siitä syystä ettet ollut koneen vieressä valvomassa vaikka se kuinka typerää olisikin.

Vierailija
11/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa joo, mutta esimerkiksi meidän talossa työhuoneeni on eri kerroksessa kuin kodinhoitohuone, joten kyllä siinä saattaisi aika pitkään mennä ennen kuin huomaisin koneen oleva tulessa. 

Kyllä sen huomaa. Ennen liekkejä muodostuu jo valtavasti savua ja haju on järkyttävä. Mulla meni 2päivää, että sain talon tuuletettua.

Vierailija
12/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde minnekään, jos on joku sähkölaite päällä. Aina kaikki pois pistokkeista, jos lähden ovesta ulos.

Vierailija
13/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen huomaa. Ennen liekkejä muodostuu jo valtavasti savua ja haju on järkyttävä. Mulla meni 2päivää, että sain talon tuuletettua.

Toki, mutta kodinhoitohuoneessa on poisto ilmanvaihdossa. Eli muualta virtaa sinne ilmaa ja se poistuu koneellisesti. En välttämättä ihan helpolla huomaisi paloa.

Vierailija
14/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde minnekään, jos on joku sähkölaite päällä. Aina kaikki pois pistokkeista, jos lähden ovesta ulos.

Jääkaappi ja pakastin siis aina irti sähkövirrasta?

Vierailija
15/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen päällä tai sitä vasten voi myös panna.

Vierailija
16/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa jätämme tiski/pyykinpesukoneet päälle kun lähdemme ja seuraava laittaa ne sitten kaappiin/kuivumaan. Mitenhän tässä tilanteessa vakuutus korvaa kun asunnossa on kuitenkin oltu vaikkakin "valvojana" ollut sänkypotilas tai muuten vajaa kuntoinen?

Vierailija
17/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pesukone syttyisi tuleen? Sehän on huonosti palavaa metallia ja päällä ollessaan täynnä vettä.

Vierailija
18/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka kertoisi että kävin postilaatikolla tai vein roskat just kun se kone roihahti.

Vierailija
19/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vauikka kaupassa sillä aikaa kun pesukone päällä. Ei se nyt niin vaarallinen laite ole.

Vaikka syttyisikin palamaan, en minä sitä kylpyhuoneen sisälle huomaisi ennen kuin savuaa oikein kunnolla. Ovi on kiinni melun takia.

Vierailija
20/24 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joskus ollut vastaavanlainen juttu lehdessä ja siinä oli, ettei vakuutus korvaa lainkaan koska kone jätettiin valvomatta.

Jos itse on sijoittanut kodissaan pyykinpesukoneen sellaiseen huoneeseen, ettei sitä pysty kummoisesti valvomaan tai kuulemaan, niin vakuutus voi tosiaan jättää korvaamatta jos jotain tapahtuu.