Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on polvessa nivelrikko, niin voiko silloin olla yhtään konttausasennossa?

Vierailija
07.03.2022 |

Kaikissa jumppaliikkeissä on polviasentoja mutta kun polvi kipeytyy kamalasti siitä.
Onko täällä muita polvivaivaisia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sinulle yllätyksenä, että se on yksilöllistä?

Vierailija
2/9 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda lattialla tehtävät jumppaliikkeet, ihan turhia ja inhottavia - ja kova lattiakin! Ota vaikka pieniä tanssiaskelia tms missä heiluttelet jalkoja ilmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lähäriin

Vierailija
4/9 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on! Nivelrikkoa on eri sorttia. Itselläni kolmonen, eli jo aika paha, muttei teräviä reunoja. Jos pitää istua polvien päällä, laita pepun alle paksu tyyny tai joogajakkara. Jos pitää olla kontillaan, laita jumppamatto polvien alle kaksin tai kolmin kerroin. Treenaa polvia tukevia lihaksia kuntosalilla. Varo virheliikkeitä ja kysy neuvoa. Jumpissa kysy vastaavia liikkeitä, niitä kyllä löytyy. Itse hihkaisen aina reilusti, että saisiko polvivammaiselle sopivan sovelluksen, ja yleensä aina löytyy, jos vetäjä vaan on ammattilainen. Tsemppiä, liikunta auttaa, vaikka kipeetä tekeekin. Rajat on toki hyvä tietää.

Vierailija
5/9 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes nivelrikkoa, kulumatkin riittävät saamaan aikaan pahuksenmoisen kivun, jos yrittää olla kontallaan. Pahat polvikivut olivat yksi syy lopettaa jumpassa käynti. Vetäjä vaihtui eikä hänen pätevyytensä tai halunsa riittänyt ehdottamaan korvaavia liikkeitä. 

Vierailija
6/9 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa miehen kanssa muita asentoja.

Vierailija
7/9 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla edes nivelrikkoa, kulumatkin riittävät saamaan aikaan pahuksenmoisen kivun, jos yrittää olla kontallaan. Pahat polvikivut olivat yksi syy lopettaa jumpassa käynti. Vetäjä vaihtui eikä hänen pätevyytensä tai halunsa riittänyt ehdottamaan korvaavia liikkeitä. 

Mulla toisessa polvessa paha kuluma, lääkäri suositteli pyöräilyä. Kuntopyörä sopii myös. Olen myös soutulaitetta käyttänyt. Kävelyä ei suositellut. Kuminauhajumppa on myös hyvä, netistä löytyy sopivia liikkeitä ja ohjeita.

Vierailija
8/9 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla toisessa polvessa paha kuluma, lääkäri suositteli pyöräilyä. Kuntopyörä sopii myös. Olen myös soutulaitetta käyttänyt. Kävelyä ei suositellut. Kuminauhajumppa on myös hyvä, netistä löytyy sopivia liikkeitä ja ohjeita.

Ja pyöräilyyn sähköpyörä, pienet vaihteet ja satula korkealle.

Ammattilaisena tekee ihan pahaa katsoa kun naiset painavat mäessä aina sillä suurimmalla vaihteella polvet paukkuen.

Vierailija
9/9 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluma=nivelrikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän