Kondylooma + uusi suhde
Oon möhlinyt elämäni täysin. Keväällä huomasin ensimmäisen kerran pieniä näppylöitä emättimessäni mutta annoin asian olla. Samoihin aikoihin tutustuin ihanaan mieheen jonka kanssa eletään nyt kaukosuhteessa. Nämä näpyt ovat kesän aikana lisääntyneet ja lisääntyneet, ja muutama viikko sitten lääkärissä selvisi että kondyloomaa ovat. Nyt en tiedä mitä teen, miesystäväni on tulossa takaisin Suomeen ja minun luokse käymään, enkä tiedä miten kertoa taudista. Olemme harrastaneet keväällä seksiä (kondomin kanssa) kun minulla jo pieniä oireita oli, eli periaatteessa on mahdollista että olen tartuttanut hänet. Pelkään että hän ei hyväksy tilannetta ja suhde päättyy tähän. Kohtalontovereita ja neuvoja kaivataan!
Kommentit (4)
Kerrot rehdisti asian ja käytätte kondomia ja käyt hoidattamassa kondyloomasi mahd. pian, vaikka jäähän se toki kai elimistöön, mutta että ne näpyt kuitenkin pois. Kortsulla menette, etkä anna miehen antaa suuseksiä ettei tartuta virusta nieluunsa (kurkkusyöpäriski).
Mulle gynekologi sanoi, että kondylooma poistuu elimistöstä ajan kanssa, maksimisaan 4-5vuoden kuluttua tartunnasta. Ei kuullemma ole ikuinen. Tärkeintä hoitaa näkyvät muutokset pois ja käyttää uusissa suhteissa kondomia.
Kondomi ei suojaa kondyloomalta täysin, joten selibaattia kunnes olet oireeton.
Mietipä nyt hetki asiaa. Kuinka haluaisit itsellesi tehtävän, jos kortit olisivat toisin päin?
Voit olla joko se valehteleva kieroilija, joka kavalasti vaarantaa kumppaninsa terveyden täysin tietoisesti - tai sitten käyttäytyä kuin välittävä ihminen, ja ottaa asian rehellisesti puheeksi. Sukupuolitautu ei ole intiimisuhteessa mikään yksityisasia, ja sellaisen peitteleminen on inhottavuuudessaan pettämiseen verrattavaa.