Tahtoisin tälläiset farkut meidän tenaville... Ompelutaitoiset?
Donaldsonhan näitä myy valmiina, mutta hinta on huikea eikä Suomesta tällä hetkellä niitä edes saa. :(
Varmaankin ompelija suostuisi tälläiset meille tekemään. Itse en osaa ommella riittävän hyvin, noissahan pitäisi ainakin toinen sauma avata. Paljonkohan tälläisten teettäminen ammattilaisella maksaisi?
Kommentit (8)
Mitä jos ostaisit ton malliset farkut ja sit erikseen hakisit ompelukaupasta kuvan mukaiset mikkipaikat jotka voi todennäköisesti kiinnittää silittämällä? Farkut on malliltaa aika lähellä H&M perusfarkkuja. Tää on ainakin nopea ja helppo toteuttaa ratkaisu
Siis arvaas mitä Poitou - mietin juurikin tänä aamuna, että ostan tytöille Henkasta ihan perusfarkut ja leikkaan jostain vanhoista farkuista niihin tuollaiset mikkipaikat :)) Minusta tuo näyttää juurikin siltä, että olisi vain neulottu polviin farkkupaikat? Olen kytännyt noita Rena-hr:n myymiä farkkuja mutta hinta on törkeän kallis... Itse jos tekisi niin saisi mieleisensä tikkauksen värit jne... mutta kun en omista ompelukonetta niin on homma edelleen suunnitteluasteella...
Yksi mahdollisuus on sewfree-kalvo, jolla pystyy tekemään mistä tahansa kankaasta kiinnisilitettäviä paikkoja ja merkkejä. Kalvoa myy ainakin Oululainen nettikauppa: www.shelby.fi
hauskoja askarteluhetkiä!
jos niitä ei kiinnitä ompelemalla. Eivät ainakaan rajumpaa menoa.
itse teen polvista puhki kuluneista housuista ulkohousuja omille lapsilleni siten, että korjaan reiät tai muuten vahvistan polvet silityskuvilla, jotka ompelen kiinni (muuten lähtevät viimeistään pesussa repsottamaan). Kätevää olisi, jos koneessa olisi ' vapaavarsi' , mutta minulla sellainen kone on vasta hankinnassa (kun ehtis, kun ehtis sopivaa haeskelemaan)
Kyllä tavallisellakin koneella onnistuu, mutta on se aika pulaamista. Olen liian laiska avaamaan saumaa. Välillä totean, että on helpompi ommella käsin (pitkällä automatkalla kyydittävänä on rattoisampaa, kun on jotain puuhaa käsille)
Ihanat nuo Donaldsonin farkut. Voi kunpa niitä olisi isompana kokona. Tuo hintakaan ei ole paha - Donaldsoniksi :)
aika kauan sitten.
Nykyäänhän ei Donaldson edes enää valitettavasti myy lastenvaatteita Suomessa. (Tulossa kuitenkin lastenvaatteiden jäällenmyyjä toisiin tiloihin).
... ettei tuon eBay-myyjän farkut ole aitoja Donaldssoneja vaan hän tekee itse joihinkin " merkittömiin" farkkuihin nuo mikkipaikat. Eli siinä mielessä hinta on mielestäni kallis? Ei jos olisivat aidot Donaldssonit...
Noiden farkkujen takatasku on ihan samanlainen kuin kuopuksen H&M:n farkuissa. Mutta söpöt ne on silti!
Aika hintavat tosiaan ja päälle postitukset.
Noista liimapaikoista. Jotenkin ne tuntuu vähän feikiltä. Ainakin pitäisi sitten kuvan ympärille saada tikkaukset jne. Pääsisihän siinä tosin saumojen availusta. Mutta jos ne paikat ei sitten kuitenkaan pysy...
http://cgi.ebay.de/JEANS-Micky-Koepfe-Donaldson-Katalog-98-104-110-116_…