Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko typerää pitää exän sukunimi?

Vierailija
30.07.2015 |

se on tosi nätti nimi ja sointuu hyvin etuniemeen. Olen eronnut tästä lyhyestä avioliitosta exästä jo kauan sitten, uudessa liitossa olet ollut jo 11v. Mutta aviomieheni nimeä en halua ottaa, hänellä on ruotsalainen, pitkä nimi.

Lapsia ei ole exän kanssa, nyt lapsi miehensä sukunimellä, siitä ei ole mitään haittaa koskaan ollut.

Mua alkanut vaivaamaan sen nimi koska sen on sen typerän exän nimi, mutta en haluaisin omaa tyttönimeäkään takaisin.

Onko typerää pitää exän nimi? aviomieheni sanoo ettei sillä ole väliä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko perustella?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan

Vierailija
4/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa tilanteessa sanoisin että on... Itellä on eksän nimi mutta aattelin että kivempi olla "samaa sukua" omien lasteni kanssa.

Vierailija
5/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän. Tiedän kyllä yhden naisen, joka piti kanssa monta vuotta eron jälkeen omasukunimi-ex-miehen sukunimi yhdistelmää, vaikka ero ja koko suhde olikin hyvin myrskyisä. Nykyään hänellä on taas uuden miehensä sukunimi.

Vierailija
6/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta jos sitä lapsiperustetta ei nyt oteta tähän, en halua mieheni nimeä.

ap

Vierailija
7/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:26"]Onhan se vähän. Tiedän kyllä yhden naisen, joka piti kanssa monta vuotta eron jälkeen omasukunimi-ex-miehen sukunimi yhdistelmää, vaikka ero ja koko suhde olikin hyvin myrskyisä. Nykyään hänellä on taas uuden miehensä sukunimi.
[/quote]
Niin ja juuri siksi olisi vähän hölmöä sun enää pitää exäsi sukunimeä, jos teillä ei kerran lapsiakaan sillä nimellä ole.

Vierailija
8/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pitäisin sen nimen, josta tykkään eniten. Mitkään "sukuun kuulumiset" ei merkitse mulle mitään, nimet on pelkkiä nimiä, ja jos kerran on mahdollisuus valita, tietysti valitsisin kauneimman. Lapsi on minun lapseni, on sillä mikä nimi tahansa. En oikein ymmärrä että nimistä tehdään noin iso asia.

Vierailija
9/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:26"]Joo mutta jos sitä lapsiperustetta ei nyt oteta tähän, en halua mieheni nimeä.

ap
[/quote]
No minusta olisi ainakin melko loukkaavaa uutta miestä kohtaan ettet halua hänen nimeään, mutta eksän nimi kelpaa kyllä. Ottaisin oman tyttönimen takaisin sitten tossa kohtaa.

Vierailija
10/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:21"]

se on tosi nätti nimi ja sointuu hyvin etuniemeen. Olen eronnut tästä lyhyestä avioliitosta exästä jo kauan sitten, uudessa liitossa olet ollut jo 11v. Mutta aviomieheni nimeä en halua ottaa, hänellä on ruotsalainen, pitkä nimi.

Lapsia ei ole exän kanssa, nyt lapsi miehensä sukunimellä, siitä ei ole mitään haittaa koskaan ollut.

Mua alkanut vaivaamaan sen nimi koska sen on sen typerän exän nimi, mutta en haluaisin omaa tyttönimeäkään takaisin.

Onko typerää pitää exän nimi? aviomieheni sanoo ettei sillä ole väliä.

[/quote]

Siis mikä sukunimi lapsella on, sun vai eksän vai nykyisen miehesi? Ja kenen nimi sua vaivaa, oma nimesi vai lapsesi nimi? 

Vierailija
11/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:28"]Mä pitäisin sen nimen, josta tykkään eniten. Mitkään "sukuun kuulumiset" ei merkitse mulle mitään, nimet on pelkkiä nimiä, ja jos kerran on mahdollisuus valita, tietysti valitsisin kauneimman. Lapsi on minun lapseni, on sillä mikä nimi tahansa. En oikein ymmärrä että nimistä tehdään noin iso asia.
[/quote]
Nimi on iso osa persoonallisuutta ja sukunimi kertoo sukujuurista ja omasta historiasta, siitä mistä on tullut.

Vierailija
12/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin sitä rumbaa mikä siitä sukunimen muuttamisesta tulee, en myöskään halua sukunimeä missä on Ä tai Ö.

Koska teen työtä kansaninvälisessä firmassa, paljon kontakeja ulkomaisiin asiakkaisiin.  Siinä sitten putoaa pois mun tyttönimi.

ap

Vierailija
13/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typerää. Tulee mieleen, että haluat roikkua eksässä tai häpeät omaa sukuasi.

Vierailija
14/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:28"]Mä pitäisin sen nimen, josta tykkään eniten. Mitkään "sukuun kuulumiset" ei merkitse mulle mitään, nimet on pelkkiä nimiä, ja jos kerran on mahdollisuus valita, tietysti valitsisin kauneimman. Lapsi on minun lapseni, on sillä mikä nimi tahansa. En oikein ymmärrä että nimistä tehdään noin iso asia. [/quote] Nimi on iso osa persoonallisuutta ja sukunimi kertoo sukujuurista ja omasta historiasta, siitä mistä on tullut.

[/quote]

Mikä kenellekin on tärkeää. Mitä nimi kertoo persoonallisuudesta, ei mitään. Suku on minulle pelkkä sattumanvarainen ihmislauma, ja oma historia alkaa siitä kun olen syntynyt. Nimi ei liity siihen mitenkään. Mulla ei ole kerrassaan mitään tunnesidettä nimiin, sellainen nyt vain on pakko tässä yhteiskunnassa olla.

Vierailija
15/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:31"]ajattelin sitä rumbaa mikä siitä sukunimen muuttamisesta tulee, en myöskään halua sukunimeä missä on Ä tai Ö.

Koska teen työtä kansaninvälisessä firmassa, paljon kontakeja ulkomaisiin asiakkaisiin.  Siinä sitten putoaa pois mun tyttönimi.

ap
[/quote]
Mun sukunimessä on kolme ä-kirjainta ja työskentelen palkanlaskijana ja mulla asiakkaina myös ulkomaalaisia, mutta hyvin he sähköposteihin voivat aalla kirjoittaa mun sukunimen, jos on tarvetta mun sukunimeä käyttää, joten se ei kyllä ole mikään oikea ongelma.

Vierailija
16/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin tuossa tilanteessa uuden aviomieheni sukunimen ihan kohteliaisuudesta, tiesin miehenkin haluavan sitä. Exän sukunimi oli kyllä kaunis ja harvinainen, mutta mielestäni olisi ollut perin outoa pitää se. Minulla ei ole lapsia edellisestä liitosta, nykyisessä kyllä, joten on senkin kannalta parempi että kaikilla on sama sukunimi. :-)

Vierailija
17/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikilla exillä on mun sukunimi, ei haittaa yhtään.

Vierailija
18/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Mitä tarkoittaa "nyt lapsi miehensä sukunimellä"? En vaan ymmärrä.

Vierailija
19/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos olet jo vuosia ollut exän sukunimellä, niin onhan se jo sinunkin nimesi, olet siihen varmaan jo tottuneempi kuin vanhaan tyttönimeesi. Minä olen eronnut, uutta miestä ei tosin ole, ja pidän exän nimen vaikkei se kovin kummoinen olekana, mutta olen siihen jo tottuneempi kuin vanhaan nimeeni, yhtä kauan olen suunnilleen kummallakin nimellä ollut. Nimi kuin nimi, mitä väliä....

Vierailija
20/58 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työ ei ole vain sähköpostin lähettelyä. He ovat myös tottuneet asioimaan minun kanssani sukunimeäni käyttäen, olisi vähän ongelma jotta saisi kaikille sen vaihtuneen nimen sitten tiedoksia saattaa.

Lapsi on siis mieheni nimellä, mieheni ei oikeasti välitä mitä nimeä minä käytän. Hänen vanhemmillaankin on eri sukunimet, vaikka ovat aviossa.

Olin exän kanssa naimisissa alle vuoden. Minä en kyllä ottaisi omaa tyttönimeäni takasin, en pidä siitä nimestä ollenkaan, suvulla ja sen historialla ei minulle ole mitään merkitystä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän