Työttömiä insinöörejä/muita akateemisia??!
Olen työtön insinööri ja etsin kohtalotovereita. Mitä olette tehneet työllistyäksenne tai mitä aijotte tehdä? Vinkkejä tarvitsisin..
Kommentit (18)
Olen ja myös mieheni. Haemme paikkoja, jotka ovat auki. Lisäksi hain yhteen ammattini lisäkoulutukseen, semmoiseen työkkärin järjestämään siis, mutten pääsayt.
Lähestyin suoraan firmoja, yhdestä tärppäsi. Olivat soittaneet suosittelijalle. Palkka alussa selkeästi alempi kuin entisessä työssä, mutta siihen pitänee nykyään vain tottua.
En tunne ainuttakaan työtöntä insinööriä. Sä et vaan oo tarpeeks pätevä
AMK-inssi ei kyllä ole akateeminen...
Insinööri ei ole akateeminen vaan ainoastaan ammattikorkean käynyt.
Juuri tämän takia hankin ensin toisen asteen koulusta ammatin ja sitten vasta menen yliopistoon.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:43"]
[/quote]
Päästiin taas siihen asian tärkeimpään yksityiskohtaan.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:44"]
Insinööri ei ole akateeminen vaan ainoastaan ammattikorkean käynyt.
[/quote]
Tää rölli on sitten eri kun 8. AMK ei sinällään ole mikään pikkujuttu.
insinööri, DI-tutkintoa en halua käydä, koska sekään ei varmasti työllistäisi. Mielummin lähden opiskelemaan kokonaan uuden ammatin esim. hoitoalalle. Sairaanhoitajakouluun pääsinkin, mutta työkkäri ei ole valmis tukemaan opiskelua, koska olen ollut liian vähän aikaa työttömänä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:43"]
[/quote]
Päästiin taas siihen asian tärkeimpään yksityiskohtaan.
[/quote]
Samaa tyyliin kuin...
Työttömiä sairaanhoitajia/muita akateemisia??!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:46"]
insinööri, DI-tutkintoa en halua käydä, koska sekään ei varmasti työllistäisi. Mielummin lähden opiskelemaan kokonaan uuden ammatin esim. hoitoalalle. Sairaanhoitajakouluun pääsinkin, mutta työkkäri ei ole valmis tukemaan opiskelua, koska olen ollut liian vähän aikaa työttömänä.
[/quote]
DI valmistuu yliopistosta ja on akateeminen, ei insinööri (AMK)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:46"]
[/quote]
Sitten vain opiskelet opintotuella kuten me kaikki muutkin.
Opintotuki ei riitä toiseen AMK-tutkintoon :(
Insinöörit elättää ne akateemiset. Vai Valhallan reiästäkö ne veroeurot teidän puuhasteluun tulevat?
Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että heittelee näitä akateeminen versus AMK -juttuja? Minun mielestäni moinen toiminta edustaa todellista mielen köyhyyttä.
up