Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsen kaikki uskonnot lahkolaisuuden asteeseen katsomatta.

Vierailija
2/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nyt pitää ymmärtää erottaa tapauskovaiset ja varsinaiset uskonnonharjoittajat toisistaa. Itse kuulun evlut kirkkoon mutta en harjoita uskontoa milläänlailla...en voi tuomita ketään sillä enhän halua että kukaan tuomitsee minut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mikä juttu tää on? Suomessa on uskonnonvapaus. Onko tää joku vastaveto johonkin "tuomitsetko islamin?" vai mitä ihmettä? :O Tuomitsetko katolilaisuuden?

Vierailija
4/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksesi että Sipilä ei kuuluu vanhoillislestadiolaiseen liikkeeseen.

Vierailija
5/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti tuomitse ketään uskovaisuuden perusteella, mutta kyllähän se vähän epäilyttävän vaikutelman antaa kun aikuinen uskoo satuihin.

Vierailija
6/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:14"]Ihan tiedoksesi että Sipilä ei kuuluu vanhoillislestadiolaiseen liikkeeseen.
[/quote] mihin sitten kuuluu?

Vierailija
7/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:12"]

Niin, nyt pitää ymmärtää erottaa tapauskovaiset ja varsinaiset uskonnonharjoittajat toisistaa. Itse kuulun evlut kirkkoon mutta en harjoita uskontoa milläänlailla...en voi tuomita ketään sillä enhän halua että kukaan tuomitsee minut.

[/quote]Entäs rasistit ja varsinaiset breivikit pitäisiklö nekin erottaa?

Vierailija
8/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Seksuaalisen_hyväksikäytön_tapaukset_katolisessa_kirkossa

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:13"]Täh? Mikä juttu tää on? Suomessa on uskonnonvapaus. Onko tää joku vastaveto johonkin "tuomitsetko islamin?" vai mitä ihmettä? :O Tuomitsetko katolilaisuuden?
[/quote]

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Seksuaalisen_hyväksikäytön_tapaukset_katolisessa_kirkossa

Vierailija
9/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:14"]Ihan tiedoksesi että Sipilä ei kuuluu vanhoillislestadiolaiseen liikkeeseen. [/quote] mihin sitten kuuluu?

[/quote]

Rauhansanalaisiin, jotka ovat kuten mikä tahansa ev. lut.kirkkoon kuuluva. Siis tosi kaukana vl-liikkeestä.

Vierailija
10/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, kukaan muuhan ei ole koskaan hyväksikäytänyt lapsia kuin lestat ja katoliset...

Vierailija
11/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:14"]

Just, kukaan muuhan ei ole koskaan hyväksikäytänyt lapsia kuin lestat ja katoliset...

[/quote]

Joo. Ateismihan tarkoittaa automaattisesti sitä, että hyväksikäyttöä ei voi tapahtua.

Vierailija
12/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt mihin nää liittyy!

Vierailija
13/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:35"]Kertokaa nyt mihin nää liittyy!
[/quote
Arvosteli Immosta

Vierailija
14/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:35"]Kertokaa nyt mihin nää liittyy!
[/quote]
Immoseen. Persut lokaa kaikki

Vierailija
15/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot eivät tue älykkyyttä vaan taannuttavat. Kenenkään ei tulisi selitellä uskolla itselleen asioita se ei ole terve tapa.

Vierailija
16/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä sitä tavallinen ihminen voisi kenenkään vakaumusta tuomita. Hänet on viety siihen kulttiin ilmeisesti jo isän "housuissa" ja äidin masussa. Harmissani kuitenkin olen. Pelkään, että edustamansa usko vaikuttaa päätöstentekoon jotka kuitenkin koskevat koko kansaa. Luetteu on jo Timo Soinin rajoiteista äänestää joihinkin kansalaisten elämää, joillekin tärkeisiinkin kysymyksiin uskontonsa rajoittuneiduuden varjossa.                             Keskustalaisissa olemme saaneet tottua siihen, että heillä on jokin usko, mitä se sitten kullakin on en tietenkään tiedä. Esim. Väyrysellähän on oma kirkkokin joka minusta on.....? 

Vierailija
17/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tieteestä, luonnosta, elämäkerroista, kirjallisuudesta jne. Liikun myös paljon luonnossa ja matkustelen. Haluan kaikille sanoa, että jos tätä maailmaa jää miettimään vähänkään pidemmäksi aikaa niin tajuaa, että kuoleman jälkeen on jokaisella vastassa enemmän tai vähemmän suuri tuntematon. Ihmettelen ihmisiä, jotka ovat niin kiinni nykyisessä modernissa ajassa, että tuuppaavat kysymykset ja ajatukset kuolemasta ja uskonnosta maton alle. Me tiedämme ystävät hyvin vähän. Tiede on mielenkiintoista, mutta hyvin yksioikoista periaatteiltaan. Itse uskon, että olemme osa ketjua, "jossa tiedämme yläpuolellamme olevasta olevasta yhtä paljon kuin merikrotti ihmisistä." Miettikää ihmiset miettikää, kiertäkää maailmaa ja jutelkaa. Hyväksykää ettemme voi kaikkea tietää ja tiedostakaa että kaikki nykyinen tietämys ei vielä tarjoa meille kokonaisia vastauksia jokaiseen asiaan. Sanon vertauksellisesti:"Edes tiede ei ole aukoton teos"

Vierailija
18/18 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:42"]Uskonnot eivät tue älykkyyttä vaan taannuttavat. Kenenkään ei tulisi selitellä uskolla itselleen asioita se ei ole terve tapa.
[/quote]

Uskallan väittää että uskovaisissa on erilaisia ihmisiä. On niitä jotka sokeasti uskovat kaiken ja niitä jotka kyseenalaistavat kaiken, selvittävät asioita ja uskovat vasta kun vakuuttuvat oikeasti. Sitten on ihmisiä siltä väliltä. Itse olen kristitty, olen kristityksi kasvanut, mutta en halua tunnustaa mitään tiettyä uskontoa vaikka yhteen seurakuntaan kuulun. Uskon myös teosofiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme