Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käy jos ei noudata lääkärin määräämää karanteenia?

Vierailija
01.03.2022 |

Vaan lähtee esim kauppaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis pakko?

Vierailija
2/13 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut otetaan kiinni ja lähetetään biologiseksi aseeksi Venäjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä karanteenissa saa käydä kaupassa. Töihin ei tarvitse mennä.

Vierailija
4/13 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karanteenissa EI saa poistua kotoa!

Vierailija
5/13 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä se, että tulee tartuttaneeksi koronan johonkuhun. Hän saattaa sairastua vakavasti, ja ehkä sairastuttaa puolestaan muita ihmisiä. Ihmisiä voi kuolla. Semmoista siinä käy.

Vierailija
6/13 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatteko kuitenkin eristystä, vaikka puhutte karanteenista?

Karanteeni tarkoittaa sitä, että olet altistunut koronalle, esim. perheenjäsen sairastaa, mutta sinä et.

Eristys taas on sitä, että on itse koronassa. Jos sinut määrätään eristykseen, et poistu kotoa ennenkuin eristysaika on päättynyt. Se voi olla esim. viisi päivää positiivisen koronatuloksen saamisesta tai oireiden alkamisesta.

Karanteeni ei tässä koronatilanteessa tarkoita kauheasti mitään, koska ihan joka paikassa voi altistua.

Vierailija
7/13 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei enää jaksa noita vanhoja satuja koronasta.

Vierailija
8/13 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa eristyksessäkin (siis saatuaan koronan) saa ja on suositeltuakin poistua kotoa esim. ulos kävelemään, mikäli kunto sen sallii. Ulkoillessa tosin pitää vältellä muita ihmisiä. Itse olen nyt koronassa ulkoillut myöhään illalla, siis niin, että kierrän viereisessä puistossa pienen lenkin. Ei ole kertaakaan tullut mitään lähikontaktia yhtään kenenkään kanssa.

Vierailija
9/13 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei enää jaksa noita vanhoja satuja koronasta.

Pakko jaksaa. Työpaikallani jyllää tauti edelleen. Jos ei työkaverit itse ole sairaana, on heidän lapsillaan tartunta, usein koko perhe sairastaa vaiheittain. Eipä tälle sairastelulle näy loppua vielä pitkään aikaan

Vierailija
10/13 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kk sitten huusin lääkärille että laittaa jos haluaa mutten noudata kun tautisia on joka puolella! Itselläni oli pakollista menoa johon ei todellakaan karanteenit sopineet. Ja sata varma olin ettei tautia ole kun olin 2 testillä aiemmin tarkistin ja terkkarikaan ei sellaista voinut ottaa ... että varalta... juu, niin varmaan... sitä on nyt joka puolella että on vain jokaisella iha ajan kysymys. Tänäänkin tapasin korinapositiivisen perheenjäsenen... arvatkaapas jäänkö karanteeniin... maskit minulla aina on ja käsidesi ja vältän tarpeettomia paikkoja. En ole hutilus mutta pakollisia menoja on. Juu. En käy baareissa enkä saleilla. Ryypätkää rauhassa vaan...

Vierailija
11/13 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaankin altistunut kun perheenjäsenellä todettu korona mutta ihan normaalisti minä töissä käyn.

Vierailija
12/13 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI mitä käy, vaan miten käy...

Vierailija
13/13 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karanteenissa EI saa poistua kotoa!

Siinäkin on ollut sairaanhoitopiirivälistä eroa että minkälaiset ohjeet saa karanteenin pitämiseen.

Eikö karanteenimääräyksen mukana tule ohjeet miten pitää toimia?

Käytännössä noudatta jättäminen on rikos ja siitä saa rangaistuksen jos jää kiini. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän