Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on itkuinen ja ahdistunut olo

Vierailija
25.07.2015 |

Mistähän tämä nyt tuli. Kamala olo. Oon juuri alkanut seurustelemaan aivan ihanan miehen kanssa (joka kehuu paljon yms) ja tänään tuli yhtäkkiä aivan turhaan todella epävarma ja itseinhoinen olo. Kuukautiset loppu muutama päivä sitten, tuntuu menkkaoireilta vaikka ei enää olekkaan. Venlafaxinin unohdin ottaa eilen ja äsken otin tämän päivän lääkkeen. Tekee mieli itkeä ja soimata rumaa ulkonäköä vaikka olen ihan tavallinen 23-vuotias nainen. :<

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä tollasta :<

Vierailija
2/12 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehut on sinänsä ihania, mutta ne...ö..jotenkin velvoittavat : ( Siitähän saa paineita ja odotuksia olla kehujen mittainen, kun sanotaan, että olet kaunis/ihana/seksikäs/puoleensavetävä/huumorintajuinen jne.

Mulle ainakin tulee sellainen ajatus, että kun en ole sellainen millaiseksi kehutaan : /

Ehkä se juju onkin siinä, että tälle sanojalle edustat niitä asioita; anna hänen pitää käsityksensä, mutta älä laita niitä kehuja itsellesi jättimäisiksi muoteiksi, joihin sinun olisi mahduttava. Riittäköön ihmisille/kehujalle se, mitä he itse kokevat näkevänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko masennuslääkettä? Olet siis masentunut? Ja vielä... onko sulla hormonaalinen ehkäisy?

Vierailija
4/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut yrittää auttaa. On kokemusta tosta lääkkeestä, masennuksesta, ahdistuksesta ja vielä hormonaalisesta ehkäisystä. Vikan sanon, koska monilla se aiheuttaa juuri tollasta heilahtelua.

2

Vierailija
5/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hormonaalista ehkäisyä. Keskivaikea masennus on, mutta en tällaista oloa tunne onneksi melkein koskaan enää. En keksi mikä nyt on.

Vierailija
6/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlaa olen syönyt vuoden.

Vierailija
7/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 15:24"]Mistähän tämä nyt tuli. Kamala olo. Oon juuri alkanut seurustelemaan aivan ihanan miehen kanssa (joka kehuu paljon yms) ja tänään tuli yhtäkkiä aivan turhaan todella epävarma ja itseinhoinen olo. Kuukautiset loppu muutama päivä sitten, tuntuu menkkaoireilta vaikka ei enää olekkaan. Venlafaxinin unohdin ottaa eilen ja äsken otin tämän päivän lääkkeen. Tekee mieli itkeä ja soimata rumaa ulkonäköä vaikka olen ihan tavallinen 23-vuotias nainen. :<
[/quote]

Olet normi nainen. Jostain syystä tämän päivän trenditauti nuorehkoilla naisilla on huono itsetunto, masis ja itkuisuus.
Haluat että kaikki säälivät sinua. Perussettiä.

Vierailija
8/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempään vastaus, eipä ihmekkään jos on huono itsetunto jos noin ilkeästi ajatellaan nuorista naisista. Ja masennus ei ole trenditauti vaan oikea sairaus. Ihme vanhus tuli tänne valittamaan omaa pahaa oloaan.

Vierailija
9/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 15:24"]

Mistähän tämä nyt tuli. Kamala olo. Oon juuri alkanut seurustelemaan aivan ihanan miehen kanssa (joka kehuu paljon yms) ja tänään tuli yhtäkkiä aivan turhaan todella epävarma ja itseinhoinen olo. Kuukautiset loppu muutama päivä sitten, tuntuu menkkaoireilta vaikka ei enää olekkaan. Venlafaxinin unohdin ottaa eilen ja äsken otin tämän päivän lääkkeen. Tekee mieli itkeä ja soimata rumaa ulkonäköä vaikka olen ihan tavallinen 23-vuotias nainen. :<

[/quote]

Kuulostaa siltä, että nyt sun on aika mennä ns. tutkituttamaan pääs.

Vierailija
10/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tunne että olet ihan sentään masentunut (sitten tarvitset jo lääkärin apua), niin noita huonoja oloja tulee ja menee. En halua ahdistustasi vähätellä, päin vastoin tiedän hyvin nuo ahdistuskohtaukset. Minullakin on masentuneisuutta ja jopa sama lääkitys kuin sinulla.

Jos pelottaa, mieti mikä sinua oikeasti pelottaa ja onko se ollenkaan perusteltu pelko. Pura se tunne osiin ja kysy itseltäsi että onko sinulla oikeasti syytä olla peloissasi. Epävarma saa ja pitääkin joskus olla, mutta tulevan murehtiminen pilaa vain juuri tämän hetken, jolloin voisit todennäköisesti olla ihan rauhassa ja levollinen.

Sinulla voi olla jokin kieltoreaktio, et ehkä ole tottunut siihen että joku kehuu ja pitää hyvänä? Opi luottamaan hyviin ihmisiin ja säilö ne kehut itseesi. Ne lämmittävät mieltä kauan kun suostut ottamaan ne vastaan.

Pahoittelut jos kappalejaot puuttuvat.

Vierailija
11/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:55"]

Jos et tunne että olet ihan sentään masentunut (sitten tarvitset jo lääkärin apua), niin noita huonoja oloja tulee ja menee. En halua ahdistustasi vähätellä, päin vastoin tiedän hyvin nuo ahdistuskohtaukset. Minullakin on masentuneisuutta ja jopa sama lääkitys kuin sinulla. Jos pelottaa, mieti mikä sinua oikeasti pelottaa ja onko se ollenkaan perusteltu pelko. Pura se tunne osiin ja kysy itseltäsi että onko sinulla oikeasti syytä olla peloissasi. Epävarma saa ja pitääkin joskus olla, mutta tulevan murehtiminen pilaa vain juuri tämän hetken, jolloin voisit todennäköisesti olla ihan rauhassa ja levollinen. Sinulla voi olla jokin kieltoreaktio, et ehkä ole tottunut siihen että joku kehuu ja pitää hyvänä? Opi luottamaan hyviin ihmisiin ja säilö ne kehut itseesi. Ne lämmittävät mieltä kauan kun suostut ottamaan ne vastaan. Pahoittelut jos kappalejaot puuttuvat.

[/quote]

Kiitos sun viestistä, helpotti kun ajattelen että en ole tottunut kehuihin ja hyvänä pidettävänä olemaan. Koitan oppia luottamaan tähän uuteen mieheen.

Ap

Vierailija
12/12 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samoja oloja usein, mutta lisäksi kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta joten olen sinkku. En ole päässyt puhumaan vielä mt-klinikalle mutta lähete on vetämässä. Diapamit noihin pelko ja jännitystiloihin on määrätty, ei muuta.
Aika usein olo on lohduton kun ei saa apua mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi