Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan vaihto - lomat palaa - miten jaksaa?

Vierailija
01.03.2022 |

Siinä se. Miten jaksaa painaa koko kesän (en oo mikään nuori tyttö enää..) ja syksynkin hommia ilman yhtään lomaa. Syyskuussa mahis saada palkatonta vähän .. :( Silti haluis vaihtaa työpaikkaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö uusi työnantaja todellakaan pysty antamaan edes viikkoa lomaa kesällä? Oletko ihan varma, että haluat töihin sinne?

Vierailija
2/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt samaan. Mutta kun nykyisessä paikassa yksi harvoista hyvistä asioista on pitkät lomat, niin ehkä kuitenkin kannattaa yrittää vaihtaa. Ehkä yhden kesän kestää lomitta jos muuten tulee kivemmat työolot, toivottavasti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vaihtaa duunia niin että pidät lomat entisestä paikasta ensin ja sitten aloitat uuden työn?

Vierailija
4/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, neuvottele nyt hyvä ihminen itsellesi ne lomat.

Vierailija
5/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin sama! Siis vanhassa työssä pitää mahtavat lomat ja vapaudet pitää niitä ...

Ja ei kesällä en saa lomaa, edes viikkoa. Muiden lomien jälkeen voin pitää sen viikon-kaksi. 

ap

Vierailija
6/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele palkattomasta kesälomasta. Neuvotteluasia. Ei ole mitään syytä, miksi sinun tulisi olla töissä helteillä muiden ollessa offline.

Vierailija
7/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noinkaan mene, koitin tottakai neuvotella, Julkinen ala. Ei niitä niin vaan neuvotella. 

Vielä koitan sitä että voisinko olla lomalla ennen kuin työt alkaa.. he halusivat minut heti kun irtisanomisaika päättyy. ap

Vierailija
8/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on ollut niin päin, että kesäloma on vähän niin kuin ollut pakko pitää, tahtoi tai ei. Ei ole töitä tehtäväksi ja kesää vasten tullut on vieläpä palkattomana lomalla.

Vierailija
9/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla täysin sama! Siis vanhassa työssä pitää mahtavat lomat ja vapaudet pitää niitä ...

Ja ei kesällä en saa lomaa, edes viikkoa. Muiden lomien jälkeen voin pitää sen viikon-kaksi. 

ap

Aina kannattaa miettiä, että vaihtaako työpaikkaa pikkasen paremmalla palkalla ja menettää samalla hyvät edut.

itse olisin aikoinaan saanut uudessa työpaikassa 1500 enemmän palkkaa ja menettänyt mahdollisuuden määrätä omista työajoistani. En vaihtanut.

Vierailija
10/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottele itsellesi pari viikkoa palkallista kesälomaa uuteen paikkaan. Jos et halua mihinkään sesonkiaikaan niin mahdollisuudet paranee.

Jos irtisanoudut niin että sulla on vanhasta lomat pitämättä niin pidät palkatonta lomaa uudessa. Saat kuitenkin ne lomarahat pitättömistä lomista.

Muita jaksamisen apukeinoja: Jos sulla on liukuva työaika,hyödynnä sitä ja tee lyhempiä päiviä.

Vierailija
11/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimukseen voi vaatia kohdan että saa pitää palkatohta vapaata X päivää/viikko 1. vuoden aikana kun lomaa ei ole kertynyt. Huomaa että jos olet palkattomalla saman kuukauden aikana n.puolet/enemmän, ko. kuukaudelta ei lomapäiviä kerry seuraavalla vuodelle ellei ko. kuun 'työssäoloehto' täyty.

Voit myös sanoa ettet pysty aloittamaan ennen kun päivänä X, eli jos vaikka vanha työsoppari päättyy 15.3. niin sano että voi aloittaa aikaisintaan 1.4. tai 15.4.

Ja loppuun huomio, ettei väsynyt/uupunut työntekijä ole hyvä. On siis firmankin etu antaa vapaata/lomaa että (uusi/vanha) työntekijä jaksaa. Ja jos ei jaksa, niin silloin EHDOTTOMASTI pitää hakea sairaslomaa, AP ihan sanoa että olen nyt X kuukautta painanut ilman lomia, en enää jaksa.

Vierailija
12/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottele ne lomat.Muuten vaihda duunia vasta lomien jälkeen?Itse sain neuvoteltua täydet kesälomat.

Vierailija
13/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuteen sopimukseen voi myös yrittää neuvotella, että lomaa kertyy heti täydet 2,5 päivää/kk. Seuraavana vuonna on muutama lomapäivä enemmän.

Vierailija
14/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko neuvotella, että teet osan kesästä etänä? Teet esim. Mökiltä. Pieni ympäristönvaihdos voi palauttaa myös

Vierailija
15/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan noinkaan mene, koitin tottakai neuvotella, Julkinen ala. Ei niitä niin vaan neuvotella. 

Vielä koitan sitä että voisinko olla lomalla ennen kuin työt alkaa.. he halusivat minut heti kun irtisanomisaika päättyy. ap

Nää neuvottelut tehdään ennen allekirjoittamista. Seuraavalle kerralle vinkiksi. Jos olet jo allekirjoittanut, niin silloin asiat on jo sovittu ja sinä olet sovitun hyväksynyt. On typerää alkaa vinkumaan sovituista asioista jo ennen kuin olet kunnolla päässyt uuden työn alkuun.

Vierailija
16/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät pitämättömät lomapäivät ennen kuin irtisanomisaika päättyy. Eli lomalta siirryt suoraan uuteen työpaikkaan.

Vierailija
17/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut neuvoteluta pari viikkoa palkallista vapaata ensimmäiselle vuodella, kun lomia ei ole ehtinyt kertymään.

Vierailija
18/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koronan saa nyt helposti.         itekkin koko aika lomalla sen takia.        ainakun tarttee lomaa menee vaan jotain sairasta lähelle niin saa sen taas.      

Vierailija
19/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen neuvotellut itselleni palkattomat lomat ainakin 2 viikkoa.

Vierailija
20/26 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksan, vaikka vanha olen.

Toki aika lunkisti otan kaiken vapaa-ajan.

Kesälomalla olin viimeksi 2019.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän