Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi mulle mainostetaan mm. puukkoja ja pimeänäkökiikareita?

Vierailija
01.03.2022 |

Olen nainen ja vieläpä todella feminiininen nainen. Käytän meikkejä ja korkokenkiä, en veitsiä tai taktisia välineitä.
Saan siis mainossähköposteja ja pop uppeja näistä. Eikö algoritmien pitäisi jotenkin profiloida ihminen? Mikä tämän selittää? Olenko salaa psykopaatti, mutten itsekään tiedä sitä vielä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita. Ukrainassa sinua kauniimmat naiset taistelevat rintamalla urheasti.

Vierailija
2/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valita. Ukrainassa sinua kauniimmat naiset taistelevat rintamalla urheasti.

No en sitä kyseenalaistakaan! Ihmettelen vaan miksi saan tämmöisiä mainoksia. En harrasta mitään metsästystä tai muutakaan näihin välineisiin liittyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, et sinä ap ole nainen. Feminiinen mies olet. Yrität vain trollata kiimoissasi.

Vierailija
4/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, et sinä ap ole nainen. Feminiinen mies olet. Yrität vain trollata kiimoissasi.

Mikähän nyt siis on se ”trollaus” tässä? Algoritmit ei toimi?

Vierailija
5/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, ettei naiset saa ostaa pimeänäkökiikareita? Miksei?

Vierailija
6/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Algoritmi tulkitsee meitä sen mukaan mitä aineistoa seurataan netistä. 

Voit vain kuvitella millaista mainontaa itse näen sen perusteella mitä mm. ammatillisesti joudun seuraamaan netistä ja tekemään hakuja.

Vierailija
7/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vain kuvitella millaista mainontaa itse näen sen perusteella mitä mm. ammatillisesti joudun seuraamaan netistä ja tekemään hakuja.

Näinhän sen pitäisi olla. Ja siis tämä ei liity nykytilanteeseen, koska alkoi jo joskus viime vuonna. En vaan varmasti ole kohderyhmää näille mainoksille lainkaan. Saako muut outoja ehdotuksia algoritmeiltä? Ap

Vierailija
8/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teillä samassa taloudessa saman wifin takana nuuskii noita em. asioita.

Vierailija
9/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisit sinäkin hyötyä noista jos maailmansota tulisi

Vierailija
10/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku teillä samassa taloudessa saman wifin takana nuuskii noita em. asioita.

Mutta olen tietääkseni ainoa, joka käyttää nettiyhteyttäni? En myöskään ikinä ole ostanut mitään näihin liittyviä tuotteita. Olin aluksi huvittunut, kun tuli ekat sähköpostit, mutta nyt oikeasti ihmettelen. Ap

Vierailija
11/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen pitäisi olla. Ja siis tämä ei liity nykytilanteeseen, koska alkoi jo joskus viime vuonna. En vaan varmasti ole kohderyhmää näille mainoksille lainkaan. Saako muut outoja ehdotuksia algoritmeiltä? Ap

En ole itsekään puukoille ja muille kohderyhmää, mutta sotauutisia seuraan kansainvälisestä mediasta lähinnä ja sen perusteella tulee kaikenlaista välinemainontaa.

Vierailija
12/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi johtua myös ihmisistä, joiden kanssa olet tekemisissä. Puheenaiheistasi. Mulle mainostetaan esim vanginvartijan koulutusta, kun puhun tuttavan kanssa, joka on vartija. Kun puhuin teinin vanhemman kanssa, tuli mainoksia sijaisperheistä ja perheterapiasta. Kun eksä käy kyttäämässä sometilejäni, alkaa tulla mainoksia hänen työpaikastaan.

Vierailija
13/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa tietoturvanne kuntoon niin ei tule kohdennettua mainontaa.

Vierailija
14/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi johtua myös ihmisistä, joiden kanssa olet tekemisissä. Puheenaiheistasi. Mulle mainostetaan esim vanginvartijan koulutusta, kun puhun tuttavan kanssa, joka on vartija. Kun puhuin teinin vanhemman kanssa, tuli mainoksia sijaisperheistä ja perheterapiasta. Kun eksä käy kyttäämässä sometilejäni, alkaa tulla mainoksia hänen työpaikastaan.

Jännä muuten miten nopeasti ihmiset ovat tottuneet ja sopeutuneet siihen, ettei firmat nykyään kunnioita yksityisyyttä lainkaan. Kotona voi olla laitteita jotka kuuntelevat joka sanan.

Vierailija
15/15 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisit sinäkin hyötyä noista jos maailmansota tulisi

Pitäisikö siis vaan laittaa kaikki tilaukseen? Ap