Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi kestää kauemmin: katto- vai julkisivuremontti?

Vierailija
01.03.2022 |

Ihan yleisellä tasolla vain. Kyse on kolmikerroksisista 60-luvun kerrostaloista.

Naapuritalossa tehtiin kattoremonttia yli neljä kuukautta. Nyt samanlaisessa naapuritalossa alkoi julkisivuremontti. Suunnitelmiin en pääse käsiksi, joten osaako joku asioista perillä oleva arvata näin vähillä tiedoilla, onko julkisivurempasta odotettavissa lyhyempi, yhtä pitkä vai pitempi operaatio?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaikesta. Ei voi sanoa ihan näin simppelisti. Ihmettelen noin pitkää kattoremonttia, onkohan tullut aika isoja mutkia matkaan siellä... ei todellakaan pitäisi kestää noin kauan. Julkisivuremontit usein venyy ja venyy. Ne on helpompi jättää odottamaan seuraavaa työvaihetta kun talo on suojattu. Siinähän seisovat vaikka vuoden päivät. Mutta josko ne senkin rykäisee siinä neljässä kuukaudessa. Tehokkaasti jo tekisi niin ei menisi puoltakaan siitä.

Vierailija
2/6 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kaikesta. Ei voi sanoa ihan näin simppelisti. Ihmettelen noin pitkää kattoremonttia, onkohan tullut aika isoja mutkia matkaan siellä... ei todellakaan pitäisi kestää noin kauan. Julkisivuremontit usein venyy ja venyy. Ne on helpompi jättää odottamaan seuraavaa työvaihetta kun talo on suojattu. Siinähän seisovat vaikka vuoden päivät. Mutta josko ne senkin rykäisee siinä neljässä kuukaudessa. Tehokkaasti jo tekisi niin ei menisi puoltakaan siitä.

Kiitos kommentista.

Kattoremontti näytti siltä kuin firmalla olisi ollut meneillään urakoita muuallakin. En saanut selvää siitä, mitä kaikkea siellä tehtiin, mutta päiväkausiin ei välillä näkynyt ristin sielua. Ainoa todella nopea työvaihe oli telineiden purkaminen.

Edellisessä auinpaikassani jouduin pahimman koronasulun aikaan kestämään yli viiden kuukauden remonttia, jossa revittiin yläkerrasta kaksio seiniä ja lattioita myöten irti ja muun muassa siirrettiin yhtä märkätilojen seinää. Kun minä lähdin, oli menossa kolmas remonttifirma korjaamassa edellisten jälkiä. En vain jaksaisi kolmatta suurremonttia peräkkäin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattoremontin tekee kyllä monta kertaa nopeammassa ajassa, vaikka olisi kuinka suuri katto ja vaikka tehtäisiin konesaumakatto, jossa on kerrostalojen kohdalla paljon läpivientejä, luukkuja yms., jotka vievät peltimestarilta aika paljon aikaa. Esimerkkinä voisin mainita erään suuren kartanon katon, jonka teimme mestarin kanssa kahdessa kuukaudessa kahdestaan. Neljään mieheen siinä olisi mennyt kuukausi. Ja siis tuo kartanonkatto on ollut isompi urakka kuin mikään kerrostalon katyo, jota olen ollut tekemässä.

Vierailija
4/6 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattoremontin tekee kyllä monta kertaa nopeammassa ajassa, vaikka olisi kuinka suuri katto ja vaikka tehtäisiin konesaumakatto, jossa on kerrostalojen kohdalla paljon läpivientejä, luukkuja yms., jotka vievät peltimestarilta aika paljon aikaa. Esimerkkinä voisin mainita erään suuren kartanon katon, jonka teimme mestarin kanssa kahdessa kuukaudessa kahdestaan. Neljään mieheen siinä olisi mennyt kuukausi. Ja siis tuo kartanonkatto on ollut isompi urakka kuin mikään kerrostalon katyo, jota olen ollut tekemässä.

Kyllähän työ sujuu, kun on kunnolliset tekijät. Tuolla katolla hiippaili toistakymmentäkin kypäräpäätä yhtaikaa. Muutenhan hiljaiset ajat eivät olisi häirinneet, mutta koskaan ei tiennyt, milloin meteli alkaisi uudelleen.

Eräs maanrakennusfirma teki joku vuosi sitten pihanmuokkaus- ja betonitöitä minun taloyhtiössäni. Tein töitä kotona ja näin kaiken, mitä nähtävissä oli. Pisin tauko oli kolme kuukautta kesken urakan. Ketään ei näkynyt, mutta koko ajan oli kirjanpidossa ylimääräistä henkilökuntaa paikalla. Päästiin käräjillekin.

Olen minäkin yrittäjä, mutta ei tulisi mieleenkään pitää työssä taukoa, josta ei ole sovittu asiakkaan kanssa asiallisesti, tai venyttää urakkaa minuuttiakaan sovitun ajan yli.

Ap

Vierailija
5/6 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että putkiremontti.

Eli kysymykseesi on mahdotonta vastata ilman suunnitelmia ja piirustuksia.

Julkisivuremppa voi sisältää esim. ikkuna- ja parvekeremontin ja lasitukset, ja kattoremontin yhteydessä voidaan tehdä isojakin muutoksia, vaikkapa kattohuoneistojen  ja kerrosten lisäyksiä + lvi-tekniikan uusiminen.

Vierailija
6/6 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan että putkiremontti.

Eli kysymykseesi on mahdotonta vastata ilman suunnitelmia ja piirustuksia.

Julkisivuremppa voi sisältää esim. ikkuna- ja parvekeremontin ja lasitukset, ja kattoremontin yhteydessä voidaan tehdä isojakin muutoksia, vaikkapa kattohuoneistojen  ja kerrosten lisäyksiä + lvi-tekniikan uusiminen.

Jos minulla olisi suunnitelmat ja piirustukset nenän edessä, olisin etsinyt tiedot itse. Tai lukenut ne sieltä suunnitelmista. Nyt tein tällaisen arvauspyynnön vähän samaan tyyliin kuin kumpi maksaa enemmän: moottoritie Mäkkylästä Kekkilään vai syväväylä Kekkilästä Mäkkylään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän