Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit isolla Eurojaska-voitolla?

Vierailija
24.07.2015 |

Alkukesästä tsekkiläinen mies voitti 96milj. Mitä tekisit vaikka sellaisella summalla? Itse ainakin jakaisin sitä aika paljon. Ajattelin seuraavasti: 5milj vanhemmilleni (he maksavat sillä lainan pois ja koko loppuelämäksi heille jää 10 000e/kk ja vielä jää ylimääräistä reilusti vaikka mökin ostoon). 3milj juuri muutaman vuoden sisällä omilleen muuttavalle veljelleni (voi ostaa asunnon, ei tarvitse miettiä töitä opiskeluaikana ja vielä jää reilu pesämuna perheen perustamiseen). Molemmille kummilapsilleni laittaisin miljoonat tilille odottamaan täysi-iäisyyttä (ja toki mopokortteja, mopoja, ajokortteja, vaihtarivuosia, kielimatkoja jne..). Isoisälleni antaisin vaikka 2milj jotta hän saa viimeiset vuotensa elää niin leveästi kuin haluaa (koko ikänsä kuulunut keskituloiseen/alempaan keskituloiseen työväkeen ja nyt eläkkeellä) ja siitä jää varmasti myös perittävää. Mummilleni antaisin myös saman summan, saa matkustella kun on vielä hyvässä kunnossa. Sitten voisin vielä antaa kaikille sedilleni ja tädeilleni (joita yhteensä 7kpl) vaikka miljoonat niin että jokainen sitten jakaa ne oman tunnon mukaan lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Tyttärelleni tietysti myös vaikka se 3milj. odottamaan. Näihin on mennyt vasta 24milj. Eli vielä olisi 72 käytettävänä.

Minulla saattaa olla vielä hyvällä tsäkällä 70kin vuotta elin aikaa (ehkä vähän yläkanttiin, mutta perjaatteessa mahdollista) ja laskin että jos haluaisin että minulla on käytössä vaikka 10 000e/kk (mikä on todella paljon mutta asken yläkanttiin) niin koko elämäni pärjäisin tekemättä töitä 8 400 000 eurolla. Tämä jos vähennetään summasta niin vielä jää 63 600 000e.

Asunnon tietysti ostaisin täältä Suomesta ja sen laittaisin juuri sellaiseksi kuin haluaisin. Sitten tietysti auto, joku suurehko vene jossa yöpymismahdollisuus (asun meren rannalla), vaatekaapin uudistus, joku lomamatka voiton kunniaksi ynnämuut tällaiset "ensimmäiset menot" vie varmaan sellaisen miljoonan, vähän reilu. Haluaisin ostaa asuntoja myö muualta maailmasta. Ainakin olisi ihanaa jos olisi paikka jossain päin Aasiaa (etelä-Kiina, Intia, Thaimaa tms.. tai vaikka kaikkiin), Välimerellä esim Kreikassa ja sitten vaikka yksi etelä-Amerikassa. Vieläkin jää älytön summa mitä en ikinä saa itseeni tai lapseeni tuhlattua. Nyt olisi hyvä tilaisuus perustaa hyväntekeväisyysjärjestö (kohteena lasten koulutus kehitysmaissa) ja perustaa kouluja köyhille alueille. Hyväntekeväisyysjuttuja sitten tekisin työkseni etten ihan tylsisty kun en palkkatyössä kävisi :)

Toki kokosummaa ei tarvitse mun elinaikana käyttää vaan siitä jää myös perittävää lapselleni (toivottavasti lapsilleni) ja lapsenlapsilleni :) Mietin tätä eilen illalla, se on hyvä olla suunnitelma valmiina jos se voitto vaikka joskus osuisi ;) Mitäs te tekisitte tuollaisella hirmusummalla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin antaisin läheisilleni heti alkuun sitten miettisin mitä itse tekisin.

Vierailija
2/2 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppaisin ja laajentaisin nykyistä taloani, ostaisin toisen talon meren rannalta vapaa-ajan asunnoksi. Antaisin vanhemmille useamman miljoonan. Sisaruksille ostaisin asunnot. Ostaisin kivoja autoja. Tekisin suuren lahjoituksen parille järjestölle joita haluaisin tukea. Muutamalle kaverille miljoona per naama. Sijoittaisin, matkustelisin ja nauttisin taloudellisesta riippumattomuudesta.
Saattaisi tommosista rahamääristä kyllä pää olla sekaisin hetken aikaa. Todennäköisesti jatkaisin jossain määrin työntekoa (koska pidän siitä niin paljon) että joku rytmi elämässä säilyisi, tai vaihtoehtoisesti ottaisin useamman harrastuksen että elämä ei olisi pelkkää "vapaa-aikaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi