Tilapäinen muutto Saksaan, millainen puhelinliitymä?
Olen pian muuttamassa Saksaan noin puoleksi vuodeksi ja mietin, millaisen ja mistä hankkisin puhelinliittymän edullisesti. Täällä koto-Suomessa olen tottunut 3G-liittymääni, harvemmin soittelen ja tekstaamiseen käytän lähinnä whatsappia. Saksassa olon aikana joudun luultavasti soittamaan enemmän paikallisia puheluita kuin mihin olen tottunut täällä Suomessa, liittyen työhön, jota menen sinne tekemään. Kysymys kuuluukin, millainen olisi edullinen liittymä Saksassa olon ajaksi? Tai millainen systeemi siellä toimii noin yleisesti, ovatko esim. Prepaid-liittymät edullisempia ja joudun sitten tukeutumaan pelkkään wifiin vai miten siellä puhelinliittymän hankkiminen toimii?
Kommentit (3)
Ainoa vaihtoehto on prepaid, koska paikalliset palveluntarjoajat vaativat yleensä vähintään vuoden sopimuksen ja paikallisen pankkitilin. Se mikä prepaid kannattaa hankkia, riippuu alueesta. Itsellä on ollut jo vuosia käytössä Simyo ja sen kanssa datapaketti.
Mihin päin olet muuttamassa? :)
Okei, kiitos neuvoista (saa jakaa lisää kokemuksia myös). Olen muuttamassa pienelle paikkakunnalle Dusseldorfin lähelle.
Ap
Prepaid vaikka Aldista. Yleensä joudut sitoutumaan normisopimuksilla liian pitkiksi ajoiksi esim. 2 vuotta ym.