Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajan opinnot

Vierailija
28.02.2022 |

Minulla nyt takana ensimmäinen harjoittelu vanhusten puolella. Haikein mielin lähin viimeisenä päivänä takaisin koulun penkille. Olen aikuisopiskelija ja olen opintovapaalla. Paras päätös ikinä oli lähteä opskelemaan vanhuspuolta. Se on minun ala! Oletteko muut lähihoitajat tunteneet heti harkan jälkeen että oikean päätöksen alasta teitte? Ja tiedän näin hoitajapulan aikana että viimeisetkin mehut viedään mutta alan valintana kysyn kysymyksen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, toivottavasti osaavat arvostaa sua töissä 🤗

Vierailija
2/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaa. Olen aloittelemassa opintoja, jos opintovapaahakemus menee läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kotihoidossa ole vähemmän heikossa kunnossa olevia, ja pääsee liikkumaan paikasta toiseen! Yötöitä ei yleensä ole, ja itsenäisempää, ja ei tarvitse järjestää ohjelmaa, vain juosta (metafora; kulkuväline valinnainen) paikasta toiseen.

Vierailija
4/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olet joutunut tekemään fyysisesti raskaita tai vastenmielisiä asioita, nostamaan pöntölle, kylvettämään, vaihtamaan vaippoja?  

Nuo asiat tökkisivät eniten, vai onko oikeasti niin?

Vierailija
5/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että on hyvä kokemus työharjoittelusta. Itse vasta aloitin opinnot, ja eka harkka edessäpäin, ja kyllä olen sitä jännittänyt kauheasti, että mitä jos onkin ihan kauheaa ja TAAS joutuu keksimään uuden alan....

Vierailija
6/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä vanhusten tehostetussa palveluasumisessa ja olen valmistunut vanhustyön lähihoitajaksi melkein 10 vuotta sitten. Alan olla aika kypsä ja väsynyt muistisairaiden parissa työskentelyyn. Työ on fyysisesti ja henkisesti raskasta. Olen useasti miettinyt alanvaihtoa, mutta kun täällä pikkupaikkakunnalla hoitoala on suurin työllistäjä ja etenkin vanhustyö. Lähdin sitten opiskelemaan töiden ohessa sairaanhoitajaksi, että työllistymismahdollisuudet paranee.

Vierailija
7/11 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon olet joutunut tekemään fyysisesti raskaita tai vastenmielisiä asioita, nostamaan pöntölle, kylvettämään, vaihtamaan vaippoja?  

No juurikin noita olen harjoittelussa tehnyt. Mikään ei yllätyksenä tullut. Ja jo aikaisemmin kun toimin omaishoitajana. Tiedän mihin olen lähtenyt opiskelemaan.

Vierailija
8/11 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin kuulemma tottuu todella nopeasti. Siitä tulee rutiinia.

Vierailija
9/11 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka ei haittaa eikä muutkaan eritteet. Eniten ärsyttää ja raskainta on se saman alan porukan valitus. Muka kamala kiire ja blaa blaa blaa. Kokeilis jotain muita töitä vaikka ravintola-alalta, siellä on välilä ihan oikeasti kiire. Ja aivan ihan yhtä paska palkka.

Vierailija
10/11 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt saman siirron joskus ja se on ollut paras päätös koskaan.

En vaan käsitä miten aina ennen dissasin vahystyötä. Kun olin harkassa vanhustyössä huomasin olevani kuin kotonani. Viihdyn tylssäni ha olen siinä hyvä. Tulen hyvin toimeen vsnhusten kanssa, myös haastavien.

En koe työtä yhtään raskaaksi. Olen tehnyt raskaampaakin ja paskaisempaa työtä. Kiireestä valitetaan paljon ja sitä on mutta niin on muuallakin. Vuorotyö sopii minulle paremmin kuin säännöllinen päivätyö.

Voin suositella.

Vierailija
11/11 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minkä sinä koet vastenmielisenä, ei tarkoita, että kaikki kokisivat samoin.