Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäpuhtaasta ihosta kärsivät aikuiset naiset.

Vierailija
23.07.2015 |

Olen kolmekymppinen nainen. Teininä kärsin aknesta ja söin kahdesti Roa-kuurin. Sen jälkeen iho oli ok. Nyt kuitenkin yllättäen ihon kunto alkoi huonontua viime syksynä ja finnejä tuli ohimoille, leukaan ja kaulaan, eri kohtiin siis kuin teiniakneni joka oli lähinnä poskissa. Kävin ihotautilääkärillä mutta kolmen kk antibioottikuuri ei houkuta koska olen lukenut että ongelma palaa kuurin loputtua. Iho ei ole kovin paha nyt mutta joka ikinen näppy muistuttaa huonosta ihostani ja itsetunnostani teinivuosina enkä haluaisi enää näin vanhana siihen palata. Teinivuosien akne kun jätti arvet sekä fyysisesti että henkisesti.
Ilmeisesti kyseessä on siis ns. Hormonaalinenakne. Mitään hormonaalista ehkäisyä ei ole käytössä, raskauksien aikana iho on ollut tosi hyvänä.

nyt kysyisin, oletteko keksineet mitään keinoa päästä eroon vaivasta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään seuraamaan aihetta, koska itsellä aivan sama ongelma. Jätin kokeeksi viljat ja maitotuotteet pois ja katson vaikuttaako. Pesen kerran päivässä Basidermilla ja odotan juuri vaikutuksen alkavan. Huoh, tympäisee näyttää ihan teiniltä...

Vierailija
2/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lueskelin tuota gluteiinittoman/maidottoman ruokavalion vaikutuksista. Oletko kauan ollut ruokavaliolla? Tuntuuko yhtään auttavan? Harkitsen myös :) t. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pari kuukautta sitten diane nova -pillerit. Saa nähdä toimiiko, leuan finnit on mielestäni selkeästi vähentyneet, mulla ongelmana ollut leuassa sellaset ihan kunnon isot finnit joista ei millään pääse eroon ja poskissa pientä näppylää. Lisäksi oon siirtynyt käyttämään ihonhoidossa mahdollisimman hellävaraisia tuotteita, ei mitään rajuja puhdistusgeelejä, missä jotain kuorivia ainesosia vaan ihan puhdistusemulsioita ja välillä käytän myös apteekin perusvoidetta siihen puhdistukseen. Iho ei ole yhtä ärtyneen näköinen kun aiemmin.

Vierailija
4/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut hyvä iho, teininäkään ei ollut finnejä ja vielä vuosi sitten ei ollut mitään ongelmia. nyt kuitenkin olen huomannut että mulle tulee aina tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa tosi sitkeitä finnejä lähinnä otsaan ja leukaan, ihoon tulee kuivia ja punoittavia kipeitä kohtia, kauhea punoitus  jne. Näitä ilmestyy yleensä jokin aika ennen menkkojen alkamista, ehkä ovulaation tapahtuessa ja kestävän menkkojen alkamsieen saakka. Kuukautisten loputtua ja n. 1-2 viikkoa siitä iho palautuu täydeliiseksi taas, ei kuivia kipeitä kohtia, finnejä tms. 

Ilmeisesti kyse siis jostain hormonaalisesta, mutta voisiko tuohon saada jotain apua? Kyseessä ei kuitenkaan ole varsinainen akneiho. "Huonoina" aikoina ihoni muistuttaa couperosa-ihoa mutta menkkojen loputtua se on ihan kunnossa. E-pillereitä en haluaisi aloittaa vain tuon takia... 

N22

Vierailija
5/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Jos kyse on hormonaalisesta niin siihen ei mitkään vippaskonstit auta valitettavasti..

Vierailija
6/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla muutakin kuin vilja- tai maitoallergiaa. Esim kesällä mansikat aiheuttavat monille allergiaa. Allergia voi näkyä finnin tapaisina kipeinä, syvältä ihon alta nousevina "paiseina" tai kevyenä ihon pinnan ryyhkänä. Tai vaikka noiden yhdistelmänä.

Vierailija
7/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa acnatac voide :) Lääkäriltä resepti. Takana antibioottikuureja ja eri voiteita mutta tämä auttoi minulla. Kun voide loppuu niin acne tulee takaisin tosin :/

34N

Vierailija
8/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hormonihäiriötä, joten sain estrogeenilaastarit käyttöön. Auttaa kaikkien muiden vaivojen lisäksi finneihin. :) n33

Vierailija
9/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ainakin sokeri ja valkoinen vehnä pois. Mieluiten tosiaan kaikki viljat ja maitotuotteet. Sinkkivoide voisi auttaa. Sitä kannattaa ottaa myös tabletteina.

Vierailija
10/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun iho menee epäpuhtaaksi eli likaiseksi, niin pesen sen, ja minun ei tarvitse kärsiä kauaa.

Vierailija
11/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli sama ongelma joitain vuosia sitten. E-pillereillä sain täydellisen ihon, mutta hormonit turvottivat ja veivät seksihalut täysin. Nyt 36-vuotiaana valitsen ennemmin muutamat näpyt ja hyvän seksielämän! Toki tuota ruokavaliota pitäisi minunkin koittaa rukata terveellisemmäksi.

Vierailija
12/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolasaippuaa!

Vierailija
13/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalista aknea on turha hoitaa ruokavaliolla tai ulkoisilla keinoilla. Lääkkeet auttavat. Mulla e-pillerit ja Roa ovat toimineet hyvin. Mieluummin hoidan nopeasti aknen kuntoon lääkkeillä kuin kokeilen vuosia erilaisia voiteita, jotka eivät loppujen lopuksi edes auta kunnolla.

Vierailija
14/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:06"]Suolasaippuaa!
[/quote]

onko oikeasti auttanut? Suolasaippuaa kokeillut mutta en huomannut muutosta, en tosin ehkä tarpeeksi kauan jaksanut kokeilla.. kerro lisää!

Vierailija
15/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:06"]Suolasaippuaa!
[/quote]

onko oikeasti auttanut? Suolasaippuaa kokeillut mutta en huomannut muutosta, en tosin ehkä tarpeeksi kauan jaksanut kokeilla.. kerro lisää!
[/quote] levitän sitä selkään aina suihkun jälkeen enkä huuhtele pois. Jo alle viikossa ovat lähes kaikki finnit kuivuneet eikä uusia ole tullut.

Vierailija
16/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane Nove on aika vahva hormoni, näin ole ymmärtänyt. Minulle syötettiin sitä nuorena juuri huonon ihon takia, no se sekoittin pääni ihan täysin. Olin ihan hirveä, mielialat heitteli miten sattui. Kun tajusin lopettaa, niin mies sanoi että hän ottaa eron jos koskaan aloitan ne uudestaan. Vähähormonisempi nyt, lopettaminen pelottaa, tosin ei nyt suunnitelmissa.

Toinen että juuri sokeri ja vehnä voivat aiheuttaa/pahentaa tilannetta, eikä todellakaan tarvitse olla mitään allergiaa sen suhteen. Ja itse olen saanut apua vaikka hormonaalisia näppylöitä tulikin, ollut ruokavaliolla useamman vuoden. Alun jälkeen pystyin syömään noin 5 karkkia juuri ja juuri ettei se näkynyt jo seuraavana päivänä, tein tämän ehkä kerran viikossa. Limsoja en juo ollenkaan, sipsejä välistä mutta pidän määrät pieninä, popcorn on ihan kiva naposteltava ja toisaalta on marjoja, hedelmiä ja hyviä leivottavia jälkiruokia. Eli todella tarkkaa ja pienestä kyse, kun iho on mennyt huonoksi. Alkuun kannattaakin jättää pois kokonaan, että saa parhaan sysäyksen asialle ja henkisesti jaksaa muutoksen.

Vierailija
17/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut hormonaalista aknea mutta nyt nelikymppisenä on iho viimein rauhoittunut. Jätin maidon juomisen kokonaan pois, ja se näyttää toimivan. Heti jos juon maitoa muutamana päivänä tulee näppylöitä yläselkään ja häviävät kun lopetan. 

Vierailija
18/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:21"]Diane Nove on aika vahva hormoni, näin ole ymmärtänyt. Minulle syötettiin sitä nuorena juuri huonon ihon takia, no se sekoittin pääni ihan täysin. Olin ihan hirveä, mielialat heitteli miten sattui. Kun tajusin lopettaa, niin mies sanoi että hän ottaa eron jos koskaan aloitan ne uudestaan. Vähähormonisempi nyt, lopettaminen pelottaa, tosin ei nyt suunnitelmissa.
[/quote]

Niinhän se vähän on, että mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Monet naiset syövät sitä kumminkin ilman suurempia sivuoireita.

Vierailija
19/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 09:21"]Diane Nove on aika vahva hormoni, näin ole ymmärtänyt. Minulle syötettiin sitä nuorena juuri huonon ihon takia, no se sekoittin pääni ihan täysin. Olin ihan hirveä, mielialat heitteli miten sattui. Kun tajusin lopettaa, niin mies sanoi että hän ottaa eron jos koskaan aloitan ne uudestaan. Vähähormonisempi nyt, lopettaminen pelottaa, tosin ei nyt suunnitelmissa. [/quote] Niinhän se vähän on, että mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Monet naiset syövät sitä kumminkin ilman suurempia sivuoireita.

[/quote]

Ymmärrän ettei tietenkään kaikille tule ja hyvä niin. Mutta mä en tajunnut että mulla oli niitä sivuoireita, söin useamman vuoden. Vaikutukset tulivat hiljalleen, olin nuori, onhan niitä tunnemyrskyjä silloin. Tajusin asian vasta kun lopetin raskauden myötä, muutos oli suuri pään sisällä.