Vituttaa mennä jälleen huomenna kouluun.
Pakko opiskella laitoshuoltajaksi karenssin takia. Oli siis pakko hakea jonnekin ettei pamahda karenssia. Eipä niitä vaihtoehtoja montaa ollut minne hakea ja tuonne päädyin opiskelemaan. Keskenkään ei voi jättää koska karenssi.
Ja vihaan joka hetkeä tuolla. Minua ei voi piirunkaan vertaa kiinnostaa vessan hinkkaaminen, lattialaattojen tunnistaminen tai pesuaineiden ominaisuudet. Huomenna pitäisi into piukeena näyttää opettajalle että näin se vessa siivotaan oikeaoppisesti ja riemusta hihkuen opetella käyttämään siivouskoneita.
Ja joo, haen jatkuvasti oman alan töitä mutta kun niitä ei vain löydy. Se on kuitenkin varmaa, etten tule päivääkään tekemään noita töitä jos jotenkin ihmeellisesti jaksan sinnitellä ensi huhtikuuhun asti.
Kiitos että sain purkautua.
PS. Arvostan laitoshuoltajia. Teette tärkeää työtä mutta minusta ei tuohon hommaan ole.
Kommentit (5)
Ap taas
Hain työkkärin kehotuksesta heidän omille kursseilleen. Niitä oli mm. lähäri (siihen en kyllä laittanut edes hakemusta, koska siivouspuoltakin huonommin sovellun hoitopuolelle), vartijakoulutus sekä laitoshuoltaja. Mitään muita ei ollut paitsi pari kurssia mamuille.
Sen lisäksi hain omaehtoisen koulutuksen kautta opiskelemaan ja ala, jonne olisin päässyt, ei kelvannut työkkärille koska ala ei kuulemma työllistä tarpeeksi hyvin että sen opiskelua tuettaisiin. Valitettavasti ala olisi kiinnostanut mutta työkkäri torppasi senkin homman. Oppisopimus oli myös puheena mutta työkkärin mielestä turha hakea koska niitä paikkoja ei vain ole.
Minä ainakin sanoin rehellisesti haastattelussa, että haen laitoshuoltajakoulutukseen vain sen takia, ettei muuta mahdollisuutta ole. Eli heillä oli kyllä tiedossa, että motivaatio puuttuu.
En myöskään ymmärrä, mikä idea noin pitkällä koulutuksella (10kk). Kaiken lisäksi koulutukseen kuuluu esim. aikuinen oppijana-tunteja sekä jotain ryhmäytymispäiviä. Näyttöä ajatellen pitää suorittaa valinnaisia aineita kuten vaikkapa tekstiilihuolto (pese, kuivaa, silitä ja taittele oikeaoppisesti vaikka sitten se pyyheliina).
Olin kolme viikkoa sairaalassa työhön tutustumassa ja voin taata, ettei yksikään vastaan tullut laitoshuoltaja noudattanut niitä oppeja, jotka koulussa on saatu. Vessa pestiin vähän sinne päin jne.
Minullekin ei voisi olla tylsempää kuin nuo asiat
En jotenkin edes tajua tuollaisen koulutuksen ideaa.. Olen itsekin siivonnut erilaisia tiloja opiskeluaikoina, ja lyhyt työhön perehdyttäminen on aina riittänyt.
Huh, tsemppiä ap.. Itse en kyllä varmaan pystyisi! Eikö mitään muita koulutusohjelmia todellakaan ollut?
Mikset hakenut johonkin mihin ei mitään mahdollisuuksia päästä?
Sori, ei varmaan auta :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:06"]En jotenkin edes tajua tuollaisen koulutuksen ideaa.. Olen itsekin siivonnut erilaisia tiloja opiskeluaikoina, ja lyhyt työhön perehdyttäminen on aina riittänyt.
Huh, tsemppiä ap.. Itse en kyllä varmaan pystyisi! Eikö mitään muita koulutusohjelmia todellakaan ollut?
[/quote]
Jep samaa olen miettinyt. Itse tein lukioaikoina siivoushommia kaupassa, tehtaassa jne ja kyllä siihen muutaman päivän perehdytys riitti. Ei se yhdistelmäkoneen käyttö mitään rakettitiedettä ole ja yleensä siivouskomeroissa oli kansio pesuaineista, annostuksista ja mihin niitä käytetään.