Äidin oikeudet vs. isän oikeudet
Pakko ihan ääneen ihmetellä miksi jotkut ihmiset kuvittelevat olevansa enemmän oikeutettuja lapsiinsa kuin toinen vanhempi? Minä elän uusperheessä johon kuuluu minun kaksospojat 9v, mieheni ja minun yhteinen tytär 3v ja mieheni lapset 7 ja 10v. Perheemme on alusta alkaen toiminut niin että kaikki lapset kunnioittavat niin minua kuin miestänikin "äitinä tai isänä", ainoa ongelma on miehen entinen puoliso (joka itse halusi erota miehestäni nuorimman lapsen syntymän jälkeen). Miehen puoliso ei osaa arvostaa mitään, ei siis yhtään mitään mitä lapsilla on luonamme, lapset ovat siis luonamme vuoroviikoin ja näillä viikoilla kun lapset ovat meillä on miehen entisellä puolisolla aina jotain valittamista, milloin hän kertoo että koulusta on soitettu että lapset eivät ole päässeet pesulle tai että läksyjä ei ole tehty tai vaatteet ovat likaiset tai että lapset käyttäytyvät huonosti tai että lapset ovat soittaneet että minä olen heitä kohdellut jotenkin huonosti vaikka näin ei todellakaan ole. Kaikki tuo valittaminen kohdistuu aina jollain tavalla minuun. Edellisellä viikolla olimme miehen tyttären kanssa kahdestaan ratsastamassa ja vietimme erittäin mukavan päivän ja kuulin kun tyttö tästä puhui innoissaan illalla äidin kanssa puhelimessa, puhelusta meni vain puolituntia sai mieheni vihaisen puhelun miten tytärtä on kohdeltu taas eriarvoisesti.
Mikä tässä sitten kuullostaa niin eriarvoiselta on se että en voi käsittää miksi meidän perhe on hänen silmissään sitten niin paljon huonompi kuin hänen? Hänellä on mukava uusi mies josta lapsetkin tuntuvat kovin pitävän ja elämä vaikuttaisi muutenkin olevan mallillaan, en ainakaan ole lasten kuullut puhuvan mitään että äitinsä luona olisi ongelmia. Mutta miksi pitää koko aika ahdistella ja mollata meitä vaikka varmaan hyvin näkee itsekkin että asiat mistä hän narisee on keksittyjä.
Voiko taustalla olla kateus? Me ostimme vanhan "maatilan" lasten äidin läheltä jotta lapset voivat olla enemmän meillä ja jonne minä voin tuoda hevoseni jotta voin itsekkin olla enemmän lapsille läsnä. mitta miksi siitä pitäisi olla kateellinen?
Hän varmaan haluaisi, että hänen lapsensa ei pitäisi sinusta ja luulee, että viet hänen ns. "äidin roolin" ja saattaa jopa puhua selkäsi takana lapsille, kuinka hirveä olet yms. jotta he ei pitäisi sinusta.