Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulupukkiin uskominen..

Vierailija
20.07.2015 |

Tuli tosta toisesta ketjusta mieleen, että aijotteko opettaa lapsenne uskomaan joulupukkiin? Minulla kaksi ala-asteikäistä jotka pienenpänä uskoneet. Oli salailua ja selittelyjä. Eniten ärsytti suoranainen valehtelu. Oma syy tietysti kun ylipäätään sanoin, että joulupukki on oikea henkilö... Nyt vauvallemme emme aijo samaa opettaa. Kerron, että läheiset antaa toisilleen lahjoja jouluna.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon sanonu että aikuiset ostaa ne lahjat mutta ne jätetään joulupukille,  joka tuo ne kotiin sitten jouluaattona.  Terve lapsi tajuaa asian kyllä jossain vaiheessa ilman mitään paljastuksia.

Vierailija
2/4 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin niihen toiseenkin ketjuun, että meidän 8v ei suostu uskomaan, että joulupukki olisi satua vaikka se on aika suoraan rautalangasta väännetty ja nyt parina viime vuonna ostettu ja paketoitu serkun lahjat yhdessä. Lapsi teki meille vanhemmillekin lahjan ja jätti sen minulle joulupukille toimitettavaksi :)

Lähinnä tullut korostettua, että aikuisetkin haluaisivat uskoa joulupukkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joulupukki on joulun inhimillistetty vertauskuva, joka antaa ihmiskasvot perheen läheisyydelle, lämmölle ja antamisen ilolle. Niihin uskominen tuon vertauskuvan kautta ei ole sen enempää väärin kuin ilman vertauskuvaa.

Vierailija
4/4 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin näen tärkeänä sen, että lapset tietää aikuisten ostavan lahjat. Kauheaa kun lapset innoissaan kirjottaa pitkiä listoja lahjatoiveita. Yksi sukulaisnainen on naimisissa miehen kanssa jolla on suuri suku. "Joulupukki" tuo sitten tietysti paljon lahjoja näiden lapsille. Meidän lapset sitten mietti miksei joulupukki tuo heille niin paljon lahjoja. On ollut helpottavaa kertoa, että heidän mummot, tädit yms niitä lahjoja antaa. T.ap