Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en saisi olla vela?

Vierailija
19.07.2015 |

Niin, kertokaapa! Miksi mammoille on tabu, että ihmiset eivät hanki lapsia? Itse olen 28-vuotias avioliitossa oleva nainen, enkä ainakaan lähitulevaisuudessa aio hankkia lapsia. En luultavasti ollenkaan. Tämä on mieheni ja minun yhteinen päätös. En halua synnyttää lasta jo muutenkin niin pahaan maailmaan, joka on jo täynnä ihmisiä. En myöskään halua tuhlata rahojani ja voimiani lapseen. En jaksaisi vauva-aikaa.

En myöskään vapaaehtoisesti lapsettomana aio rahoittaa ystävieni lasten elämää, kuten jotkut idiootit ajattelevat!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin velavela-pariskuntana etsimme uutta kotimaata, jossa verot eivät mene lapsiperheille.

Vierailija
2/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:54"]

Niin, kertokaapa! Miksi mammoille on tabu, että ihmiset eivät hanki lapsia? Itse olen 28-vuotias avioliitossa oleva nainen, enkä ainakaan lähitulevaisuudessa aio hankkia lapsia. En luultavasti ollenkaan. Tämä on mieheni ja minun yhteinen päätös. En halua synnyttää lasta jo muutenkin niin pahaan maailmaan, joka on jo täynnä ihmisiä. En myöskään halua tuhlata rahojani ja voimiani lapseen. En jaksaisi vauva-aikaa.

En myöskään vapaaehtoisesti lapsettomana aio rahoittaa ystävieni lasten elämää, kuten jotkut idiootit ajattelevat!

[/quote]

Mitä tuolla tarkoitit? 

Eiköhän valtaosalle väestä ole se ja sama, hankitko lapsia vai et. 
[/quote]
Niin, ja veronmaksajana jokainen rahoittaa muiden lasten elämää tahtoi sitä tai ei.
[/quote]

Ja meidän perheellisten lapset elättää sitten nekin, jotka eivät lapsia tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kyllä huomauteltu monissa eri yhteyksissä "puutteellisuuttani" eli lapsettomuutta. Vela39

Vierailija
4/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Vierailija
5/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:45"]

Mikä on vela?

[/quote]

VapaaEhtoisesti LApseton

Vierailija
6/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin VELA? Olenko minä sitten joku ÄILA (äiti lapsilleni) tai NAILA (kun olen naimisissa)? Ja tuleeko minusta joskus ERLA, jos eroan?

Vierailija
7/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:54"]

[/quote]

Mitä tuolla tarkoitit? 

[/quote]
Niin, ja veronmaksajana jokainen rahoittaa muiden lasten elämää tahtoi sitä tai ei.
[/quote]

Ja meidän perheellisten lapset elättää sitten nekin, jotka eivät lapsia tehneet.
[/quote]
Lapsettomat ovatkin jo etukäteen nettomaksaneet loppuelämänsä ja jäävät silti todellisuudessa saamapuolelle.

Vierailija
8/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:55"]Mikä helvetin VELA? Olenko minä sitten joku ÄILA (äiti lapsilleni) tai NAILA (kun olen naimisissa)? Ja tuleeko minusta joskus ERLA, jos eroan?
[/quote]
Ei kun sä olet tyka eli tynnyrissä kasvanut, jos vela ei terminä ole tuttu.

Vierailija
9/16 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mikään tabu ole kun täällä keskustellaan aiheesta monta kertaa päivässä.

Vierailija
10/16 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se omaa persettäni kaiva, jos joku toinen ei lapsia tahdo - ei monen muunkaan. Kyllähän asiasta täälläkin jauhetaan liki päivittäin!

Vierailija
11/16 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla. Eikä tarvitse keneltäkään pytää lupaa.

Neljän äiti

Vierailija
12/16 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 28v velanainen. Äitini syyttää miestäni (12v suhde takana). Äitini väittää että haluaisin oikeasti lapsia mutta mieheni olisi aivopessyt minut lapsettomuuteen.
.
Kerroin ettenkoe voivani luvata että mahdollinen lapseni ei kokisi yhtä surkeaa lapsuutta kuin minulla oli joten en siksi hanki lapsia. Ei mene perille.

Vierailija
13/16 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:54"]

[/quote]

Mitä tuolla tarkoitit? 

Vierailija
14/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:54"]

[/quote]

Mitä tuolla tarkoitit? 

[/quote]

Vierailija
15/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo 40-vuotias vela, ja kyllä minä olen ainakin saanut pääosin muiden mielestä ihan vapaasti olla vela. Jotkut vanhemmat sukulaiset nyt on ihmetelleet ja arvailleet keskenään syitä lapsettomuuteeni, ja äitini jossain vaiheessa stressasi siitä kun ei saa lapsenlapsia. Mutta muuten ei asiasta ole kommentoitu.

Vierailija
16/16 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mua haittaa yhtään. Ei. En ole itsekään "vain lasteni äiti", joten ymmärrän hyvin, että moni ei kaipaa lapsia ollenkaan.