Miksi en saisi olla vela?
Niin, kertokaapa! Miksi mammoille on tabu, että ihmiset eivät hanki lapsia? Itse olen 28-vuotias avioliitossa oleva nainen, enkä ainakaan lähitulevaisuudessa aio hankkia lapsia. En luultavasti ollenkaan. Tämä on mieheni ja minun yhteinen päätös. En halua synnyttää lasta jo muutenkin niin pahaan maailmaan, joka on jo täynnä ihmisiä. En myöskään halua tuhlata rahojani ja voimiani lapseen. En jaksaisi vauva-aikaa.
En myöskään vapaaehtoisesti lapsettomana aio rahoittaa ystävieni lasten elämää, kuten jotkut idiootit ajattelevat!
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:54"]
Niin, kertokaapa! Miksi mammoille on tabu, että ihmiset eivät hanki lapsia? Itse olen 28-vuotias avioliitossa oleva nainen, enkä ainakaan lähitulevaisuudessa aio hankkia lapsia. En luultavasti ollenkaan. Tämä on mieheni ja minun yhteinen päätös. En halua synnyttää lasta jo muutenkin niin pahaan maailmaan, joka on jo täynnä ihmisiä. En myöskään halua tuhlata rahojani ja voimiani lapseen. En jaksaisi vauva-aikaa.
En myöskään vapaaehtoisesti lapsettomana aio rahoittaa ystävieni lasten elämää, kuten jotkut idiootit ajattelevat!
[/quote]
Mitä tuolla tarkoitit?
Eiköhän valtaosalle väestä ole se ja sama, hankitko lapsia vai et.
[/quote]
Niin, ja veronmaksajana jokainen rahoittaa muiden lasten elämää tahtoi sitä tai ei.
[/quote]
Ja meidän perheellisten lapset elättää sitten nekin, jotka eivät lapsia tehneet.
Mulle on kyllä huomauteltu monissa eri yhteyksissä "puutteellisuuttani" eli lapsettomuutta. Vela39
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:45"]
Mikä on vela?
[/quote]
VapaaEhtoisesti LApseton
Mikä helvetin VELA? Olenko minä sitten joku ÄILA (äiti lapsilleni) tai NAILA (kun olen naimisissa)? Ja tuleeko minusta joskus ERLA, jos eroan?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:54"]
[/quote]
Mitä tuolla tarkoitit?
[/quote]
Niin, ja veronmaksajana jokainen rahoittaa muiden lasten elämää tahtoi sitä tai ei.
[/quote]
Ja meidän perheellisten lapset elättää sitten nekin, jotka eivät lapsia tehneet.
[/quote]
Lapsettomat ovatkin jo etukäteen nettomaksaneet loppuelämänsä ja jäävät silti todellisuudessa saamapuolelle.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:55"]Mikä helvetin VELA? Olenko minä sitten joku ÄILA (äiti lapsilleni) tai NAILA (kun olen naimisissa)? Ja tuleeko minusta joskus ERLA, jos eroan?
[/quote]
Ei kun sä olet tyka eli tynnyrissä kasvanut, jos vela ei terminä ole tuttu.
Ei kai se mikään tabu ole kun täällä keskustellaan aiheesta monta kertaa päivässä.
Eipä se omaa persettäni kaiva, jos joku toinen ei lapsia tahdo - ei monen muunkaan. Kyllähän asiasta täälläkin jauhetaan liki päivittäin!
Saat olla. Eikä tarvitse keneltäkään pytää lupaa.
Neljän äiti
Olen myös 28v velanainen. Äitini syyttää miestäni (12v suhde takana). Äitini väittää että haluaisin oikeasti lapsia mutta mieheni olisi aivopessyt minut lapsettomuuteen.
.
Kerroin ettenkoe voivani luvata että mahdollinen lapseni ei kokisi yhtä surkeaa lapsuutta kuin minulla oli joten en siksi hanki lapsia. Ei mene perille.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:54"]
[/quote]
Mitä tuolla tarkoitit?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:54"]
[/quote]
Mitä tuolla tarkoitit?
[/quote]
Täällä jo 40-vuotias vela, ja kyllä minä olen ainakin saanut pääosin muiden mielestä ihan vapaasti olla vela. Jotkut vanhemmat sukulaiset nyt on ihmetelleet ja arvailleet keskenään syitä lapsettomuuteeni, ja äitini jossain vaiheessa stressasi siitä kun ei saa lapsenlapsia. Mutta muuten ei asiasta ole kommentoitu.
No ei mua haittaa yhtään. Ei. En ole itsekään "vain lasteni äiti", joten ymmärrän hyvin, että moni ei kaipaa lapsia ollenkaan.
Mekin velavela-pariskuntana etsimme uutta kotimaata, jossa verot eivät mene lapsiperheille.