Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jatkaa avioliittoa miehen pettämisten jälkeen??? Kokemuksia ja neuvoja kaivataan!

27.09.2006 |

Hulluksihan tässä meinaa tulla kun päässä ei pyöri mitään muuta kuin ikäviä asioita.

Tilanne lyhyesti se, että mies ilmoitti jättävänsä minut ollessani raskaana. Myöhemmin selvisi, että hänellä oli suhde jonkun toisen kanssa. Samalla selvisi, että oli pettänyt jo pari kertaa aikaisemminkin. Samaan aikaan olimme kuitenkin yhteisymmärryksessä laittaneet toisen lapsen alulle. Ennestään meillä oli jo 3 -vuotias lapsi. Minulle kaikki, pettämiset ja suhde tulivat yllätyksenä (tosin jotain olin epäillyt). Nyt toisen lapsen synnyttyä mies kuitenkin halusi palata ja sallin sen. Mies vakuuttaa, että haluaa jatkaa perheen kanssa ja on sanonut (taas) rakastavansa minua.

Jos ja kun pystyn antamaan anteeksi, niin miten sitten pystyn unohtamaan? Vähän väliä ajatukset ovat viime syksyssä ja keväässä kun olin ollut tyhmän tietämätön hänen touhuistaan ja kuvittelen mitä kaikkea hän on toisten naisten kanssa tehnyt. Miten pääsen näistä ajatuksista eroon??? Tai miten saan taas itsekunnioituksen ja " naiseuteni" takaisin??? Tai miten koskaan enää pystyn luottamaan???

Tuntuu, että hermot menee kun samaan aikaan pitäisi hoitaa lasta ja pientä vauvaa ja pyörittää arkea ja yrittää toipua kaikesta paskasta minkä on minulle tehnyt. Onko tässä enää mitään järkeä vai onko tapahtunut liian paljon, että tästä voisi selvitä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tässä minun kokemaani.

Hakeudu ulkopuolisen juttusille, esim. perheneuvolaan. Monet asiat selviävät vain jauhamalla niitä uudelleen ja uudelleen, miehelle ja ystävillekin puhuminen auttaa, mutta itse olen kokenut ammattilaisen oikeasti parhaaksi avuksi.

Itse olen pohtinut noita samoja, miten saan kuvat pois silmistäni ja miten voin oppia luottamaan. Sain neuvon, että kyse on pitkälti tahdosta ja halusta antaa anteeksi. Pitää vain päättää, että en ajattele ja luotan. Helppo sanoa, joo. Mutta kyllä se aika pitkälle toimiikin ja välillä on sitten tosin taas niitä aallonpohjia, mutta aina vaan harvemmin. Paras apu on varmaan aika.

Jaksamista sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi