Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko juntti, koska en halua matkustella?

Vierailija
19.07.2015 |

Rahaakin on säästössä ns. matkatilillä reilusti, mutta ei vaan kiinnosta lähteä mihinkään. Ehkä joku kaupunkiloma voisi kiinnostaa ( ilman lapsia), mutta yleensä kun alan  katselemaan mihin vois lähteä, niin ei vaan huvita. Aurinkolomaa ( makaaminen rannalla) en jaksa ollenkaan, mieluummin olen rauhassa kotona. En erityisemmin pidä lentämisestä, matkoillakin on aina sellainen olo että pääsisinpä omaan sänkyyn ja kotiin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole minusta mitään väärää. Ja jos tuo nyt jonkun mielestä on junttia, niin tarviiko sitä miettiä? Tee mitä tykkäät :)

Ja onko vähemmän junttia lähteä pakettimatkalle jonnekin Etelä-Euroopan turistirysään syömään nauravia nakkeja?

Vierailija
2/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei ole koskaan käynyt ulkomailla ja on sivistynyt (myös sydämen sivistynyt) ja avaran ja ennakkoluulottoman ajatusmaailman omaava, joku toinen on saattanut käydä vaikka kuinka monessa maassa ja on ahdasmielinen asenteellinen ajatusmaailmaaltaan ja yleissivistykseltään sekä käytöstavoiltaan rajoittunut.

Matkailu ei aina avarra.

Junttius tai sen puute johtuu muista asioista kuin matkustelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot !

Vierailija
4/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä pelkkä matkustelemattomuus ei tee junttia, mutta tuo "ei huvita"-asenne tekee kyllä juntin sinusta. Ei huvita lähteä mihinkään, ei huvita opetella mitään uutta, ei huvita kehittää itseään, ei huvita olla kohtelias, ei huvita pukeutua asianmukaisesti juhliin, ei huvita ottaa huomioon muita ihmisia nje lista on loputon.

Vierailija
5/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kumminkin matkustellut, eli tiedät, mistä et tykkää? Minusta silloin on ihan ok todeta, että ei huvita. Ennakkoluuloisuus on junttia, mutta tuo on lähinnä vaan mukavuudenhalua.

Itse olen viisikymppinen ja matkustellut kahdeksanvuotiaasta lähtien. Yleensä pari kertaa vuodessa, yhteensä siis monta kymmentä matkaa eri puolille maailmaa.

Nyt alkaa olla olo, että ei enää viitsi. Tottahan toki maailmassa riittää nähtävää, mutta minäkin inhoan lentämistä ja olen meidän perheessä se, jonka vastuulla on matkojen järjestäminen - ja se stressi ja työmäärä ei vaan yleensä minusta enää oikein kannata. Rentoudun paremmin ihan vaan kotosalla tai mökillä.

Vierailija
6/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:38"]

Sinänsä pelkkä matkustelemattomuus ei tee junttia, mutta tuo "ei huvita"-asenne tekee kyllä juntin sinusta. Ei huvita lähteä mihinkään, ei huvita opetella mitään uutta, ei huvita kehittää itseään, ei huvita olla kohtelias, ei huvita pukeutua asianmukaisesti juhliin, ei huvita ottaa huomioon muita ihmisia nje lista on loputon.

[/quote]

Kuulepas. Miksi maksaa rahaa ja tärvätä kallista vapaa-aikaansa sellaiseen, mistä ei nauti? Kyse on kumminkin rentoutumisesta ja huvittelusta, ei opiskelusta tai velvollisuuksista.

Matkustaminen ei ole hyväksi luonnolle, eikä sen välttämisestä kukaan kärsi, toisin kuin siitä, että joku käyttäytyy huonosti tai ei ota muita huomioon.

Puhut siis täydelleen läpiä päähäsi. Noita ei voi millään tasolla verrata!

6

Vierailija
7/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Pyörätuoliin joutuneet ovat automaattisesti juntteja, koska eivät enää kykene tekemään kaikkia sivistykseen kuuluvia asioita. T:Hipsteri

Vierailija
8/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nuorempana käynyt peruskohteet; isot kaupungita ja aurinkorannat. Nyt en jaksa lähteä minnekään, en tiedä johtuuko se jostain väsymisestä vai mistä. On ihana lomalla olla kotona ja katsoa telkkaria yms.  En tiedä, että miten se nyt tekee ihmisestä jotenkin hienomman, jos käy Kreetalla tai Kanarialla 3 kertaa vuodessa ja kerran Thaimaassa. Tuolla rahalla saa aika paljon muutakin, vaikka siihen ois varaakin.

Vierailija
9/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole juntti. Minä olen matkustanut paljon työn puolesta ja nuorempana myös kun luulin että kaikkien "pitää" matkustaa. En pidä matkustamisesta enkä viihdy hotelleissa. Monesti stressaannun vieraassa kaupungissa koska en puhu muita kieliä kuin suomea ja englantia ja minulle on hyvin tärkeää olla jotenkin "kartalla", ymmärtää mitä ympärillä tapahtuu. Olen myös kova eksymään :)

Mielestäni matkustelu ei ole opettanut minulle juuri mitään. En ole koskaan ollut erityisen ennakkoluuloinen ja minulla on ihan hyvä yleissivistys jonka olen hankkinut lukemalla, en matkustamalla. Viikon lomamatkan jälkeen on ihan turha kuvitella tuntevansa jotain maata tai kulttuuria ja sen ihmisiä.

Nyt olen tosin miettinyt, että haluaisin syksyllä käydä ensimmäistä kertaa jossain suomalaisten suosimassa rantakohteessa, ehkä Espanjan aurinkorannikolla. Ehkä jopa jollain pakettimatkalla, ettei tarvitsisi itse hoitaa yhtään mitään ja voisi tutustua muihin suomalaisiin :) Kävisin suomi-baareissa syömässä lihapullia, koska pidän niistä. Onko tämä sitten junttia? Jonkun mielestä epäilemättä on, mutta se ei minua haittaa.

Vierailija
10/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän kaikki eletä elämämme niin kuin itsestä tuntuu hyvältä. Tyhmää elää elämänsä "niinkuin pitää", jos siitä ei nauti. Jos kaipaa uusia maisemia niin eihän ole pakko edes poistua Suomesta.

Vierailija
11/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan matkustella ja vakavassa harkinnassa on ulkomailla asuminenkin.

Vierailija
12/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään! Enkä itseäni junttina pidä. 

Lentokentät ja itse lentäminenkin ahdistaa. Kyse ei ole mistään lentopelosta, vaan yleisestä viihtymättömyydestä. 

Sitten kohteessa usein tulee mieleen, että mitä hemmettiä minä täällä vieraassa paikassa teen. En tunne ketään eikä oikein ole tekemistä, kun iänikuiset nähtävyydet eivät kiinnosta. Ne tietää jo muutenkin -- jokin Louvre ja Mona Lisa esim.

Mieluummin olen tuttujen seurassa ja kaikkein mieluiten lähipiirini ja rakkaitten kanssa vaikkapa omalla mökillä. 

Vierailija
13/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää matkustella, mutta en myöskään jaksa miettiä mitä muut on mun matkustelemattomuudestani mieltä. Jos se jotakuta haittaa niin voi voi. Mun elämä ja elän sen kuten haluan! :)

Vierailija
14/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:34"]Joku ei ole koskaan käynyt ulkomailla ja on sivistynyt (myös sydämen sivistynyt) ja avaran ja ennakkoluulottoman ajatusmaailman omaava, joku toinen on saattanut käydä vaikka kuinka monessa maassa ja on ahdasmielinen asenteellinen ajatusmaailmaaltaan ja yleissivistykseltään sekä käytöstavoiltaan rajoittunut.

Matkailu ei aina avarra.

Junttius tai sen puute johtuu muista asioista kuin matkustelusta.
[/quote]
En ole aloittaja mutta kirjoititpa kivasti, kiitos.

Vierailija
15/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa. Ja kysymykseen että kyllä olet juntti. Sivistä itseäsi.

Vierailija
16/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:38"]

[/quote]

Kuulepas. Miksi maksaa rahaa ja tärvätä kallista vapaa-aikaansa sellaiseen, mistä ei nauti? Kyse on kumminkin rentoutumisesta ja huvittelusta, ei opiskelusta tai velvollisuuksista.

Matkustaminen ei ole hyväksi luonnolle, eikä sen välttämisestä kukaan kärsi, toisin kuin siitä, että joku käyttäytyy huonosti tai ei ota muita huomioon.

Puhut siis täydelleen läpiä päähäsi. Noita ei voi millään tasolla verrata!

6

[/quote]

Onko sama 6, joka yhdenketjun jokatoisen vastauksen kirjoitti? ja allekijoitti

Vierailija
17/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin olisi rahaa matkustaa mutta en viihdy ulkomailla ja minulle tulee olo että jaahas, tämmöseen hetken hyvään oloon meni sitten kamalasti rahaa. Nautin nähtävyyksistä ja siitä kokemuksesta, mutta nautin esim. uudesta autosta paaaaaljon enemmän ja paljon pidempään. Molempiin kun ei ole varaa, niin olen tullut siihen tulokseen että haluan käytännöllisempiä asioita jotka helpottavat elämääni, en pelkkiä kokemuksia. Moni kaveri on marissut että miten meillä on ollut varaa taloon jne, no kun ei olla käyty enää ulkomailla niin jää rahaa kaikkeen kivaan täällä Suomessa. Uskon olevani äärimmäisen mukavuudenhaluinen, en niinkään juntti.

Vierailija
18/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kieltämättä aika junttimaista.

Vierailija
19/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta, koska sinkkuna matkaseuran löytäminen on vaikeaa. Minulla on kavereita, mutta he matkustavat perheidensä kanssa ja harvan kanssa jaksaisin muutenkaan viikkoa viettää, niin paljon kuin heistä pidänkin.

Joitain matkoja olen tehnyt yksin. Olen käynyt yksinäni Lontoossa, Prahassa, Pariisissa, Kreetalla, Kroatiassa ym. mutta se vaan on kovin tylsää. Välillä saattaa löytää juttuseuraa, mutta esim. Pariisissa en puhunut koko aikana muille kuin myyjille, tarjoilijoille ja hotellin henkilökunnalle. Vaihtaisin sen viikon koska vain viikkoon omalla mökillä. En ymmärtänyt ranskaa yhtään (vaikka olen sitä opiskellut), eksyin koko ajan, kaikkialla oli ahdasta ja sekavaa, nähtävyydet kiersin kaukaa kun näin ne väenpaljoudet niiden ympärillä. Lähinnä istuskelin Seinen rannalla miettimässä milloin pääsen kotiin. Yhden päivän luin kirjaa hotellissa enkä poistunut mihinkään :D

Couchsurfing kiinnostaisi, mutta vaatii vielä aika paljon rohkeuden keräämistä. Ainakin olen ymmärtänyt, että monet sohvantarjoajat ottavat vieraan mukaan omiin menoihinsa, näyttävät kaupunkia jne. Eli eivät tarjoa pelkästään nukkumapaikkaa?

No, jaarittelua, mutta joka tapauksessa matkustamattomuus ei ole ainakaan minusta tehnyt junttia. Juntimpaa mielestäni on arvioida ihmisiä jonkun tällaisen seikan perusteella.

Vierailija
20/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee kuten haluaa!

Mulle taas ainoa tapa lomailla on matkustaminen, kotona en osaa levätä enkä rentoutua. Reissaamme 6 vkoa vuodessa (+ pari viikonloppua ja työmatkat) ulkomailla, syömme kaikki ateriat ravintoloissa ja rentoudumme nähtävyyksiä ja ihmisiä katsellen. Juuri palasimme 3 vkon reissulta ja mieli haikailee jo seuraavaa matkaa...

Kotona sitä vaan pyöriin keittiön, pyykkikoneen, siivousrätin ja pihahommien keskellä osaamatta tehdä oikein mitään.