Tänään sen teen!
Heitän pois miehen kamalat vaatteet.
Olen ostanut hänelle kymmeniä muodikkaita ja hyvännäköisiä puseroita, kauluspaitoja, t-paitoja, neuleita ym. Meillä on kaapit väärällään miehen vaatteita.
Tänään hän lähti töihin ja oli kaivanut päälleen vuosikausia vanhan osittain venyneen ja osittain kutistuneen kammottavan neuleen. Se roikkui hänen päällään kuin märkä rätti ja takaa kiristi niin että selkä oli paljaana. KAMALAA.
Sanoin hienovaraisesti että voisiko hän vaihtaa tuon puseron, on ihan kamala. No, loukkaantui mutta vaihtoi. Ja kaivoi sieltä kaapista ihan hirveän kotikäyttöön tarkoitetun collegen. Siis todella kamalan.
Siitä en jaksanut enää sanoa, mutta tein päätöksen. Nyt ne lähtee. Ihan kylmästi, kaikki kammotukset suoraan uffin laatikkoon, kulkematta miehen silmien kautta.
Kun ei ole mitään tajua vaatteista, niin ei pidä antaa vaihtoehtoja.
Sitten hän saattaa tehdä ulkotöitä (muurata, kaivaa maata ym.) aivan ykköstamineissa. On muutamat hyvät nahkakengätkin tuhonnut linttaan astumalla ja mudassa kävelemällä. Eihän kumisaappaita ole sitä varten tehty, eihän?
Olin aivan raivon partaalla kun hän lähti, mutta nielin kiukkuni. Itse olin siististi pukeutunut töihin ja lapsella nätit vaatteet, ja mies kulkee niissä karmeissa lonttanoissa.
Kommentit (5)
toivottavasti miehesi heittää sinun ollessa poissa kotoa kaikki sinun merkkivaatteet roskikseen ja sen jälkeen kädestä pitäen näyttää että täällä on nyt sinun päivitetty vaatekomerosi!
Toista ei voi muuttaa, eli sopeuduttava on. Puutut hänen yksilöllisyyteensä, vaikkei ehkä siltä tuntuisi.
Mitä tykkäsit jos miehesi vaihtaisi vaatekaappisi siällön sinulta kysymättä mieleisekseen?
Kirjoituksesi oli ihanan koominen, ainakin minua nauratti. Kannattaa kirjoittaa jatkossakin!
Minusta tuollainen on törkeää ja paha itsemääräämisoikeuden loukkaus.
Voit toki panna resuvaatteet ja tyylikkäät työvaatteet eri paikkoihin ja kertoa miehellesi, että toivot hänen käyttävän töissä ja kaupungilla niitä tietyssä paikassa olevia vaatteita. Voit myös selittää miehellesi, kuinka tärkeää tyylikästi pukeutuminen sinulle on ja esittää toivomuksia. Mutta se, että mieheltäsi kysymättä panet hänen vaatteitaan roskiin, tarkoittaa kyllä sitä, että alennat miehesi lapsen asemaan.
Mitä itse ajattelisit, jos miehesi panisi sinulta salaa kaikkein tyylikkäimmät vaatteesi roskiin? Voihan hyvin olla, että miehesi maun mukaan niihin pukeutuminen on tosi typerää ja hän toivoisi sinun pukeutuvan epämuodollisemmin.