PKampasimpukat pakasteena, onko syötäviä?
Mun rupes tekeen ihan hirveesti mieli kampasimpukoita. Tähän hätään tosin en kyllä niitä muualta saa kuin kaupan pakastealtaasta mutta en oo niitä pakasteita ikinä kokeillu ja mietinkin, että onko ne ihan hirveetä kuraa? Ne tulis aasialaistyyliseen salaattiin. Ja paljonko ne muuten maksaa nykyään pakasteena? Jos ihan sikakalliita niin jätän kyllä ostamatta.
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:00"]
https://www.foodie.fi/entry/1123/kampasimpukat/6414893125025
Mausta en tiedä kun en ikinä ole syönyt simpukoita sen kummemmin tuoreena kuin pakasteenakaan, mutta itsekin olen miettinyt pitäisikö maistaa. Eli muakin kiinnostaa, kannattaako edes ajatella.
[/quote]
Ehdottomasti kannattaa maistaa! Maku on melko mieto, ei ole ainakaan mitään sellaista "häiritsevää" makua :) Ja parsan kanssa on ihan mielettömän hyviä! ap
Mäkään en ole koskaan syönyt, mutta haluaisin kokeilla, koska ne näyttää kokkiohjelmissa niin herkullisilta (se paistopinta). Maistuuko ne esim. kalalta, merivedeltä, suolaiselta, osterimaiselta, joltain muulta? Raakaa merisiiltä olen maistanut Filippiineillä ja se oli suolaisen limaista, mutta ihan hyvää. Minuakin kiinnostaisi kannattaako kampasimpukoita ostaa pakasteena. :)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:22"]
Mäkään en ole koskaan syönyt, mutta haluaisin kokeilla, koska ne näyttää kokkiohjelmissa niin herkullisilta (se paistopinta). Maistuuko ne esim. kalalta, merivedeltä, suolaiselta, osterimaiselta, joltain muulta? Raakaa merisiiltä olen maistanut Filippiineillä ja se oli suolaisen limaista, mutta ihan hyvää. Minuakin kiinnostaisi kannattaako kampasimpukoita ostaa pakasteena. :)
[/quote]
Maku on sellanen mieto suolainen merellinen maku. Osteria ei mun mielestä muistuta, lähempänä ehkä rapua tai mustekalaa kuin muita simpukoita mutta ei nyt ihan noiltakaan maistu. Sitä on vähän vaikea selittää :D Koostumuskin poikkeaa muiden simpukoiden suutuntumasta. Tiedön monta, jotka inhoavat kaikkia simpukoita mutta kampasimpukat kuitenkin maistuneet kun uskaltaneet maistaa. Rohkeasti vaan kokeilemaan :) ap
Mä olen ostanut niitä pakasteena Stockalta, ja mielestäni ne on olleet ihan hyviä. Miten ajattelit valmistaa ne salaattiin? Mä olen tehnyt yleensä klasikko ruokaa coquilles St Jacques -
Paketti maksaa n.10€ vähän päälle. Kannattaa sulattaa rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:19"]
Suosittelen kala-auto. Googlaa. Löytyy lähes kaikkialta. Tuovat kalat ja äyriäiset kotiin
[/quote]
Tuolta sais kyllä kaikkee ihanaa mutta hinnat on kyllä niin suolaset :/
Eikös noi kumminkin ole pakasteita? Hinta on aika kova.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 20:19"]
Suosittelen kala-auto. Googlaa. Löytyy lähes kaikkialta. Tuovat kalat ja äyriäiset kotiin
[/quote]
No en usko että läheskään kaikkialta.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:39"]
Kampasimpukaksi ihan ok. Mutta en muuten tykkää kampasimpukoista yhtään, ne maistuu juuri siltä, millä ne maustaa. Olemattoman makuisia itsessään. Mieluummin tavallisia sinisimpukoita valkoviinissä... Mutta makuasia tämä tietysti! Ranskalainen mieheni laittaa aina välillä kampasimpukoita, ja kelpuuttaa kyllä "hätätilassa" pakasteetkin, vaikka on muuten tosi tarkka ainesten suhteen ;-)
[/quote]
Ranskassa kampasimpukoita on tosiaan tarjolla vähän siellä sun täällä, mutta harvoin kovin hyviä. Itse en tykkää yhtään, kuten en muistakaan meren"herkuista", yleensä siis välttelen. Sinisimpukat valkoviinissä maistuu kyllä silloin tällöin.
t: Ranskassa asuva
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:27"]
Mä olen ostanut niitä pakasteena Stockalta, ja mielestäni ne on olleet ihan hyviä. Miten ajattelit valmistaa ne salaattiin? Mä olen tehnyt yleensä klasikko ruokaa coquilles St Jacques -
[/quote]
Salaattiin ajattelin laittaa noiden simpukoiden lisäksi riisinuudelia, thaibasilikaa, vähän chiliä, porkkanaa ihan ohuina suikaleina, vesikastanjaa ja nopeesti höyrytettyä parsakaalia ja sitten kalakastiketta vähän mausteeks.
Pirkka kampasimpukat maksaa noin 8-9 e
Kampasimpukaksi ihan ok. Mutta en muuten tykkää kampasimpukoista yhtään, ne maistuu juuri siltä, millä ne maustaa. Olemattoman makuisia itsessään. Mieluummin tavallisia sinisimpukoita valkoviinissä... Mutta makuasia tämä tietysti! Ranskalainen mieheni laittaa aina välillä kampasimpukoita, ja kelpuuttaa kyllä "hätätilassa" pakasteetkin, vaikka on muuten tosi tarkka ainesten suhteen ;-)
[/quote]
Juu ostin nyt noita pakasteita kokeiluun ja kohta ovat sulaneet, saa nähdä miltä maistuu :) Eihän ne varmaan yhtä hyviä ole kun tuoreet mutta no, eiköhän ne syötyä tule. ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 19:46"]
[/quote]
Juu ostin nyt noita pakasteita kokeiluun ja kohta ovat sulaneet, saa nähdä miltä maistuu :) Eihän ne varmaan yhtä hyviä ole kun tuoreet mutta no, eiköhän ne syötyä tule. ap
[/quote]
Ihan varmasti. Bon appétit!
https://www.foodie.fi/entry/1123/kampasimpukat/6414893125025
Mausta en tiedä kun en ikinä ole syönyt simpukoita sen kummemmin tuoreena kuin pakasteenakaan, mutta itsekin olen miettinyt pitäisikö maistaa. Eli muakin kiinnostaa, kannattaako edes ajatella.