Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin hampaan poiston jälkeen?

Vierailija
14.07.2015 |

Huomenna vedetään irti takimmainen poskihammas. Kuulin etten välttämättä kykenisi kivulta seuraavana päivänä töihin. Pitääkö paikkaansa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 2 päivän saikun viisaudenhampaan poiston jälkeen, tosin selvisin siitä pienillä kivuilla siitä ja olisin ihan hyvin voinut töihin mennä. Olen aspatyössä.

Vierailija
2/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi olla että tarvitset pari pv saikkua, varsinkin jos teet fyysistä työtä. Voi olla tosi kipeä kun puudutus lakkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kipeä se poski on kotonakin..

Vierailija
4/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on kovin fyysista niin voi ehkä saada. Mulla on viisurit poistettu leikkaamalla ja kysyttiin tarvinko sairaslomaa. En tarvinnut, kun olin äitiyslomalla, mutta voi luoja sitä särkyä ja se kesti viikon niin ettei pystynyt tv. ohjelmien katsomiseen tai lukemiseen keskittyä. Buranaa ja panadolia söin maksimiannokset.

Vierailija
5/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut saikkua, kun kaksi viisaudenhammasta kiskottiin suusta särkylääkkeitä kylläkin.

Vierailija
6/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on. Kyllä ihmisistä on tullu herkkänahkasia. Ei ennen ollut edes puudutuspiikkejä, töihin mentiin mukisematta.
Särkylääkettä naamaan. Kipeä voi olla, mutta tuon asian takia ei kyllä sairaslomalle jäädä.

Vierailija
7/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin muistaakseni 5 päivää sairaala fyysisestä työstä kun viisaudenhampaita leikattiin kerralla kaksi pois. Särky oli ihan tajuton!!

Vierailija
8/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:59"]Mä olin muistaakseni 5 päivää sairaala fyysisestä työstä kun viisaudenhampaita leikattiin kerralla kaksi pois. Särky oli ihan tajuton!!
[/quote] ja vedin kolmiolääkkeitä sänkyyn,en ois voinu ees ajaa töihin.

Vierailija
9/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viisureiden poistosta on n. 3 pv saikku ihan normaali. Nyt eletään vuotta 2015, ei tarvitse pää kainalossa mennä töihin. Lisäksi hampaan poistosta usein turpoaa se puoli kasvoista ja syöminen vaikeaa tai mahdotonta.

Vierailija
10/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tapauskohtaista, miten pahat oireet hampaan poistosta tulee. Joillakin vain pari päivää kipua ja vähän posken turvotusta. Näin mullakin oli.

Tiedän kuitenkin tapauksen, jossa poistettiin kaks viisuria, ja kasvot olivat päiviä ihan pieksetyn näköiset. Siis valtava turvotus ja isot mustelmat.

Muista varautua myös helposti syötävään ruokaan ja osta myös jäätelöä pariksi päiväksi. Jäätelön kylmyys nopeuttaa parantumista ja turruttaa vähän suuta. Ja on hyvvää :D

Vierailija
11/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin yksi hammas ja leikattiin toisen juuresta kärki pois. Ihan leikkaussalissa, puudutettuna. Ikeneen tuli tikkejä. 

Menin leikkauksesta suoraan töihin. Olen opettaja, enkä ollut tajunnut pyytää sijaista tai perua tunteja ennen hammasleikkausta, joten oli mentävä. Ihan hyvin meni, puudutus tuntui vähän oudolta, mutta kun se poistui, pystyin hommiin ihan hyvin. Särkylääkkeitä söin kyllä ihan hyvän annoksen.

Vierailija
12/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alko pelottaa. Pakko mennä töihin, kun ei tuuraajaa saa. Ajattelin selvitä särkylääkkeillä. Työni on fyysistä, eikä sitä oikein voi kovassa kivussa tehdä. Ap.

Vierailija
13/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä, onko hammas tulehtunut. Multa on poistettu sellainen hammas, joka ei ollut tulehtunut ja poisto ei tuntunut miltään, eikä ollut mitään kipuja, turvotuksia tms. jälkikäteen. Sitten taas viime kesänä jouduttiin yllättäen poistamaan pahasti haljennut hammas, joka ehti muutamassa päivässä tulehtua (ei ollut mitään oireita). Puudutus ei tehonnut ja lääkäri repi sitä tunnin ennen kuin sai pois. Sattui niin, että meinas taju lähteä. Seuraavana aamuna näytin siltä kuin olisin sikotaudissa, leuan ja kaulan rajaa ei erottanut ollenkaan, niin turvoksissa olo. Tuli myös isot mustelmat ja särkylääkkeittä jouduin syömään viikon.

Vierailija
14/18 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranee paremmin, jos pystyy välttämään puhumista.

Vierailija
15/18 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettu neljä viisuria. Viimeiset kaksi poistettiin yhdellä kertaa. Joka kerralla menin hampulääkäristä suoraan takaisin töihin. Olen toimistotyössä eikä tullut mieleen, että tarvitsisin saikkua.

Vierailija
16/18 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole elänyy edes sillon kun puudutteita ei ollut, tai sitte kirjotat haudasta näitä tekstejä.

Vierailija
17/18 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni mukaan ennen eivät puudutteet tehonneet, jos oli tulehdusta ja hampaanpoistot toisinaan silkkaa kidutusta.

Vierailija
18/18 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan on. Kyllä ihmisistä on tullu herkkänahkasia. Ei ennen ollut edes puudutuspiikkejä, töihin mentiin mukisematta.

Särkylääkettä naamaan. Kipeä voi olla, mutta tuon asian takia ei kyllä sairaslomalle jäädä.

Unohdit mainita, että hiihdit hammaslääkäristä kotiin puusuksilla, vaikka oli kesä.