Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tuhrua, mikä oikeat menkat...? Kommentteja/tietoa..?

26.09.2006 |

Moi!

Olen miettinyt, että onko sittenkin syy siihen, että en onnistu tikuttaan ovista (vaikka oireilen kyllä) se, että bongailen sitä liian aikaisin, eli onkohan oikea kk alkupäivä sittenkin se kun " valahtaa" kunnolla ja lämmöt laskee? Mitä luulette? Minulla nimittäin tulee sellaista enemmän ja vähemmän tuhrutyyppistä ruskehtavaa/punertavaa vähäistä vuotoa n. 3 pv, ennen kuin alkaa kunnon vuoto ja sitten siinä vaiheessa laskee myös lämmöt, joten onko se sittenkin niin, että kk alkupäivä on vasta se " kunnon" päivä, eli siitä pari viikkoa taaksepäin olisikin pitänyt vasta oviksen olla?

Kiitokset kommenteistanne jo etukäteen!

t. hämmentynyt :o)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran lääkäriltä samaa asiaa ja vastaus oli että kuukautisiksi katsotaan vasta sellainen vuoto joka on punaista ja vuotaa kunnolla.

Vierailija
2/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasketaan alkaneeksi ja kierto vaihtuneeksi ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä, tuhrua ei siis lasketa. Kp1 = ensimmäinen vuoto(ei tuhru)päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tuon ajattelumallin mukaan mulla ei sit ilmeisesti ole ollu menkkoja kuin viimeks vuos takaperin!

Sekin riippuu lääkäristä, mitä sanotaan, ja siitä onko tietoa minkälaiset niitten menkkojen pitäis olla normaalisti...

Eli yritän vaan sanoa, et mun mielestä tää on sellainen kysymys mihin ei oo yks selitteistä vastausta, vaan vastauksen saa ynnäämällä kaikki tiedossa olevat asiat yhteen?

Mut en nyt muista olitko tikuttanu ovista? Jos et, niin sit tikuttamaan, senhän kanssa sä pystyt tarkentamaan sitä aikaa mikä sun kohdalla on esim kunnon vuotoa, jos ihanteellinen, oliko se nyt 14 pv, tulee siihen väliin aikaa.

Uuh, joku selittäköön paremmin jos osaa!

Vierailija
4/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miks ihmeessä, et oo jatkanu tikuttamista, jos et oo sitä löytäny?

Nyt voi periaatteessa vaan arvailla, et millon se vois olla jne.

Ota seuraavasta kierrosta tavoitteeks aloittaa tikuttelu esim. kp10 eteenpäin ja jatkat niin kauan kunnes ( toivottavasti) sen plussan saat siihen, niin siitä sä pystyt laskemaan kummasta lasket sun menkat alkavaks, tuhrusta vai kunnon vuodosta.

Höm.... Nyt mä ehkä tipuin jo kärriltä, et yritätkö saada lasketuks milloin ois oviksen aika vai pelkkää kierron pituutta?

Vierailija
5/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en ole tikutellut mitenkään " pakko löytää ovis" meiningillä. Tikuttelin eka kerran yli vuosi sitten, kun kiertoni oli mitä sattuu ja tuhrutiputtelu jatkui yli viikon ennen menkkoja. Silloin en onnistunut tikuttaan mitään, mutta raskaaksi tulin...

No, nyt en ole raskaana, enkä ole " raskautumislupaa" vielä isännältä edes saanut ja kierto on tuon yli vuosi sitten keskenmenneen raskauden jälkeen ollut melkolailla yhden päivän tarkkuudella aina sama.

Ovisoireet ovat kaikki kyllä olleet, mutta esim. limat eivät ole aina tulleet bongatuksi kun en niin tarkasti ole seurannut joka kuukausi. Kuitenkin aina silloin tällöin kun ovis oireet ovat olleet päällä, olen parina päivänä tikuttanut, mutta tulokset ovat olleet ihan tyylipuhtaita negoja.

Nyt kun olen vähän tarkemmin " tarkkaillut" itseäni, olenkin alkanut miettiä, että a) taisin tikutella väärään aikaan kun tikutin aamupissasta, ja LH ei erity yön aikana ja b) taisi tikuttaa liian aikaisin, eli melko heti ovisoireiden alettua, mutta jos vasta kunnon kk valumispäivä on eka oikea kk päivä, siinä tapauksessa jos ovis on minulla n. 14 pv ennen, olen tikuttanut pari-kolme pv liian aikaisin, ainakin viime kierrossa. Lämmöt kuitenkin nousivat selvästi pari pv ovisoireiden alun jälkeen.

Ikää mulla on jo 36 ja se on yksi syy myös miksi tikuttelen, sillä meidän ikäisillämme naisilla, aika monella on jo " huoli" , että ei enää ovuloikaan vaikka LH:ta erittyykin, ei vain enää ehkä tarpeeksi, jotta munasolu sitten kuitenkaan irtoaisi ja toinen huoli on se, että jos vaikka munasolu irtoaakin, aikaisemmin kun bongailin silloin vuosi sitten oviksia, oli ongelmana se, että luteaalivaihe oli vain 11 pv (suunnilleen). Mutta se ongelma mietitty myös sen jälkeen kun tulin raskaaksi ja se meni kesken jo todennäköisesti viikoilla 6-7, että johtuiko km siitä, että keltarauhashormonia ei erity tarpeeksi, joten sikiö ei pysty kiinnittymään kohtuun.

joten kuten huomaat, ongelmia ja pohdintaa riittää :)

Mutta ei onneksi huoleksi asti vielä kun ei oo kuumeilulupaa saanut. Ois vaan, kuten ikäisilläni kuulemma muillakin, halu tietää, että pystyykö edes raskautumaan enää vaikka tahtoisikin.

Kiitos vastauksista ja kommenteista ja lisääkin saa laittaa! :o)

Vierailija
6/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en ole tikutellut mitenkään " pakko löytää ovis" meiningillä. Tikuttelin eka kerran yli vuosi sitten, kun kiertoni oli mitä sattuu ja tuhrutiputtelu jatkui yli viikon ennen menkkoja. Silloin en onnistunut tikuttaan mitään, mutta raskaaksi tulin...

No, nyt en ole raskaana, enkä ole " raskautumislupaa" vielä isännältä edes saanut ja kierto on tuon yli vuosi sitten keskenmenneen raskauden jälkeen ollut melkolailla yhden päivän tarkkuudella aina sama.

Ovisoireet ovat kaikki kyllä olleet, mutta esim. limat eivät ole aina tulleet bongatuksi kun en niin tarkasti ole seurannut joka kuukausi. Kuitenkin aina silloin tällöin kun ovis oireet ovat olleet päällä, olen parina päivänä tikuttanut, mutta tulokset ovat olleet ihan tyylipuhtaita negoja.

Nyt kun olen vähän tarkemmin " tarkkaillut" itseäni, olenkin alkanut miettiä, että a) taisin tikutella väärään aikaan kun tikutin aamupissasta, ja LH ei erity yön aikana ja b) taisi tikuttaa liian aikaisin, eli melko heti ovisoireiden alettua, mutta jos vasta kunnon kk valumispäivä on eka oikea kk päivä, siinä tapauksessa jos ovis on minulla n. 14 pv ennen, olen tikuttanut pari-kolme pv liian aikaisin, ainakin viime kierrossa. Lämmöt kuitenkin nousivat selvästi pari pv ovisoireiden alun jälkeen.

Ikää mulla on jo 36 ja se on yksi syy myös miksi tikuttelen, sillä meidän ikäisillämme naisilla, aika monella on jo " huoli" , että ei enää ovuloikaan vaikka LH:ta erittyykin, ei vain enää ehkä tarpeeksi, jotta munasolu sitten kuitenkaan irtoaisi ja toinen huoli on se, että jos vaikka munasolu irtoaakin, aikaisemmin kun bongailin silloin vuosi sitten oviksia, oli ongelmana se, että luteaalivaihe oli vain 11 pv (suunnilleen). Mutta se ongelma mietitty myös sen jälkeen kun tulin raskaaksi ja se meni kesken jo todennäköisesti viikoilla 6-7, että johtuiko km siitä, että keltarauhashormonia ei erity tarpeeksi, joten sikiö ei pysty kiinnittymään kohtuun.

joten kuten huomaat, ongelmia ja pohdintaa riittää :)

Mutta ei onneksi huoleksi asti vielä kun ei oo kuumeilulupaa saanut. Ois vaan, kuten ikäisilläni kuulemma muillakin, halu tietää, että pystyykö edes raskautumaan enää vaikka tahtoisikin.

Kiitos vastauksista ja kommenteista ja lisääkin saa laittaa! :o)

Vierailija
7/7 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatuksena on saada tietoa niin mun mielestä se sit ois kyl sen paikka, et sitkeesti vaan tikkuihin pissaileen ja kuumemittari sängyn viereen!

Eli ei kai oikein muu auta kun lämpöjä kyttäillä sit kans?

Itellä meinaten ongelmaa olemattomista menkoista ja kans km takana. ja nyt lääkäri sanoi sitten et ootellaan vielä pari kk ja jos mitään ei tapahdu aloitetaan keltarauhashormooni kuuri. Ja viime kuussa sain oikein nätit ja paksut viivat ovistikkuun mut tulos on blääh sitä samaa nega linjaa niin nyt sit " ohimennen" kyttäilen lämpöjäkin.