Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gessline vai Teutonia? Kehukaa/haukkukaa omianne

26.09.2006 |

Kohta olisi edessä vaunujen osto... pohdin kahden vaihtoehdon välillä, Gessline ja teutonia (mistral).

Kehukaa/moittikaa omianne, niin autatte kovasti päätöksen teossa (en tajua miten on näin vaikeaa).

Molemmat menevät mielestäni pieneen tilaan kasaan. Teutoniat on jäykemmät työntää, mutta niissä oli tuuletusaukko (tarvitaanko sitä) ja paremmat jarrut (ei tarvitse lukita erikseen molempia renkaita). Ja oli siron oloiset.

Gesslinet meni taas ehkä vähän pienempään kasaan ja niissä oli muitakin hyviä puolia. Ainut että huonoa on mielestäni se etteivät molemmat renkaat lukkiudut yhtä aikaa....

No, jos joku jaksaisi vastata, niin ehkä saisin päätöksen tehtyä Kiitos.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Meillä on nuo teutonian mistralit ja tyytyväinen olen ollut. Se tuuletusaukko kuomussa oli tosi hyvä kesällä, kun sai sillä tavalla läpivetoa vaunuihin, eikä näin ollen vauvalla ollut siellä kuuma helteilläkään.

Teutoniat ovat tosiaan vähän jämäkämmät, kuin gessleinit ja jos liikkuu paljon hiekkateillä, niin silloin gessleinit ovat mielestäni paremmat, kun niissä niin pehmeä se jousitus.

Makuutila teutonian vaunuissa taitaa olla tilavampi ja kätevä se pehmeä kantokoppa, kun siitä saa sen pääpuolen päädyn pois, niin mahtuu isompikin hyvin vaunuihin. Eli mulla poika nyt 5kk ja ei ole tarvetta enää nostella isoa poikaa kopassa, joten olen ottanut sen kopan pääpuolen päädyn pois ja on pojalla mukavasti tilaa makoilla. Eli tavallaan lämpöpussina on nyt se koppa... Vaikea selittää, en tiedä ymmärsitkö???

Ja tosiaan jarrut kätevät, kun ei ole joka renkaassa omia. Gessleinit omistava kaveri juuri moitti niitä jarruja, kun on esim bussissa hankalat, kun täytyy erikseen lukita molemmista renkaista.

Teutonioissa on muuten tilavampi tavarakori, vaikka sekään ei mikään tilaihme ole. Se on myös hiukan korkeammalla kuin gessleineissa, mikä on talvella hyvä, ettei se toimi lumiaurana...

Tässä jotain juttuja vaunuista ja ovat tietysti vain minun mielipiteitäni!

Vierailija
2/4 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kokemus Mistraleista: pelkkää plussa, loistovaunut :)

Gessuissa ilmeisesti pehmeämpi jousitus, jota tosin en Mistraleihin ole kaivannut.

Kummassa on kivemmat kankaat/värit? Sekin voisi päätökseesi vaikuttaa...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi prestiget, mutta tyytyväinen olen ollut. Hyvät työntää oikeastaan ihan minkälaisessa maastossa tahansa. Tosiaan, se tuuletus aukko oli varsin hyvä juttu ainakin tänä kesänä =)

Makuutilaan on hyvin ja tavaratilaankin mahtuu ihan mukavasti tavaraa.

Onnea vaunupäätökseen, miten ihmeessä se voikin olla niin vaikeaa =)

Sitä alkaa kummasti ymmärtämään miehiä autokaupassa, hih

Vierailija
4/4 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun iroittaa kuomun takaosan kokonaan, kääntää kuomua hiukan taaksepäin ja hyttysverkko päälle =)

Kyllä ilma vaihtuu!