Onko jollekin sanottu "sinusta ei tule yhtään mitään" eikä ole myöskään tullut?
Tämä on aina osana menestystarinoita, että henkilölle on joku opettaja sanonut: "Sinusta ei tule yhtään mitään!" Onko tämä siis tulevan menestyjän merkki, vai onko enemmän lapsia joille on sanottu noin ja keistä ei ole tullut? Onko sinulle sanottu ja miten olet pärjännyt?
Kommentit (11)
Mitä se "yhtään mitään" tarkoittaa? Pitääkö olla kouluttamaton päihteidenkäyttäjä, ettei ole yhtään mitään vai onko esimerkiksi siivooja tai kaupan kassa sellainen?
yhtään mitään ,on aika vaikea käsite.tavalliset ammatit on tavallisia ammatteja ja kyllä työtön tai pitkäiakais sairaskin, on ihminen ja ihmisen arvokkuus on myös, vaikkei ole titteliä.
No mulle on sanottu. Minusta tuli KTM IT-alan johtotehtäviin. Olen tyytyväinen, mutta toki se on joillekin "ei mitään".
Niitä on sekä että tarinoita. Joillekin sanotaan näin ja toisista tulee jotain, mutta toisista ei.
Ihan niin kuin joillekin sanotaan, että sinusta tulee vieä jotain, mutta ei kaikista välttämättä tule.
Ei mulle opettjat sanoneet, päinvastoin. Olen aina ollut hyvä opiskelija ja täyden kympin tyttö.
Kotona sen sijaan ei yhtään arvostettu tai luotettu, pidettiin ihan surkeana. Sain vääntää ihan tosissaan, että yläasteen jälkeen pääsin hakemaan lukioon ammattikoulun sijaan, kun kotona oltiin sitä mieltä ettei minusta olisi ylioppilaaksi kuitenkaan enkä tekisi lukiopapereilla mitään – enhän varmasti ainakaan jatko-opintoihin pääsisi tai näissä pärjäisi. Sanottiin suoraan, ettei kirjoja makseta, jos valitsen lukion. Maksoin sitten itse ne.
Mitä kävi? Lukion suoritin viimeistä kirjoitettavaa ainetta vaille, sitten romahdin ja lopetin kesken. Päättötodistuksen toki sain ja sillä pääsin ammattikorkeakouluun, jonka kävin opinnäytetyötä vaille valmiiksi. Taas loppui usko kesken, jätin siihen. Kävin sitten lähemmäs kolmekymppisenä kirjoittamassa itseni vihdoin ylioppilaaksi, minkä jälkeen hain ja pääsin yliopistoon. Suoritin kaikki kurssit ja kandisemmankin viimeistä läsnäoloa myöten, kirjoitin kandityöni – enkä koskaan palauttanut sitä. Pakenin taas.
Minusta siis tuli aina melkein. Onneksi en ole porukoitten kanssa missään tekemisissä, niin ei tarvitse tätä nöyryytystä sinne suuntaan koskaan selvittää. Hassua kyllä, työelämässä olen pärjännyt aina hyvin ja edennytkin ihan kiitettävästi koulutukseen suhteutettuna.
Opettaja valitteli huonoa koulumenestystäni ja harmitteli, kun ei pitänyt mua tyhmänä. Musta ei tullut yhtään mitään, että koulumenestys on täysin korreloinut työmenestykseni kanssa.
Oli hän oikeassa senkin suhteen, etten ole tyhmä, koska se korreloi elämässä menestymiseni kanssa muutoin, kun se on mihin olen panostanut.
Sen saa/voi saada, mihin panostaa, ja sitä ei saa, mihin ei panosta.
Sanoin tyttöni kiusaajalle aikoinaan että ei tule hänestä yhtään mitään kuin ongelma aikuinen ja niin tulikin, samaa rataa jatkaa kuin äitinsä. Turhia.
Kyllä. Sanon noin itselleni joka päivä eikä musta tuukaan mitään.
Isäni sanoi .Eikä ole tullut yhtään mitään, mutta rikas olen vaikka tehnyt hanttihommia.
Mä olen. Yritin kyllä kovin, lukiosta vielä selvisin sisulla vaikka kaikki sanoi ettei onnistu. Pääsin yliopistoonkin, mutta en jaksanut opiskella tarpeeksi että olisin siellä pärjännyt joten meni vuosien bileputkeksi. En valmistunut koskaan, mutta pääsin kyllä kesken opintojen alan duuniin ja alan töitä teen edelleen. Mutta en ole koskaan oikein pärjännyt töissäkään syynä oma keskittymiskyvyn puute, laiskuus, prokrastinaatio yms. joihin en tunnu pystyvän päätöksillä ja tahdonvoimalla vaikuttamaan. En ole myös koskaan saanut miestä, lapsia, omistusasuntoa yms. Vuokraluukussa elän erakkoelämääni ja yritän pärjätä töissä jotenkin.
mulle koulun rehtori sanoi, etten varmaan pääse haluamaani kouluun, sillä sinne vaikea päästä.pääsin kuitenkin, silllä harjoittelin ahkerasti ja kävin kursseja kansanopistossa.
joskus toi, ei susta mitään tuu, on vaan ilkeyttä ja kateutta,ei pidä lannistua vaan kouluttautua enemmän.