Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ulkomaanmatkoilla jotkut vieraat ihmiset halusivat kanssani valokuvaan?

Vierailija
21.02.2022 |

Kysymys on ehkä typerä, mutta olen joskus miettinyt sitä, kun mielestäni oli todella erikoista, että jotkut halusivat kanssani kuvaan, vaikka en ole julkkis tai omasta mielestäni kovin ihmeellisen näköinenkään. Eniten sitä tapahtui Intiassa ja Pariisissa. Muistutankohan tietämättäni julkkista vai onko se vain jossain maassa yleisempää? Menin kuvaan ja hymyilin, mutta oli vähän huvittunut olo.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialaiset haluaa kuvia länsimaisten ihmisten kanssa, tää on ihan perusjuttu. Pariisi hieman ihmetyttää..

Vierailija
2/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ollan tuijotettu ja kuvattu paljon ukomailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jonkun Japanilaisen perheen valokuva- albumissa.

Vierailija
4/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan blondi. Intiassa se on todella eksoottista. Pariisista en kyllä osaa sanoa, ehkä yrittivät jotain katuhuijausta/varkautta.

Vierailija
5/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intian osalta epäilin, että näytin jotenkin stereotyyppiseltä "länkkäriltä", niin siksi halusivat mut kuvaan. Toisaalta muistan itsekin, kun vanhempani kävivät joskus kasarilla reissussa, niin heillä oli kuvia, joissa paikallisia mukana. Tosin he olivat ilmeisesti tutustuneet keskenään siellä.

Vierailija
6/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksoset ja ne oli pienenä tosi ihme joillekin. Eräs kiinalainen nainen mm. halusi kuvan heistä, koska kaksoset oli hänestä jotain tosi ihmeellistä. 

Vierailija
7/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan blondi. Intiassa se on todella eksoottista. Pariisista en kyllä osaa sanoa, ehkä yrittivät jotain katuhuijausta/varkautta.

No siis olin ehkä tummanvaalea (vaaleita raitoja vaaleanruskeissa hiuksissa). Saatoin näyttää kyllä eksoottiselta siellä toki.

Vierailija
8/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intialaiset haluaa kuvia länsimaisten ihmisten kanssa, tää on ihan perusjuttu. Pariisi hieman ihmetyttää..

Siellä alkaa olla samanlainen harvinaisuus nykyään. 

Vierailija
9/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan kymmenen kiinalaisen valokuva-albumissa. Olen vaalea punapää ja Hong Kongissa mua tuijotettiin joka paikassa. Yhdessä paikassa joku mannerkiinalaisten turistien ryhmä halusi ottaa mun kanssa kuvia. En usko, että näytän keneltäkään kiinalaisten tuntemalta julkkikselta. Mun väritys taisi vaan olla niin eksoottinen, että siitä haluttiin kuvia.

Vierailija
10/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä Pariisissa ne pyytäjät olivat aika "kiltin" oloisia turisteja itse. Näytin kyllä itsekin turistilta, kun kuvailin siellä kartta mukana.

Vierailija
11/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin Intiassa tätä tapahtui myös minulle. Kai sen vuoksi, että olen niin vaaleaihoinen ja -hiuksinen. Heidän mielestään minun ja tyttäreni vaaleat hiukset olivat kovin eksoottisia ja heidän mielestään olimme myös "pitkiä ja kauniita" (Ollaan 163-senttisiä kumpikin).

Pariisissa en ole käynyt vuosikymmeniin, eikä kahdeksankymmentäluvulla vielä tällaista selfie-kulttuuria tietysti ollutkaan. Sen muistan, että siellä oli lähelle tunkevia tummaihoisia kaupustelijoita muutamissa turistipaikoissa, kun kävelin muutaman metrin päähän poikaystävästäni niin eikö näitä ollut jo kyljessä kyhnäämässä. Taskuvarkaitakin vähän epäilen joidenkin liki ja kuvaan tuppautujien olevan.

Vierailija
12/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavan ihmisen kanssa valokuvassa oleminen tuottaa joissain maissa onnea. En siis väitä että ap olisi lihava, tuli vaan mieleen.

Vierailija
13/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksoset ja ne oli pienenä tosi ihme joillekin. Eräs kiinalainen nainen mm. halusi kuvan heistä, koska kaksoset oli hänestä jotain tosi ihmeellistä. 

Kiinassa ajattelevat että kaksoset tuovat onnea. Kaksoseen koskettaminenkin koetaan siellä jotenkin hyvää onnea lisääväksi.

Vierailija
14/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavan ihmisen kanssa valokuvassa oleminen tuottaa joissain maissa onnea. En siis väitä että ap olisi lihava, tuli vaan mieleen.

Ok, olin ja olen hoikka. 🙂 Korona-aikana en ole matkustellut, joten viimeisin reissu on vuodelta 2019.

Vierailija
15/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, olin ja olen hoikka. 🙂 Korona-aikana en ole matkustellut, joten viimeisin reissu on vuodelta 2019.

Kokoa 36/small ja pituutta muutama sentti päälle 170 cm. Mutta oli siinä länsimaisten porukassa muitakin. Jäi vain mietityttämään, kun esim. Suomessa tuollaista tapaa ei ole käytännössä lainkaan.

Ap

Vierailija
16/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et kysynyt et miksi ? Jos joku tulis vaikka Pariisissa ottamaan yhteisselfietä, kyllä mä tiedustelisin, että minne kuva menee ja mihin tarkoitukseen ja miksi haluat juuri minut kuvaan.

Opetelkaa suomituppisuut keskustelemaan.

Vierailija
17/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks et kysynyt et miksi ? Jos joku tulis vaikka Pariisissa ottamaan yhteisselfietä, kyllä mä tiedustelisin, että minne kuva menee ja mihin tarkoitukseen ja miksi haluat juuri minut kuvaan.

Hän ei osaa ranskaa, englantia eikä mitään muutakaan sellaista kieltä, jolla voisi sen kysymyksen yhteiskuvaa pyytävälle esittää.

Vierailija
18/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisin varauksella tuollaisiin valokuvan pyytelijöihin. Tavoitteena voivat olla kuvattavan taskut.

Vierailija
19/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei osaa ranskaa, englantia eikä mitään muutakaan sellaista kieltä, jolla voisi sen kysymyksen yhteiskuvaa pyytävälle esittää.

Ei tuo pidä paikkaansa. Osaan kyllä kyseisiä kieliä. Se oli niin nopea tilanne. Olin häkeltynyt, mutta samalla imarreltu. Kaikki tapahtui alle puolen minuutin. Olin vain vain silleen "really?" Ja "ok" ja hymyilin ja he kiittivät sekä toivotin mukavaa päivän jatkoa.

En ole lainkaan sanavalmis ihminen tai sukkela sanoissani edes suomeksi livenä (kirjoitettuna voi olla eri juttu). Mietin aina jälkikäteen, miten olisi pitänyt sanoa eri tilanteissa. Menen lukkoon erikoisissa tilanteissa ja osaan olla vain kohtelias ja hymyilevä. Eikä se nyt haitannut varsinaisesti edes, mutta tuli nyt mieleeni vain.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän