Missä huoneessa meikkaat?
Tuosta Te joilla ei ole roskista vessassa -ketjusta tuli mieleen kysyä, missä huoneessa meikkaaminen todellisuudessa tapahtuu. Opiskelija-asuntolassa oli usein tungos vessan peilin edessä ennen iltamenoja (ja baarissa toinen), ja kaikenlaisista televisio-ohjelmista ja mainoksista saa sen käsityksen, että meikkaaminen hoidetaan nimenomaan vessan tai kylpyhuoneen peilin edessä.
Minulle meikkaaminen on viimeiset 25 vuotta ollut eräänlainen aamuinen meditointi- ja uutistenkuuntelutapahtuma sohvalla kirkasvalolaitteen edessä. Jos joutuisin meikkaamaan vessassa seisoskellen, meikki saattaisi jäädä ripsiväriin ja huulikiiltoon. Kuinkas te muut?
Kommentit (38)
Makuuhuoneessa kokovartalopeilin edessä. Joskus harvoin autossa.
veskissä arkipikameikki eli kulmat, ripset, vähän puutelia ja punaa.
Sitten sellainen isompi meikki keittiössä.
Nykyään eteisessä. Hyvä peili, sopiva valaistus ja peilin alla lipaston laatikossa tilaa meikeille. Opiskelijasolussa meikkasin aina omassa huoneessa.
Kodinhoitohuoneessa on meillä paras valaistus, siellä on myös peili ja meikit.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:25"]Istun olohuoneen sohvalla mieluiten luonnonvalossa, kun meikkaan. En tajua, miksi kukaan haluaisi meikata seisten vessan peilin edessä keinovalossa.
[/quote]
Miten meikkaat talvella aamuisin kun luonnonvaloa on vasta klo 8-9 aikaan? Tai illalla?
Sängyllä istuen opiskelijayksiössäni. Sänky on ihanan pehmoinen enkä ole mikään aamuvirkku.
Omassa makuuhuoneessa, toinen vaihtoehto on olohuone. En todellakaan köki vessassa meikkaamassa, se nyt on huonoin vaihtoehto.
Eteisessä peilin ääressä. En todellakaan voi varata 5-henkisen perheen ainoaa ahdasta vessaa meikkaamiseen.
Meillä on saunan yhteydessä kunnon pukuhuone jonne olen järkännyt kaikki meikit yms tuotteet sekä kunnon peilin ja valaistuksen. Siellä on 3 ikkunaa joten luonnonvaloakin on. Jos sauna sattuu olemaan päällä on meikit hieman pehmoisia. Voi olla että ei ole paras paikka.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:25"]Istun olohuoneen sohvalla mieluiten luonnonvalossa, kun meikkaan. En tajua, miksi kukaan haluaisi meikata seisten vessan peilin edessä keinovalossa.
[/quote]
Miten meikkaat talvella aamuisin kun luonnonvaloa on vasta klo 8-9 aikaan? Tai illalla?
[/quote]
Edelleen olohuoneen sohvalla, mutta ilman luonnonvaloa. Valaisimet päällä, tietysti. Mieluiten kuitenkin luonnonvalossa, jos voin valita. Vessassa en meikkaa koskaan.
Omassa kämpässä perus arkimeikki juurikin vessassa seisten, sitten jos viihteelle lähden, niin keittiön pöydän ääressä musiikkia kuunnellen. Vanhempien luona keittiössä, koska siellä on paras valaistus
Keittiön ruokapöydässä ikkunan ääressä. Joskus harvoin ehkä sängyllä makkarissa. Enihau jossain ikkunan äärellä.
Meikkaan kylppärissä ja ei ole kodin ainoa vessa niin ei tule jonoa. Tarkistan kyllä aina lopuksi päivänvalossa ettei meikki näytä oudolta.
Makuuhuoneessa mulla on oma meikkipeilimeikkipeilipöytä :)
En ole koskaan meikannut vessassa. Opiskeluaikojen kimppakämpässä minulla oli työpöydällä kokoontaitettava peili, jonka ääressä meikkasin. Omissa asunnoissa meikkauspiste on ollut siellä minne on parhaiten mahtunut: olohuoneessa tai makuuhuoneessa. Tällä hetkellä minulla on ihan oma huone: kirjasto-työhuone-pukeutumishuone. Meikkaan tietenkin siellä.
Mä meikkaan nii harvoin nii kaikki paikat missä on peili käy
Istun olohuoneen sohvalla mieluiten luonnonvalossa, kun meikkaan. En tajua, miksi kukaan haluaisi meikata seisten vessan peilin edessä keinovalossa.