2v3kk. raapii ja puree muita, mikä avuksi?
On teosta kielletty tiukasti, mutta aina ei silmä ehdi mukaan seuraaman lapsen tempauksia, joten puistoissa, perhekerhoissa, kyläillessä missä milloinkin on jossain vaiheessa raapimassa ja jopa puremassa kavereitaan. Ja todellakin tämä on erittäin harmittava ja rasittava tapa. Olen myös kokeillut sitä, että menen heti lohduttamaan satutettua osapuolta enkä huomioi omaamme, mutta sekään ei auta. Mikä siis avuksi? Vai meneekö ohi iän myötä? Kyseessä siis esikoisemme ja toista odottelen syntyväksi lähiviikkoina, joten kultaiset neuvot ovat jo senkin takia tarpeen...
Kommentit (3)
eli jos puri mua, purin takas. Sillä tajus et sattuu ja lopetti pian tapansa.
Sympatiat sulle ap, on todella rassaava tapa ja kurja olla puistossa, kun saa sydän kurkussa kytätä lastaan ettei ehdi telomaan toisia. Meillä tapa on tullut ja mennyt. Aina kielletään tiukasti ja laitetaan poika pyytämään anteeksi, minkä nöyränä ja katuvan oloisena tekeekin. Jos kielloista huolimatta toistuu monta kertaa samalla reissulla, lähdetään jäähylle ja sitten pois puistosta.
Itse olen tehnyt niin, että aina kun puremiskausi on päällä, kerrataan aina ennen puistoon menoa säännöt, mitä puistossa ei saa tehdä ja saa tehdä. Ja jos reissu menee hyvin eikä poika pure eikä läpsi muita, kehutaan kovasti ja koko kotimatka jutustellaan, kuinka hienosti X oli tänään puistossa. Tämä tuntuut toimivan aika hyvin.
Kolmosen vinkki sikäli huono, että se, että äiti ja isäkin puree, antaa lapselle viestin, että pureminen on ok.
Jäähyrangaistus jonkun verran, mutta tuo on kai aikalailla tahdoton toiminto joka syntyy turhautumisesta, kun ei osaa vielä itseään sanoin ilmaista. Valitettavasti meillä hammasta sai myös vauva.