Olisiko teistä kiusallista, jos naapuri tulisi sunnuntaina lainaamaan jauhoja?
Kommentit (40)
Olisi, koska meillä ei ole jauhoja. Ja noloa se olisi naapurillekin kun on niin laiska ettei jaksa niitä noin 500m päästä hakea.
Pointtina lähinnä se, että menee sunnuntaina päivällä soittamaan naapurin ovikelloa jollain pienellä asialla. Onko ok? ap
Omakotitalossa asun ja kertaakaan kukaan ei ole tullut tuollaisen asian takia. En kyllä pitäisi yhtään siitä, että tulisi, asuisin sitten ihan missä vain. Kaupasta saa jauhoja tai jos ei saa, niin niitä ei tarvitse.
Olisi kiusallista, jos naapuri tulisi ovelle koska tahansa, ihan mistä syystä tahansa.
Kerrostalossa asun ja naapurit käyvät lainaamassa tai yrittävät lainata milloin mitäkin. Aina silloin kun on vieraita, naapureilta ovat usein lopussa milloin vehnäjauhot, puuttuu kaksi kananmunaa, tulitikkuja tai tietokone ei toimi. Ne ovat uteliaita, niiden pitää aina saada tietoonsa keitä naapureilla käy kylässä.
Olisi koska minulla ei taida olla nyt jauhoja.
Sanoisin, ettei jauhoja ole. Vaikka onkin. Hakekoon kaupasta, ne on auki ja sinne on 5 km matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiusallista, jos naapuri tulisi ovelle koska tahansa, ihan mistä syystä tahansa.
Voi ei. Olisi yksi pieni asia. ap
Kyllä mä voisin lainata, mutta kun tässä on yksi kauppa auki 200 metrin päässä 9-23, olisi aika outoa. Itse meen vaikka kauemmaksi kauppaan, jos ennen yhdeksää jotain oleellista puuttuu, Isompia kauppoja aukeaa 7 eikä niihinkään kovin pitkä matka ole.
Kyllä ennemminkin ihmettelisin, ja todella paljon. Naapuri ei nimittäin leivo, eikä kyllä tee edes ruskeaa kastiketta, että mihin sitä jauhoa tarvitsisi. Ja kun on muutenkin paikallinen kylähullu, niin...? Ei olisi kiusallista, mutta tekisin ehkä huoli-ilmoituksen, tai käyttäytymisen perusteella saattaisin soittaa hätäkeskukseen. Koska tuo ainoa naapurimme ei koskaan mene kenenkään ovelle koputtelemaan/soittamaan ovikelloa tms. Ei ikinä.
Nykyisin on joku puoti tai kioski auki myös iltaisin ja vkon loppuna, naapurilta lainailu on vanhaa aikaa.
Nykyään saa ruokaa kotiovelle, joten jauhotkin löytyy netistä. Enää ei tarvita naapuria tai kauppaa.
Asun rivarissa pieni yhtiö, ei haittaa jos naapuri ovella käy lainaamassa, tekee sen taatusti ”hätätilanteessa” koska lähimpään kauppaan on hiukan reilu 100 m.
Minäkin olen käynyt lainaamassa kananmunan naapurilta, kun oli tilanne, ettei siitä oikein kauppaan lähdetty, ei edes tarvinnut takaisin viedä.
Hyvä välit naapuriin.
Ei olisi yhtään kiusallista, varsinkin jos naapurirapun yksin asuva ihanan pantava neitonen tulisi hakemaan. Antaisin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, ettei jauhoja ole. Vaikka onkin. Hakekoon kaupasta, ne on auki ja sinne on 5 km matkaa.
Todella toivon, että kun joskus apua tarvitset sinulle vastataan, että hae itse, matkaa on vain 5 km. Inhottava ihminen olet, hyi ja sairaan nuuka, köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Olisi yksi pieni asia. ap
Eihän tässä tarinassa ole seuraavanlaisia juonenkäänteitä:
-Olet sinkku
-naapurisi on sinkku
-olet ihastunut naapuriisi
-naapurilla on ollut joku yökylässä
-epätietoisuus "repii mieltäsi" ja mustasukkaisena haluat varmistaa, ettei naapurisi ole löytänyt seuralaista
tai vain se, että haluat vain nähdä ja kuulla edes jonkun sanan
Ei olisi kiusallista, siinä voisi samalla vetästä pienet aamupeppupanot.
Mielipiteitä? Kerrostalo.