Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimipäivän juhlistaminen on jotenkin hassua, mutta herttaista :D

Vierailija
20.02.2022 |

Omassa suvussani varsinkin vanhempi väestö muistaa laittaa jo kukonlaulun aikaan nimppari onnittelut tai sitten soittavat :D Mummullani myöskin on lastenlapsilleen ollut aina tapana ostaa joku pieni nimpparilahja :D

Itse en edes muista omia nimppareitani koskaan ennenkuin vasta itse päivänä, kun saan ensimmäisen onnitteluviestin :D

Hassua, mutta hyvällä tavalla. Muistetaanko teillä nimipäiväsankaria?:D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nimipäiviä on vietetty jo ennen kuin synttäreitä. Jälkimmäisiä ei juhlittu, eikä asia ole ollut mitenkään merkityksellinen.

Nimipäivässä on sekin puoli, että sen voi allakasta joka tuttu katsoa. Aikana ennen somea ei ollut hajuakaan useimpien työkavereiden synttäreistä, mutta nimipäivät muistettiin ja saattoipa päivänsankari tarjotakin jotain pientä. Kiva tapa minusta, mutta katoava. Enää ei oikein tiedä nimipäiviä samalla tavalla kuin paperikalenterien aikaan.

2/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Siskon ja veljentytön kanssa aina kauheet bileet, ku meillä on nimpparit samana päivänä! 😎🎉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saan vanhalta sukulaiselta nimpparionnittelut tekstiviestinä heti aamulla. Olen kyllä itsekin laittanut sukulaiselleni nimpparionnittelut, vaikka se tuntuu vähän hassulta. Mutta hyvän tahdon elehän se on, ei siinä mitään.

Vierailija
4/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena nimipäivinä, niin aikuisten kuin lasten oli täytekakkua. Lapsille pieni lahja ja oli nimipäiväkorttejakin. Vastaavasti aikuisten ei-tasavuosisynttäreitä ei noteerattu mitenkään eikä olisi tullut mieleenkään, että aikuiset olisivat osallistuneet lapsen synttärijuhliin.

Vierailija
5/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun mielestä on kyllä todella turhamaista, jos aikuinen ihminen juhlii omia syntymäpäiviään. Oikein järjestää juhlat itseään varten.

Vierailija
6/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle äiti yleensä tuo jonkin pienen nimipäivälahjan. Usein se on konvehtirasia, kun nimipäiväni on siinä joulun alla.

Itse en nimipäiviä muista. Mutta eräs työkaverini juhlii nimipäiviään ihan kunnon juhlilla, synttäreitään ei mitenkään.

Vierailija
7/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ystäväni, vanhempani ja siskoni muistaa aina nimipäiväni ja heiltä saan onnitteluviestin tai soiton aina heti aamulla. Se on minunkin mielestäni hyvin herttaista ja kertoo siitä, että olen heille tärkeä ja he ajattelevat minua. Myös minä olen laittanut kalenteriini heidän nimipäivänsä.

Olen pian 50 vuotias ja en juhli mitään syntymäpäiviä tai muitakaan vastaavia muuten kuin sen verran kuin lapseni haluavat. Lapsille, nyt jo isoille teineille, syntymäpäivät ja äitienpäivät ovat aina kakun leipomisen arvoisia juhlia ja se on tietenkin myös herttaista.

Vierailija
8/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih hih

Vierailija
9/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minun mielestä on kyllä todella turhamaista, jos aikuinen ihminen juhlii omia syntymäpäiviään. Oikein järjestää juhlat itseään varten.

Juuri näin. Parempi kun vain ruoskisi itsensä ja ripottelisi tuhkaa päälleen kuten kunnon ihmisten kuuluu. Kärsimään ja kuolemaan tänne kuitenkin on vaan tultu.

Vierailija
10/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan joka vuosi onnittelutekstarin nimipäivänä entiseltä työkaverilta, joka jäi eläkkeelle yli 10 vuotta sitten. En ole muuten missään tekemisissä.

Vierailija
11/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan joka vuosi onnittelutekstarin nimipäivänä entiseltä työkaverilta, joka jäi eläkkeelle yli 10 vuotta sitten. En ole muuten missään tekemisissä.

Hän varmaan toivoisi, että muistaisit häntä. Lähetä ensi jouluna tekstari?

Vierailija
12/12 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli tosi tavallista mennä jonnekin Marjatan- tai Tertunpäivän kahveille sukulaistädin luokse. Kahviteltiin ja viemisinä saattoi olla joku kortti tai ei mitään. On jäänne sellaisilta ajoilta, kun sankarilla oli pannu kuumana ja sai käydä kuka halusi. Ei ollut lahjatiliä tai pääsymaksua. 50- vuotiaasta ylöspäin tasavuosina oli sitten juhlat lahjoineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan