Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on "väärässä"?

Vierailija
05.07.2015 |

Olen niitä ihmisiä, joilla ei ole yhtään läheistä ystävää. Pohjustuksena kerron, että voin olla joskus varautunut isossa joukossa, ja että en ihan heti avaudu kaikkein syvimmistä ajatuksistani. Mutta osaan olla positiviinen, ja monesti saan ihmiset nauramaan. Osaan keskustella, en ole tyrkky. En halua loukata ketään, vaikka pyrin kuitenkin sanomaan mitä mieltä olen (tämä on vesittänyt ainakin kaksi orastavaa ystävyyssuhdetta). 

Minuun ei juuri pidetä yhteyttä. Ihmisiin olen tutustunut viime vuosina leikkipuistoissa, kerhoissa ja harrastuksissa. Kelpaan juttuseuraksi näissä paikoissa, ja joskus harvoin johonkin muuhun mutta se jää aina siihen. 

Viime vuonna keväällä tutustuin uuteen ihmiseen jonka kanssa tuntui synkkaavan tosi hyvin. Meillä oli hauskaa ja puhuttiin myös vähemmän pinnallisista jutuista. Tämä ihminen oli minusta jo alussa tosi jyrkkä joidenkin asioiden suhteen, ja toisten suhteen tosi negatiivinen. Hän oli niitä, jotka halusivat "vain olla rehellisiä". Ajan kanssa minua alkoi ahdistaa, vaikka toisaalta huomasin että hänkin otti etäisyyttä minuun. Samaan aikaan tulin miettineeksi, miksi taas käy näin että toinen etääntyy ja toisaalta mietin, miksi noin paljon kaikkea arvostelevalla ihmisella on enemmän kavereita kuin minulla? 

Miksi se siis menee niin? Miksi minä joka en koskaan sanoisi toiselle pahasti, en saa ystäviä mutta tämä ihminen jatkaa elämäänsä ja hänellä on paljon ihmisiä lähellä jotka tuntuvat hänestä tykkäävän? Mitä minä teen väärin, jos olen avulias, ystävällinen? 

Samaa ihmettelen naapurista, jonka juttuja näin kesäpäivinä kuulen väkisinkin. Valivalivalivalivalivalivalivali ja vielä kovaan ääneen, ja silti hänellä riittää kyläilijöitä joka päivälle? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että naisten välisen ystävyyden oletuksena on yhteinen vihamies. Lähes aina minulle käynyt niin, että kun en halua puhua kenestäkään pahaa (en pidä kaikista, mutta ei siitä tarvitse puhua selän takana), jään kaikista porukoista ulkopuolelle. Tai jos haluan olla kohtelias tai jopa mukava kaikille, niin katsotaan kieroon. En kuitenkaan ole "tossukka" tai yritä miellyttää. Osaan vain jättää oman inhon toista ihmistä kohtaan henkilökohtaiseksi, enkä halua jauhaa kenenkään selän takana ikäviä asioita. Ja usein pyrin ymmärtämään asioita eri puolilta, enkä tyydy yhteen omiin tunteisiini perustuvaan tulkintaan.

Vierailija
2/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on puutteelliset sosiaaliset taidot. Nämä valittajat ja mielipiteillään jyräävät ihmiset varmasti ovat aidomman oloisia, kuin joku laskelmoiva hymistelijä joka pyrkii miellyttämään kaikkia. Aitous on hyvä piirre ihmisessä ja vetää puoleensa muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:35"]

Sulla on puutteelliset sosiaaliset taidot. Nämä valittajat ja mielipiteillään jyräävät ihmiset varmasti ovat aidomman oloisia, kuin joku laskelmoiva hymistelijä joka pyrkii miellyttämään kaikkia. Aitous on hyvä piirre ihmisessä ja vetää puoleensa muita.

[/quote]

Minä en ole todellakaan millään tavalla laskelmoiva. En vain koe tarvetta pahan puhumiselle, tai en koe tarvetta avautua suurin elein ja pahoin sanavalinnoin mistään. Kuten tuo edellinen vastaaja, usein yritän ajatella asioita suuremman kokonaisuuden kautta. Minulla on jyrkkiäkin mielipiteitä asioihin, mutta mutta osaan perustella ne muutenkin kuin "minusta nyt tuntuu tältä". 

Oikeastaan aika ärsyttävää, että minusta ajatellaan heti pahaa. Jos olen ystävällinen ja positiivinen, ei se tarkoita että haluan miellyttää yhtään ketään. Minä vain olen tällainen. Ap. 

Vierailija
4/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaksesi pohjimmiltasi iloinen ja positiivinen vaikutat ap kyllä harvinaisen negatiiviselta. Naapuri on ärsyttävä ja uusi kaveri otti jollain kosmisella tasolla etäisyyttä - ei niin että olisi mitään sanonut. Ja sehän oli muutenkin inhottava ihminen.

Vierailija
5/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:53"]

Ollaksesi pohjimmiltasi iloinen ja positiivinen vaikutat ap kyllä harvinaisen negatiiviselta. Naapuri on ärsyttävä ja uusi kaveri otti jollain kosmisella tasolla etäisyyttä - ei niin että olisi mitään sanonut. Ja sehän oli muutenkin inhottava ihminen.

[/quote]

Miten tästä voi avautua, olematta negatiivinen? Millä tavalla kerrotaan iloisesti ja positiivisesti, ettei kelpaa ihmisille ystäväksi? Ap

Vierailija
6/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:53"]

[/quote]

Miten tästä voi avautua, olematta negatiivinen? Millä tavalla kerrotaan iloisesti ja positiivisesti, ettei kelpaa ihmisille ystäväksi? Ap
[/quote] No sähän keskityt nyt siihen kun kaikki muut on niin inhottavia. Eiköhän ne muutkin aisti että sä et oikeasti aidosti pidä niistä. Ei siitä lähtökohdasta voi syvää ystävyyttä rakentaa.

Vierailija
7/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:53"] Ollaksesi pohjimmiltasi iloinen ja positiivinen vaikutat ap kyllä harvinaisen negatiiviselta. Naapuri on ärsyttävä ja uusi kaveri otti jollain kosmisella tasolla etäisyyttä - ei niin että olisi mitään sanonut. Ja sehän oli muutenkin inhottava ihminen. [/quote] Miten tästä voi avautua, olematta negatiivinen? Millä tavalla kerrotaan iloisesti ja positiivisesti, ettei kelpaa ihmisille ystäväksi? Ap [/quote] No sähän keskityt nyt siihen kun kaikki muut on niin inhottavia. Eiköhän ne muutkin aisti että sä et oikeasti aidosti pidä niistä. Ei siitä lähtökohdasta voi syvää ystävyyttä rakentaa.

[/quote]

Onko se siis aitoa, että puhuu toisista pahaa? Että näkee toisissa heti negatiivisen puolen? 

Vierailija
8/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävystyminen ylipäätään on vaikeaa. Pitää vain toivoa, että löytäisit itsesi kaltaisen ystävän, niin sitten homma pelaa.

Vierailija
11/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä ihminen oli minusta jo alussa tosi jyrkkä joidenkin asioiden suhteen, ja toisten suhteen tosi negatiivinen. Hän oli niitä, jotka halusivat "vain olla rehellisiä". Ajan kanssa minua alkoi ahdistaa, vaikka toisaalta huomasin että hänkin otti etäisyyttä minuun. Samaan aikaan tulin miettineeksi, miksi taas käy näin että toinen etääntyy ja toisaalta mietin, miksi noin paljon kaikkea arvostelevalla ihmisella on enemmän kavereita kuin minulla? " Niinkun siis öh? Koeta olla ihmisten seurassa jotenkin rauhallisesti äläkä heti määrittele niitä. Se kun juuri on sitä arvostelemista eikä se auta sinua. Mietipä nyt jotakin muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme