Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa tätä... jos vain tiedätte asiasta! =)

25.09.2006 |

tämä ei tänne kuulu, mut jos täällä olisi saman kokeneita..

jos on hiivatulehdus, voiko se tehdä testiin väärän plussan??

tarina on seuraava, synytyksestä reilu 6kk, kertaakaan ei ole menkkoja tullut, viime viikon maanantaina tuli eka haamuplussa acon10:llä ja sitten tuli myös rfsu:lla myös päiväpissasta ja taas aconilla...no sitten vein pissanäytteen labraan ja nega..?! no tein sen jälkeen vielä aconilla testin ja haamuja näkyy, mies näkee ne myös ja kaverini..eli missä nyt oikein on vika??ja inhottavaa kun ei tiedä milloin kannattas testata kun niitä menkkoja ei tosiaan ole kertaakaan tullut...ehkäisyä ei ole ollut. olo on ihan kuin olisi raskaana ja uskoisin itse niin, mutta voi kun sais tästä selvyyden.....

kertokaahan kokemuksia ,hiivatulehduksesta raskaustestiin ja muutenkin tuosta haamu ja nega ja haamu jutusta..kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivatulehdus ei aiheuta plussaa, eikä mikään muukaan kuin raskaushormoni. Mutta jos olisit raskaana, niin kyllä viikon aikana raskaushormonin eritys olisi jo moninkertaistunut ja viivat olisi vahventuneet.

Niihin tosi herkkiin Aconeihin voi ilmeisesti _joskus_ tulla ovulaation aikaan haamua (luin jonkun lainaamana gynekologin kommentin, että kroppa erittää ovulaation aikaan ihan hetken sitä raskaushormonia ja se voi aiheuttaa väärän hyvin, hyvin, hyvin heikon plussan - tai jotain). Mutta jos sinulla on jo viikon verran tullut noita haamuja, niin ei varmaan ole oviksesta kyse.

Tulee vaan mieleen, että näette testissä viivan paikan, tai sitten on viallisia testejä. RFSU:n testeillä tulee tunnetusti viivan paikka ainakin. Aconin apteekin testeillä (kasettitesti) olen itse saanut joskus ns. roskishaamun vaikutusajan jälkeen, kun oli hyvin varhainen raskaus. Otettiinko labrassa testi pissasta vai verestä?

Hiukan mystiseltä kuulostaa...!

Coe rv 36+1

Vierailija
2/13 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitkin, että labranäyte oli pissasta. Ovat varmaan testanneet testillä, joka vaatii enemmän hormonia kuin Acon tai RFSU eli se selittää kyllä miksei siinä tulisi plussaa, mutta kun sinulla ei nuo viivat ole yhtään vahventuneet niin oudolta kuulostaa. Ehkä ihan hyvin varhainen keskenmeno ja menkat tuloillaan?

Coe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin apua jos olis keskenmeno...

olis mielummin se ovulaatio juttu, kerros lisää siitä..

Vierailija
4/13 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hiiva aiheuta plussaa tietääkseni.testeihin ei aiheuta mikään muu plussaa tai haamuplussaa kun se hcg? hormoni mikä on kun on raskaana...

ja ovulaatio sulla on voinut olla jo ennen kun menkat edes alkaa, että voit aivan hyvin olla raskaana.

ite sain apteekin omaan raskaustestiin silloin kun vauvaa tehtiin niin viivan paikan mutten viivaa ja seuraavana päivänä kun kuulin että siihen ei tuu ees viivan paikkaa jos nega ni testasin toisella ja tuli aivan selvä plussa.

että sanoisin että aivan hyvin voit olla raskaana.

terv ellu ja masukki rv 33+3

Vierailija
5/13 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ellu, huh toivoa on siis vielä!! alamasua jomottelee ja alaselkää, aivan kun alkas menkat..ja huonoa oloakin on hieman, ja mikä väsymys..ihan samanlaisia oloja kuin vuosi sitten..mut hämää vaan tuo labran nega..mut se oli jännä kun se terkkari puhelimessa sanoi tuloksen niin oli että: ootas...ööö ,(hiljaisuus) nega ...niin sä et oo raskaana" kuulosti ihan epävarmalta...tiiä sitten..oli muutenkin jotenki pahalla tuulella..

mutta outoa on kyllä, että ei tummenneet nuo viivat, ehkä hieman ovat tummenneet mutta ei paljoa..

ja yks jännä juttu on että reiluun viikkoon kaksoset eivät enää huoli rintaa, tai alkavat imemään mut sitten sylkäsevät pois...ihan yhtäkkiä...pelottaa mennä taas sinne labraan kun sanovat taas kuitenki nega...ja ei siinä mitään jos olisikin nega, mutta kun hämää nuo haamut, " selvät" haamut..

:/

Vierailija
6/13 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mun siskolla oli tässä pari kuukautta niin, että oli selvät raskausoireet..teki testin, oli jo vähän menkat myöhäs, yhet oli tullu.. näytti negaa..teki toisen jonkun ajan päästä, näytti negaaa.. vei näytteen labraan, näytti negaa mut sitten teki muutaman päivän testin niin selvä plussa! Se siis jotenki kesti ennenkö se hormoni alkoi näkymään, se oli just lopettanu imettämisen.. laskettua aikaa siirrettiinkin vähän, eli sillä oli kai ovulaatio vähän normaalia myöhemmin,sun tapauksessa ei tietty tiedä kun ei menkkojakaan..

Toivottavasti asia menee niinkun ite toivot, tsemppiä!

Vierailija
7/13 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä tuosta imetyksen vaikutuksesta, mutta tuskin sekään sataprosenttinen ehkäisykeino on! Ja itse olen nyt raskaana viikolla 21+3, enkä ole saanut testeihin yhtäkään selkeään plussaa, haamuja vain. Ja todella haaleita, juuri näkynyt vain tuo ' viivan paikka' .

Ja tosiaan joka puolelta sanotaan ettei niihin testeihin tule mitään (edes viivan paikkaa) näkyviin jos ei ole raskaana. Itse testasin apteekin omalla testillä.

Että kannattaa antaa ajan kulua ja testailla uudestaan jos haluaa, mutta kyllä se raskaus alkaa pikkuhiljaa sieltä näkymään, jos raskaana olet!=)

Tsemppiä nyt odotukseen (oli se sitten raskaus tai ei, niin tiedän kuinka rasittavaa tuo epätietoisuus on!)

Vierailija
8/13 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on yleensä ns. pikatesti, jonka herkkyys on samaa luokkaa kuin esim. Apteekin oman, joten Aconin testi, mikäli se on erityisen herkkä, näyttää jo vähäisimmänkin hcg arvon veressä, kun taas labran pissa/veritesti voi olla ns. pikatesti. Mene uudestaan lekuriin jos pari päivää on edellisestä testistä kulunut (hcg kaksinkertaistuu joka toinen pvä) ja pyydä tarkkoja hcg arvoja. Siitä selviää jo paljon. Tsemppiä!

Vierailija
9/13 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, minä olen kuullut että vauva ei tykkää enää rintamaidosta jos äiti on uudestaan raskaana.onko muut kuulleet samaa?

ehkäpä se verikoe selvittäisi asiaa, tai sitten vaan uskot niihin haaleisiin plussiin....onnea vaan jo uskallan melkein toivottaa! toivotaan ettei ole tosiaan mikään keskenmeno tai muu inhottava juttu vaan ihan oikea pallero!

tilaa neuvola lääkäri ni eiköhän se siellä ultrassa viimeistään selviä.

-ellu ja masukki rv 33+4-

Vierailija
10/13 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti kaille kun jaksoitte vastata!!!

tein tänään aamupissasta taas tuolla acon10:llä ja nyt näytti jo hieman tummempaa viivaa kuin aikaisemmat!!! <3

nyt pitää vaan varata se neuvola-aika..laittavatkohan mut heti ultraan??kun niitä menkkoja ei ole vielä ollut kertaakaan synnytyksestä..että tiedetään milloin mahdollinen la on?hitto mua pelottaa se keskenmeno tai tuulimunaraskaus.. :/

*ihan kyynel tuli silmään kun olin nii ilonen kun vastasitte* -nolona-

Vierailija
11/13 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi että pääsisit heti lääkärille ultraan. Onnea vaan vielä tummemasta viivasta!

Vierailija
12/13 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi juuri samalla tavalla. Edellisestä synnytyksestä oli noin 5,5kk, menkkoja ei ollut tullut kertaakaan ja noihin aikoihin olen tullut raskaaksi uudelleen. Noihin aikoihin imetin vielä kovasti, kiinteitä oltiin juuri aloiteltu. Yllätys oli suuri, mutta toki mieluinen... Testaa kuitenkin vielä uudestaan parin päivän päästä, eiköhän testi sitten anna jo oikean vastauksen... Tsemppiä!

methilde 10+5 ja poitsu 7,5kk

Vierailija
13/13 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan Methildea, minulle kävi ihan samoin esikoisen jälkeen...ihan mahdollista on...ja onnea plussan johdosta! Itse odotan nyt kolmatta ja toivon, että neljännen odotus lähtisi käyntiin yhtä jouhevasti kuin kakkosen, kun sen aika on ;-) Tulisi kahden sarjat, eikä tämän kolmannen tarvitsisi viettää yksinäistä lapsuutta kun isot sisarukset ovat jo niin isoja.

Kanelisokeri 32+4