Miksi mulle tulee aamupuurosta huono olo?
Ei, en ole raskaana, vaan näin on aina ollut, eikä sillä tunnu olevan väliä, mitä muuta syö. Useimmiten syön leipää ja maustamatonta rahkaa marjojen kera, niistä ei tule tai vaikka olisi lettuja, joten makeus tai vilja sitä ei tee. Kahvia juon aina aamuisin.
Kommentit (18)
Puuroissakin on eroja. Osa herkullisia, osa pahvin makuisia.
Kaura lienee vatsalle paras, pysy erossa vehnästä ja rukiista.
Osta 100 % suomalaisesta kaurasta tehtyjä hiutaleita. Paljon vähemmän hometoksiineja kuin ulkomaisessa kaurassa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:59"]Mulle tulee helposti kans. Mutta tuorepuurosta ei tule. Kokeile sitä.
[/quote]
Mitä on tuorepuuro?
[/quote]
Puuroa, jota ei kypsennetä. Netti pullollaan ohjeita, google laulamaan.
Ap täällä taas. Lisään vielä, että tämä olo tulee vain hiutalepuuroista, mutta ei maitoon tehdyistä, esim. riisi- tai ohrahiutaleista. Tuo kuitujuttu voisi olla selitys, eli elimistö ei ota niitä heti aamusta vastaan? Illalla voin puuroa syödä minäkin. Tämän aamuinen oli nimenomaan kauraa, Elovenaa ja se näyttäisi olevan täysin kotimaista.
Kokeilenpa huomenna tuota tuorepuuroa, kun on mustikoitakin, kiitos vinkistä!
Miksi syöt sitä, jos tulee paha olo?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:54"]
Miksi syöt sitä, jos tulee paha olo?
[/quote]
Enpä taas muistanut, kun syön harvoin. Nyt oli leipä loppu.
Mulle tulee helposti kans. Mutta tuorepuurosta ei tule. Kokeile sitä.
Mä en tiedä myöskään. Tätä tapahtui mulle jo pienestä pitäen, onneksi vanhemmat eivät pakottaneet syömään aamupuuroa. Aina joskus vanhempanakin on tullut kokeiltua aamupuuroa ja aina sama efekti. Kuvotus, jopa kunnolla oksettava olo aina tulos. Mikään muu ruoka ei tuota moista kuvotusta kun se puuro. Kuivat hiutaleet menee taas hyvin esim. maitorahkan kanssa. En tajua :D
Mullekin tulee kun pienenä oli pakko syödä, ja köyhänä opiskeluaikana. Varsinkin 4 viljan puuro, hyi, pelkkä hajukin kuvottaa D: Kuten joku tossa ylempänä kommentoikin niin tuorepuuro on kuitenkin täysin ok, samoin kun hiutaleet vaikka jugun kanssa. Pystyn syömään puuroa kyllä veteen tehtynä (en maitoon) mutta ällötys tulee jälkikäteen
Mulla on ihan sama juttu! Oon miettinyt mistä johtuu... Outoa.
Täällä sama. Pystyn hyvin kyllä lounaaksi syömään puuroa, mutta aamupalaksi en.
Ennen tuli, mutta ei enää, kun syön puuroa joka aamu. Voisiko johtua siitä, että keho ei ole tottunut suureen kuitumäärään?
Minulle on aina tullut puurosta paha olo. Voin syödä kuitenkin puuroa iltapalaksi. Mut aamulla se on vaan liikaa, se on liian limaista, liian lämmintä jne. Mutta, multa on poistettu sappirakki, ja siksi kaikki yön aikana elimistön tuottaman sappineste on kertynyt ohutsuoleen, ei sappirakkoon. Mun on aamulla pakko syödä jotain, joka ns. pistää sen sappinesteen hommiin eli lähtee sekoittamaan rasvaa ruokasulaan, tai mulle tulee joka tapauksessa ällöttävä ja kuvottava olo. Syön siis aamiaiseksi paistettuja munia tai turkkilaista jogurttia tms. muuta tymäkkää, ja voin todella hyvin sitten koko loppupäivän, söin mitä tahansa muilla aterioilla. Puuro + leipä on ehkä pahin mahdollinen aamiainen, ja aiheutta sitten sen, että sappineste lilluu toimettomana suolistossa ja aiheuttaa ripulia.
Mulle tulee kaikesta aamusyömisestä paha olo. Syön siis vasta klo 13 aikoihin ekan kerran, silloin lounaan. Ruoansulatukseni vaan ilmeisesti tahtoo jatkaa lepoa vaikka fyysisesti täytyykin töihin herätä ja mennä aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 09:59"]Mulle tulee helposti kans. Mutta tuorepuurosta ei tule. Kokeile sitä.
[/quote]
Mitä on tuorepuuro?
Kaurallekin voi olla allerginen, vaikkei se mikään kovin yleinen allergia olekaan. Aamulla kun ei ole muuta vielä syönyt, voi reagoida herkemmin aineelle, jota elimistö ei siedä.
up