Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahan kasvu 30+-viikoilla

25.09.2006 |

Olen aiemminkin synnyttänyt kolmikiloisia eli aika pieniä lapsia. Olisi kuitenkin kiva tietää onko muillakin sellainen olo ettei maha kasva yhtään? Tai kokemus että jossain tässä vaiheessa oli vaisumpaa ja sitten otti uuden spurtin? Lapsi on kyllä aktiivinen ja möyrii kovasti ja joskus täräyttelee kunnolla. Jotenkin vaan tuo mahan malli on niin pitkulainen yhtäkkiä. Vai oisko vauva jotenkin vaan eri asennossa? Muuten, mistä ihmeen kohdin sf-mitta mitataan häpyluun kohdalta? Kun eihän sitä enää tunne ite missä se alkaa...

Shimeno 30+5

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että on pikkunen maha..itel viikkoja 34+ ja sanotaanko et monella viikolla 15 näyttää jo isommalta..eihän sitä oikeestaan saa muuta kuulla kun raskausaikana että " miten niin pieni maha" " mihin se sulla uppoaa" jne..edellinenkin raskaus tuli vierusnaapurille yllärinä.. muutenkaan en oo mitenkää isokokonen, jonnekki se tonne lantioon uppoo..3 vkoa sitten juttelin naapurin kans joka itekki raskaana ja ei ollu huomannu mitää viel et ootan vaik oon käyttäny ihan normaaleja ihonmyötäsiä hihattomia koko kesän.. terkka meinas et pitäs ylim.ultraan ehk, vaik en usko et mitään on ku edellinenkin oli melkee nelikilonen ja maha ei ollu ainakaan isompi täs vaihees.. ohan se tavallaan helppoo kun sen kantaa tuol sisäl eikä tuossa ulkona..:) sf mitta oli 33+6 26,5, ei mikää iso mut kuitenkaa ei hullun pienikään, kohdunkokoohan se mittaa eikä mahankokoo.. saas nyt nähä tuleeko se ylim.ultra, vaik terveydenhoitaja tietää et aiemminki oli ylim ultra ja ihan turhaan sano ultraaja, mut kai se terveydenhoitaja saa ite mielenrauhan ku lähettää ultraan..

..eli maha voi olla pieni ja tuntuu ettei kasva samas suhtees ku muilla ja voi olla silti isokin vauva :) näin ainaki meil.. viimeks onniteltiin vauvasta kk ennen laskettua aikaa ku oli kattonu ettei mul enää mahaa oo :)

Vierailija
2/3 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa odotan, joten siinä mielessä en voi mihinkään verrata ;) Mulla on nyt viikkoja kasassa 36 ja tosiaan mitä tuttavia muistelen äippäloman alussa, niin kyllä ihmisillä yleensä on paljon isompi maha. Samoin samassa synnytysvalmennusporukassa on yhdellä odottajalla la kuukausi mun jälkeen, mutta selvästi isompi maha!

Me käytiin jo äippäpolilla ylimääräisessä ultrassakin, kun neuvolan terkka ei saanut sf-mittaa millään kasvamaan. Mulla on sf-mitta ollu jotain viikolta 29 asti koko ajan sama 26 cm, mutta ultrassa kuitenkin katsotiin, että masuasukki on silti ihan normaalisti kasvanut, rv 34 oli jotain 2000 g ja ennusteen mukaan jos kasvaa olisi syntyessään about 3300 g. Tosin kontrolli-ultra on tällä viikolla, nähdään miten on kasvanut. Sf-mittaan terkka sai tänään huikeat 1 cm lisää, eli edelleen on alle kaikkien käyrien :/

Itse en enää jaksa olla huolissani, kun kerran ultrassa kaikki oli ok, ja myös napavirtaukset oli kunnossa, eli ruokaakin pitäis olla tarjolla. Sitäpaitsi jo rakenneultrassa rv 20 katsottiin, että tyyppi on tosi alhaalla jossain lantion sisällä jemmassa, ja että tod.näk. viihtyy siellä koko loppuraskauden. Luultavasti juuri näin onkin, ja siksi maha ei ulospäin näytä ollenkaan kovin isolta... Mutta kuten joku aiemmista totesi, helpottaa vaan elämää, jos ei tarvii jättimasun kanssa kulkea. Vauvalla voi silti olla kaikki ihan hyvin :)

Kiva kuulla, että en ole maailman ainoa pienimahainen odottaja! :)

terv. Ope rv 36+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mina olen viikolla 31 ja on kai ihan suht normaalin kokoinen maha, mutta tosi ulospaintyontynyt (olen kylla aika lyhyt) eli nakyy ihan selvasti etta loppuraskaudessa mennaan.

kommentoin nyt vaan siksi, etta minulla koko raskauden ajan maha on kasvanut sellaisina ihme pyrahdyksina, eli menee viikkoja jolloin ymparysmittaa ei tule yhtaan lisaa ja sitten viikossa kasvaa ihan tolkuttomasti kerralla ja sitten taas pysahtyy kasvu moneksi viikoksi.

pari tyokaveria jotka juuri saivat vauvan (molemmilla viela reippaasti yli 4kg) niin molemmilla oli tosi pieni maha, enka huomannut heidan raskauttaan kuin vasta viikolla 31/32 tienoilla, eika heilla loppuaikanakaan ollut kovin iso maha.

toisilla vaan on enemman tilaa " sisapuolella" ja varmaan riippuu myos vauvan asennosta.

ala anna muiden kommentejen huolestuttaa itseasi. ja jos arveluttaa mikaan niin kay neuvolassa juttelemassa