Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hekalla asuvat

Vierailija
16.02.2022 |

Hei, jos asunnostanne on tehty remonttia sinusta riippumattomista syistä ja joudut asumaan muualla?
Minkälaisia korvauksia olet saanut?
Vuokrahyvitys menetetyltä ajalta?
Sijaisasunto ilmaiseksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskorjauksen ajan sijoittivat toiseen asuntoon, josta maksoin ihan normisti sen asunnon vuokran.

Vierailija
2/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoitko itse muuton vai heka?

Peruskorjaus varmaan ajallisesti suunniteltuja, että osaa ennakoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko itse muuton vai heka?

Peruskorjaus varmaan ajallisesti suunniteltuja, että osaa ennakoida.

Joo, peruskorjauksen myötä Heka järjesti muuttofirman ja hoiti koko taloyhtiön muutot. Laatikot tuotiin kotiin ja määrättynä päivänä tuli firma hoitamaan siirrot.

Vierailija
4/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskorjauksessa muuton maksaa Heka, jos siis muuttaa heidän tarjoamaan väistöasuntoonsa.

Itse olin hetken evakossa vesivahinkoa, jolloin Heka tarjosi vain 50% vuokranalennusta. Vetosivat siihen, että vaikkei asunnossa voinut asua niin se oli silti osittain käytössäni, koska irtaimistoni oli siellä. Olisivat tarjonneet väistöasuntoa rempan ajaksi, mutta ei ollut mitään järkeä itse järjestellä muuttoa kalustamattomaan asuntoon, kun kotivakuutuksesta pystyi muuttamaan kalustettuun asuntoon.

Vierailija
5/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskorjauksessa muuton maksaa Heka, jos siis muuttaa heidän tarjoamaan väistöasuntoonsa.

Itse olin hetken evakossa vesivahinkoa, jolloin Heka tarjosi vain 50% vuokranalennusta. Vetosivat siihen, että vaikkei asunnossa voinut asua niin se oli silti osittain käytössäni, koska irtaimistoni oli siellä. Olisivat tarjonneet väistöasuntoa rempan ajaksi, mutta ei ollut mitään järkeä itse järjestellä muuttoa kalustamattomaan asuntoon, kun kotivakuutuksesta pystyi muuttamaan kalustettuun asuntoon.

Lisäyksenä: pienen vänkäämisen jälkeen suostuivat antamaan vuokranalennuksen siitä hetkestä, kun vahinko todettiin ja asumishaitta alkoi. Muuten olisiva alentaneet vuokraa tasan remontin ajalta.

Vierailija
6/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen na evakossa vesivahingon takia enkä aio maksaa penniäkään vuokraa siltä ajalta jonka olen kotoani pois.

Vierailija
7/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia?

Vierailija
8/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaan

9/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva, n. vuoden peruskorjaus oli jo tiedossa, kun sain asunnon.

Vanha vuokrasopimus irtisanotaan 1/2 vuotta ennen muuttoa.

Väistöasuntoa varten piti tehdä hakemus, jossa toivotut kriteerit. (ei huolta sen saa varmasti, kun on Hekan asukas.)

Saat tiedon väistöasunnosta, tässä vaiheessa ei enää valikoida, olethan ilmoittanut toiveesi hakemuksessa.

Teet uuden vuokrasopimuksen. Noudat avaimet Hekan toimistolta.

Muuttopäivä ilmoitetaan, saat muuttolaatikoita, pakkaat kaiken muuttokuntoon.

Muutto suoritetaan, itse ei tarvitse kantaa eikä maksaa mitään.

Kun alkuperäisen asuntosi remontti on valmis, voit valita, muutatko takaisin vai jäätkö väistöasuntoon.

Suunnilleen näin, ainakin minun ja koirani kohdalla.

Vierailija
10/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista,

Kuulisin mielelläni lisää juuri niistä ns yllättävistä muutoista/ remonteista / vahingoista jne.

Meillä ei ole peruskorjausta siis tuloilla nyt.

Vaan äkillinen tilanne, jossa ollaan kotoota pois viikkoja, ei kuukausia.

Vierailija
11/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpa luksusta. 😮 Hekan asukit ovat eräänlaisia lottovoittajia.

Vierailija
12/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä todella on ollut sitä- kuin lottovoitto siis. Edullista asumista hyvällä sijainnilla.

13/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedoista,

Vastaukseni meni hieman ohi kysymyksestä, toivottavasti kuitenkin antaa tietoa jollekulle remonttia odottavalle.

Haastemies kävi irtisanomassa vuokrasopimuksen, ei tarvii pelästyä.

"😮 Hekan asukit ovat eräänlaisia lottovoittajia." Eivät kuitenkaa osta omakotitaloja Kuusisaaresta, miksi?

Vierailija
14/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä todella on ollut sitä- kuin lottovoitto siis. Edullista asumista hyvällä sijainnilla.

Naapureilla on myös osuus, jos sekakäyttäjä pitää hotellia kavereille ja muut asukkaat yrittää tehdä valituksen, on laki sossun kultapojan puolella. Hankalia voi olla myös kyylät ja uusavuttomat jotka ei esim kunnioita pyykkivuorojen kellonaikoja, jättää pyöriä ym käytävään, tupakoitsijat ym.

Vierailija
15/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin varmaan onnekas, sillä minulla on keskustassa kattohuoneisto ja rauhalliset naapurit

Vierailija
16/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedoista,

Vastaukseni meni hieman ohi kysymyksestä, toivottavasti kuitenkin antaa tietoa jollekulle remonttia odottavalle.

Haastemies kävi irtisanomassa vuokrasopimuksen, ei tarvii pelästyä.

"😮 Hekan asukit ovat eräänlaisia lottovoittajia." Eivät kuitenkaa osta omakotitaloja Kuusisaaresta, miksi?

Sijoittaa voi muutenkin kun asuntoa omistamalla?

Kun asuu pienellä hinnalla vuokralla, minulle jää hyvin rahaa sijoittaa sekä nopealla että hitaalla tuotolla.

Olen keskipalkkainen ja asun Helsingissä.

Tällä palkalla minulla olisi ilman ylisuurta lainaa mahdollisuus asua pienessä omistuskolmiossa Mellunmäessä, Vuosaaressa tai Kontulassa. Siellä en haluaisi lapsiani kasvattaa eikä ne alueet ole lähellä lasten kouluja.

Maksaisin siis tuolla lainaa, yhtiövastiketta alueella jossa en halua asua.

Nyt asun pienellä vuokralla ja hyvällä sijainnilla keskustassa. Minulla on suht uusi koti, ei remonttihuolia yms. Ja kuten sanottu hiljaiset naapurit.

Minulla jää koko lainaa vastaava osuus sijoitettavaksi. Lisäksi en tarvitse autoa koska sijainti on niin hyvä.

Muuta omaisuutta minulla toki on- kuten kesämökki ja metsää sekä eläkesäästöt. Olen oikein onnellinen näin. Ja sanoinko, olen täysin velaton.

Vierailija
17/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme hätäapuna vapaan / kalustamattoman asunnon lähistöltä.

Oltiin siellä remppa- aika ja saatiin hyvityksenä vuokra.

Vierailija
18/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa on maksettu sellaiset 200k€ omasta pussista vuosien varrella. Mikä oli ongelma?

Vierailija
19/23 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa on maksettu sellaiset 200k€ omasta pussista vuosien varrella. Mikä oli ongelma?

Sulla vissiin useampi kun ei saa selvää edes sun ”lauseesta”.

Vierailija
20/23 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin ilmainen asunto ja lisäksi vuokran hyvitystä eli ei maksettu asumisesta ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan