Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievästi kehitysvammainen äiti

Vierailija
30.06.2015 |

Olen siis itse lievästi kehitysvammainen ja olen oppinut ymmärtämään asian vaikken vieläkään hyväksy sitä täysin. Mahdollisuuksien mukaan siis pysyn piilossa muilta ihmisiltä jotten häiritsisi normaalielämää tai vaikeuttaisi sukulaisteni asemaa pienellä paikkakunnalla. Tänään on kuitenkin pakko mennä vanhempainvarttiin tyttären koululle.

En ole varma kuinka laajat tiedot opettajalla on eskarin tms. kautta tai mitä tyttäreni on kertonut kotioloistaan. Onko hyviä neuvoja miten ottaisin asian puheeksi? Vanhempainvartti on kaiken lisäksi heti koulun jälkeen joten todennäköisesti sinne saapuessani paikalla on vielä muita oppilaita. Miten käyttäytyisin jotteivät he huomaisi eikä tyttäreni tarvitsisi hävetä minua kovasti?

Käsittääkseni on minut aikoinaan diagnosoitu ns. kasvatusneuvolassa jollaisia ei nykyään taida enää olla. Vanhempani eivät ole siitä paljoa minulle kertoneet, vain sen etteivät voineet enää siinä vaiheessa antaa minua adoptoitavaksi koska en kelvannut kenellekään.

Kirjoitustaitoni riittänee keskustelupalstalle, muttei missään nimessä enää peruskoulun jälkeiseen opetukseen. Yläasteenkin läpäisin vain erityisehdoin.

Ymmärrän että opettajalla ammatti-ihmisenä on kokemusta ja vaitiolovelvollisuus lasten ja vanhempien suhteen, mutta mietityttää se osataanko lastani tarkkailla erityisesti jotta huomattaisiin onko hän mahdollisesti perinyt minun"vikani". Enkä myöskään halua muiden lasten huomaavan tilannettani koska sitten heidän olisi helpompi keksiä aiheita tyttäreni kiusaamiseen. Itse en tietenkään huomaa lapsessani mitään älyllistä vikaa, mutta toisaalta minulla ei taida olla älyllistä kapasiteettia sellaisen huomaamiseen vaikka vikaa olisi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä järkeä on provota vanhempainvartista kesäkuun lopussa? Odota nyt edes syksyyn. Vai kannattaako sitenkään aloittaa tällaista samaa ketjua kerta toisensa jälkeen? Kyllä pitkään palstailleet jo samat provoilevat viestit tunnistavat.

Vierailija
2/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä luusereita, jos muistatte kerran aikaisemmin olleen tekstin! Teksti on kuitenkin hyvä! En ymmärrä, miksi se poistettiin! Eikö teillä ole muuta tekemistä, kuin istua täällä?

T. Mies maalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huora

Vierailija
4/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Suomen koulussa on kesälomalla vanhempainvartti? Liekö diagnoosisi sittenkin ennemmin paranoidinen skitsofrenia?

Vierailija
5/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä ihan nettiaddikteja, jos pystyvät muistamaan täällä kerran olleen ja poistetun ketjun!

T. Psykiatri

Vierailija
6/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Tämä sama aloitus on ollut täällä ennenkin!!??!!

Vierailija
7/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selvä.

Vierailija
8/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

bädäbädäbädäbädäbädäbädäbädäbädä bätmääään

Vierailija
9/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että tekstistäsi ei normaali älykäs ihminen saa mitään selvää? Ihme mongerrusta.

Vierailija
10/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle!

Vierailija
11/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne vammasi laatua enkä koulutaustaasi sen tarkemmin, mutta täytyy sanoa, että kirjoitat parempaa kieltä ja selkeämpää tekstiä kuin 90 % palstalaisista.

Vierailija
12/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tämä ei mene minulla läpi. Ihan normaalilla älyllä olet varustettu. Miksi kehittää tällainen tarina?

Vierailija
13/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanha. Oot tehnyt aiemminkin tämän saman

Vierailija
14/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on palikkaprovo kesäloma

Vierailija
15/15 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat todella hyvää yleiskieltä. Kehitysvammaisuus ei kirjallisesti ainakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi