Miten kauan tää korona kestää? Menee hermo
Ei jaksaisi sairastaa...
Viime tiistaina alkoi lämpöily / lievä kuume ja kesti kaksi päivää. Sit perjantaista asti ollut flunssaoireita.
Hyvin lievällä oon päässyt, mutta kyllä haluaisi olla jo terve. En ole mennyt ulko-ovesta pihalle viikkoon.
Kommentit (13)
Ei viruksen kanssa neuvotella kuten eräs porkkanapääkin aikanaan luuli. Onneksi lääketiede on kehittynyt, vielä 30-40v sitten olisimme olleet paljon pahemmassa kusessa. Likimain ihme jotta saatiin jo alle 2 vuodessa rokotteita joilla saatiin estettyä edes suurin osa kuolemista. Saattaa toki mennä vielä aika tovi ennen kuin saadaan kehitettyä rokote jonka teho on 98% ja joka tehoaa kysymättä liki kaikkiin variantteihin.
Yksilöllistä. Mulla alkoi oireilu perjantaina ja huomenna ajattelin olla vapaa eristyksestä. Sitten taas esinaiseni sairastui melkein viikkoa ennen minua ja on edelleen sairauslomalla (tosin tekee töitä etänä osittain, mikä varmasti hidastaa parantumista).
Mene ulos niin paranet. Rauhalliselle pienelle kävelylle, tai vain oleilet ulkoilmassa jos kunto ei kestä kummempaa. Raitis ilma auttaa parantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mene ulos niin paranet. Rauhalliselle pienelle kävelylle, tai vain oleilet ulkoilmassa jos kunto ei kestä kummempaa. Raitis ilma auttaa parantumaan.
Ei kannata mennä ulos virusta tartuttamaan.
Jaa-a. Itse tein positiivisen kotitestin vielä viikko sen jälkeen kun tein ensimmäisen positiivisen testin. Siitä on nyt muutama päivä. Saikkua on vielä pari päivää, sit menen kyllä töihin enempiä testaamatta. Virallisesti suositeltiin viittä päivää eristyksessä. Se meni aikoja sitten.
Influenssa/korona kestää ehkä jopa 2 viikkoa. Toisella viikolla oireet ovat erittäin lieviä.
Itse en ole aikuisena koskaan sairastanut mitään voimakkaasti, loppusyksyisin tulee aina sellainen muutaman päivän hiukan flunssainen olo, josta ei aina ole varma, onko se flunssaa - sitten ei ole vuoteen mitään sairauksia. Silti voin sanoa, että täydelliseen toipumiseen menee ainakin viikko. Tänä aikana ei saa harrastaa liikuntaa, ja varmuuden vuoksi ei seuraavanakaan.
Sinuna varautuisin kahteen viikkoon. Jos hankit jälkitaudin, niin paljon kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Itse korona kiertää keskuudessamme koko ajan, puolenvuoden välein sairastutaan. Puolenvuoden välein otatte piikkejä.
Huomattavasti mieluummin minä ottaisin puolen vuoden välein piikin kuin olisin puolen vuoden välein sairaana. Aina vähintään yksi viikko kipeänä ja toinen toipuessa - liikkumaan pääsisi kunnolla vasta sitten joskus kuukauden päästä ja tautia edeltävä taso olisi saavutettu uudestaan sitten puolentoista kuukauden päästä. Ja huonolla tuurilla sitten tulisi vielä välillä vähän rankempi tauti ja vuoteessa oltaisiin viikko tolkulla ja toipumista sitten useampi kuukausi. Hirveästi hukkaan heitettyjä viikkoja, kun voi elää ja treenata terveenä koko ajan.
Minulla alkoi viime torstaina oksentelulla ja päänsäryllä. Perjantaista asti on ollut lämpöä 37-37,5, lieviä hengitystieoireita ehkä maanantaista asti. Välillä oli kurkku karhea, nyt on lähinnä ääni kovin "flunssainen" ja painuksissa. Pienikin ponnistelu (suihku, tiskikoneen täyttö) meinaa läähätyttää. Kuvittelin meneväni huomenna töihin, mutta eipä tule mitään, kun lämpö nousee edelleen. Huomenna tulee siis 8. päivä sairastamista.
Kotitestin teen päivittäin, mutta negaa näyttää. Olen silti melko varma, että tämä on koronaa, sillä olen ollut jatkuvasti tartunnan saaneiden kanssa töissäni alkuopetuksessa tekemisissä. Olen eristäytynyt ja sairastanut kotona, tosin lievistä oireista huolimatta ei puhettakaan, että jaksaisin minnekään lähteäkään.
Perheessä toinenkin sairastaa samanlaisilla oireilla, kolmas potee lähinnä ripulia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi viime torstaina oksentelulla ja päänsäryllä. Perjantaista asti on ollut lämpöä 37-37,5, lieviä hengitystieoireita ehkä maanantaista asti. Välillä oli kurkku karhea, nyt on lähinnä ääni kovin "flunssainen" ja painuksissa. Pienikin ponnistelu (suihku, tiskikoneen täyttö) meinaa läähätyttää. Kuvittelin meneväni huomenna töihin, mutta eipä tule mitään, kun lämpö nousee edelleen. Huomenna tulee siis 8. päivä sairastamista.
Kotitestin teen päivittäin, mutta negaa näyttää. Olen silti melko varma, että tämä on koronaa, sillä olen ollut jatkuvasti tartunnan saaneiden kanssa töissäni alkuopetuksessa tekemisissä. Olen eristäytynyt ja sairastanut kotona, tosin lievistä oireista huolimatta ei puhettakaan, että jaksaisin minnekään lähteäkään.
Perheessä toinenkin sairastaa samanlaisilla oireilla, kolmas potee lähinnä ripulia.
Ok mutta oletko rokotettu on se isoin kysymys?
Kestää minkä kestää. Ei siinä nyt itkut ja valitukset auta. Omassa tuttavapiirissä osalla mennyt ohi viikossa, pari on vielä kaksi kuukautta sairastumisesta täysin vetämättömissä ja kuume nousee uudestaan pienestäkin rasituksesta. Toivo, että kuulut ennemmin ensimmäiseen kuin jälkimmäiseen ryhmään, tai vähintäänkin siihen noiden kahden ääripään väliin, mihin suurin osa sijoittuu..