"Sussa on pakko olla jotain vikaa jos oot vielä sinkku"
Näin sanoi minulle eilen yksi mies. Tarkoitti ilmeisesti kohteliaisuutena, mutta en oikein sitä osannut sellaisena ottaa. Mitä mieltä te olisitte?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:15"]
Sitä kutsutaan pelimieskielessä negaukseksi. Toimii tosi hyvin naisiin joilla on huono isäsuhde. Ne suorastaan syö kädestä jos niille vähän vittuilee.
[/quote]
Joo tää on kyllä erikoinen juttu! Kymmenen vuotta sitten kun kävin baareissa sai kuulla tosi paljon ihan häröjä negakommentteja, kuten:
"Sulla on kauniit hiukset. Ei taida olla aito väri?"
"Kivat kynnet. Tekokynnet, eikö?" (Siis tää on ihan totta. En tajua ketä parikymppistä kundia kiinnostaa naisessa kynnet??)
"Oot kauheen kaunis, mutta vähän muodoton, jotenkin. Oletko harkinnut parempia alusvaatteita?"
Jne jne, ja vaikka kuinka monta kertaa toi aloittajan kuulema lause.
Paloi aina välittömästi kiinni, ilmoitin että kiitos huomiosta, mutta mä arvostan enemmän hyviä tapoja ja kohteliaisuutta. Kiitos huomiosta mutta me jatketaan nyt eri teille!
[/quote]
Tämä taisi olla jokin 2000-2010 välisen ajan ilmiö. Olen saanut ihan samat kommentit ja käsittääkseni ovat suoria lainauksia pelimies kirjasta. Myös itse nuorena naisena kommentoin pelimiehille, että "negat ei kyllä toimi minuun" ja yleensä pojat punastui kun heidän kirjasta opetellut iskurepliikit paljastui...
[/quote]
Ei kai nuo voi oikeasti toimia kehenkään? Kuulostaa todella urpolta.
Huvittavia oli kyllä aikoinaan nuo valmiiksi keksittyjen iskurepliikkien laukojat :D. Jotenkin niin surkuhupaisaa, kun naiset ovat heille kuin eri rotu tai yksisarvinen, jota pitää metsästää ja jollain taktiikoilla väsyttää. Ikään kuin naiset eivät olisi normaaleja ihmisiä, joihin voisi tutustua kuten ihmisiin tutustutaan. Sitten nämä samat jätkät ihmettelee kun ei naista saa :P. Ei kai saa, jos ei tajua että nainenkin on ihminen.. Joo no harvemminpa tosiaan noita iskurepliikkejä enää kuulee, kun ikää on tullut kehiin ja naimisissakin on oltu jo vuosia. Epäilemättä kuitenkin samat metsästystyylit jatkuu ja osa "pelimiehistä" edelleen yrittää jotain ulkoa opeteltuja iskurepliikkejä ja pelimieskirjasta opeteltuja taktiikoita. Voi poloisia.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:41"]
Ja mitä tällaisia virheitä on, jotka automaattisesti estävän suhteen? Rikolliset, vammaiset, mielenterveysongelmaiset, velalliset, addiktit, köyhät ja kouluttamattomatkin seurustelevat. En tiedä yhtään virhettä, joka estäisi suhteen saamisen yleisellä tasolla. Siksi koko kysymys on loukkaava.
Ainoastaan se, että ei itse halua suhdetta on relevantti syy.
[/quote]
Voihan se kysymys/ihmettely sinkkuudesta tarkoittaakin juuri sitä,että onko sinkku siksi että ei halua suhdetta vai siksi että ei ole vielä löytänyt suhdetta.Typerästi muotoiltu silti tuo "sussa on pakko olla vikaa".
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:17"]
treffeillä muutaman minuutin jutustelun jälkeen täytyy alkaa iskeä kahvilan tarjoilijaa sen sijaan, että olettaa naisen olevan ujo ja vähän jännittynyt uudessa tilanteessa?
[/quote]No jos olet treffeillä eikä toista kiinnosta jutella sun kanssa niin molemminpuoleista kiinnostusta ei ole riittävästi. Uutta matoa koukkuun vaan.
Anna kuitenkin tarjoilijalle työrauha, saa kuitenkin palkkansa työteosta ja ansaitsee tulla kohdelluksi alansa ammattilaisena.
Mä oon ollut kahdeksan vuotta sinkku (keski-ikäinen mies). Allekirjoitan tuon väitteen että meissä on vikaa. Mä olen ollut pitkään sairas, sekä fyysisesti ja psyykkisesti, olen täynnä vihaa ihmisiä kohtaan, varsinkin naisia. Lisäksi pahoja ongelmia psyykkeen kanssa, olen luonteeltani vetäytyvä ja hieman ujokin. Osaan kuitenkin puhua ihmisille eikä minustaa päällisin puolin huomaa mitään outoa. Fyysisestikään minusta ei mitään huomaa. Olen lihaksikas, urheilullisen näköinen ja siisti kaikin puolin. Ja älyäkin löytyy ihan omiin tarpeisiin.
Kaikki minun ikäluokan ihmiset jotka ovat sinkkuja ovat joko fyysisesti tai psyykkisesti rikkinäisiä. Sitä ei vain aina näe päällepäin. Toinen kategoria sinkuista on friikit. Eli ihmiset joilla on pakkomielle johonkin asiaan esim. uraan, harrastukseen, maailmankatsomukseen tms. Tällaisten ihmisten kanssa on mahdotonta elää, kokemusta on valitettavasti. Sieltähän katkeruuteni osaksi kumpuaakin.
Eli ei löydy keski-ikäisiä pitkään sinkkuina olleita, joilla olisi kaikki palikat paikoillaan:(
No ei pahalla mutta monissa muissa kulttuureissa jos vielä 30 vuotiaana on sinkku niin valtaosa ajattelee että sussa on jotain vikaa..
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:15"] Sitä kutsutaan pelimieskielessä negaukseksi. Toimii tosi hyvin naisiin joilla on huono isäsuhde. Ne suorastaan syö kädestä jos niille vähän vittuilee. [/quote] Joo tää on kyllä erikoinen juttu! Kymmenen vuotta sitten kun kävin baareissa sai kuulla tosi paljon ihan häröjä negakommentteja, kuten: "Sulla on kauniit hiukset. Ei taida olla aito väri?" "Kivat kynnet. Tekokynnet, eikö?" (Siis tää on ihan totta. En tajua ketä parikymppistä kundia kiinnostaa naisessa kynnet??) "Oot kauheen kaunis, mutta vähän muodoton, jotenkin. Oletko harkinnut parempia alusvaatteita?" Jne jne, ja vaikka kuinka monta kertaa toi aloittajan kuulema lause. Paloi aina välittömästi kiinni, ilmoitin että kiitos huomiosta, mutta mä arvostan enemmän hyviä tapoja ja kohteliaisuutta. Kiitos huomiosta mutta me jatketaan nyt eri teille! [/quote] Tämä taisi olla jokin 2000-2010 välisen ajan ilmiö. Olen saanut ihan samat kommentit ja käsittääkseni ovat suoria lainauksia pelimies kirjasta. Myös itse nuorena naisena kommentoin pelimiehille, että "negat ei kyllä toimi minuun" ja yleensä pojat punastui kun heidän kirjasta opetellut iskurepliikit paljastui...
[/quote]
Eikä! Voi hitsi sentään, tässähän selvisi itselleni moni asia. Olen usein ihmetellyt tuota kynsi-kommenttia, se tuntui niin omituiselta! Siitä on jo lähemmäs 15 vuotta, eikä silloin ollut ainakaan mun kaveripiirissä rakennekynsiä tai muitakaan, en edes ollut tietoinen että sellaisia on. Ihmettelin tosiaan, että miksi tätä mieshenkilöä kiinnostaa mun kynnet? Onko mun kynnet jotenkin olennainen tai silmiinpistävä seikka? Ajattelin jo silloin että onpas vähän teennäinenkin kommentti, mutta ei kyllä tullut mieleenkään, että olis suoraan jostain kirjasta. Olen ollut ihan pimennossa tästä ilmiöstä. Hauskaa, kun selvisi näin!
t. 15
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:50"]
Miksi sinkun pitäisi puolustella ja selitellä sitä miksi on sinkku? Jos haluat tutustua ihmiseen, huomaat kyllä itsekin jos siinä on "jotain vikaa". Se taas on typerää, että pistetään toinen puolustuskannalle selittelemään elämänsä kulkua tai tekemiään valintoja. Ainakin itse en mielelläni lähtisi edes tutustumaan ihmiseen, jonka kanssa joutuisin jo tutustumisvaiheessa niin sanotusti puolustuskannalle.
[/quote]
Yhtä hyvin voisi kysyä joltakin, miksi hän ei ole sinkku. Tai miksi on hankkinut lapsia.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:02"]
Koko kysymys "miksi olet sinkku" on naurettavan typerä.
[/quote]
Kysymyksen esittäminen voi olla typerää, mutta kysymys itse ei sitä ole. Seuraa etsivälle olsi ymmärtääkseni aika tärkeää tietää, onko sinkkuus esimerkiksi valittu periaatteellinen elämäntapa vai väliaikaista ja tahatonta. Toisilta voi ja pitää kysyä suoraan, toiset loukkaantuvat suorasta kysymyksestä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:17"]
treffeillä muutaman minuutin jutustelun jälkeen täytyy alkaa iskeä kahvilan tarjoilijaa sen sijaan, että olettaa naisen olevan ujo ja vähän jännittynyt uudessa tilanteessa?
[/quote]No jos olet treffeillä eikä toista kiinnosta jutella sun kanssa niin molemminpuoleista kiinnostusta ei ole riittävästi. Uutta matoa koukkuun vaan.
Anna kuitenkin tarjoilijalle työrauha, saa kuitenkin palkkansa työteosta ja ansaitsee tulla kohdelluksi alansa ammattilaisena.
[/quote]
Juuri näin.Joskus ainakin nettideittaillessa livenä huomaa ettei treffikumppani kiinnostakaan tosielämässä.Yksitavuinen vastailu on aika selvä merkki kiinnostuksen puutteesta,jos haluaa tutustua toiseen tosisaan,juttu luistaa kyllä omalla painollaan.Voihan sitä kysellä vaikka toisen harrastuksista,jos haluaa tietää ihmisestä enemmän,tuo avauksessa mainittu "Miksi olet sinkku?" on vain urpoudon huippu ja melkoinen turn off.
Varmaan yrittänyt olla kohtelias ja tarkoittanut jotain, ettei itse ainakaan huomaa sinussa mitään vikaa, mutta sitten ilmaisu vähän tökkinyt.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:15"] Sitä kutsutaan pelimieskielessä negaukseksi. Toimii tosi hyvin naisiin joilla on huono isäsuhde. Ne suorastaan syö kädestä jos niille vähän vittuilee. [/quote] Ei kai nuo voi oikeasti toimia kehenkään? Kuulostaa todella urpolta.
[/quote]
Juurihan tässä alussa joku kovasti uskotteli että toimii kaikkiin naisiin,joilla on huono isäsuhde,me naisethan ei olla mitään yksilöitä vain ainaostaan naiset nimistä massaa,siksi "pelimiesten" on ollut niin helppo laatia oikein käsikirja iskutaktiikoista :D
Siis jotenkin ymmärrän,että jos naiset psykologian mukaan rakastuvat isänsä kaltaisiin miehiin,voi olla että nainen joka ei ole lapsena saanut isältä huomiota päätyä aikuisena yhteen miehen kanssa jolta ei saa huomiota.
Mutta että aloittaa keskustelun vittuilulla/typerillä ilkeillä kommenteilla? Epäilen vahvasti,ettei sellainen keskustelu kestä kovin pitkään.Naiset rakastuvat renttuihin,eivät vajakkeihin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:47"]
Varmaan yrittänyt olla kohtelias ja tarkoittanut jotain, ettei itse ainakaan huomaa sinussa mitään vikaa, mutta sitten ilmaisu vähän tökkinyt.
[/quote]
Mun korvaan se kuulostaa siltä,että toisessa on pakko olla vikaa,se ei vain näy päälle päin/tule heti alkuun ilmi.Tuo "Olet kaunis,miksi olet sinkku?" on niin typerä kysymys,että on joskus tehnyt mieli vastata siihen jotain tyyliin"Olen niin mulkku tyyppi ettei kukaan kestä seurustella kanssani kovin pitkään". Yleensä sinkkuuteen ei tarvitse olla sen ihmeempää syytä kuin se että sopivaa seurustelukumppania ei ole toistaiseksi tullut vastaan.Miksi uusien tuttavuuksien pitää vainoharhaisesti epäillä,että sinkussa on jotain vikaa,kuten sitoutumiskammo?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:59"]
[/quote]
Mun korvaan se kuulostaa siltä,että toisessa on pakko olla vikaa,se ei vain näy päälle päin/tule heti alkuun ilmi.Tuo "Olet kaunis,miksi olet sinkku?" on niin typerä kysymys,että on joskus tehnyt mieli vastata siihen jotain tyyliin"Olen niin mulkku tyyppi ettei kukaan kestä seurustella kanssani kovin pitkään". Yleensä sinkkuuteen ei tarvitse olla sen ihmeempää syytä kuin se että sopivaa seurustelukumppania ei ole toistaiseksi tullut vastaan.Miksi uusien tuttavuuksien pitää vainoharhaisesti epäillä,että sinkussa on jotain vikaa,kuten sitoutumiskammo?
[/quote]Minä näen sen sellaisena keskustelunavauksena. Noh, sanamuoto voisi olla vähän parempi, mutta sillähän voidaan tarkoittaa vain kysyä, minkälainen parisuhdehistoria tällä tyypillä on ja miten henkilö itse näkee itsensä tämän asian suhteen. Aika luontevastihan tuosta lähtisi keskustelu esim entisistä parisuhteista tai nykyisestä elämäntilanteesta ja luonteenpiirteistä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:08"]
[/quote]
[/quote]Minä näen sen sellaisena keskustelunavauksena. Noh, sanamuoto voisi olla vähän parempi, mutta sillähän voidaan tarkoittaa vain kysyä, minkälainen parisuhdehistoria tällä tyypillä on ja miten henkilö itse näkee itsensä tämän asian suhteen. Aika luontevastihan tuosta lähtisi keskustelu esim entisistä parisuhteista tai nykyisestä elämäntilanteesta ja luonteenpiirteistä.
[/quote]
Ai luontevasti :D. Et voi olla tosissasi. Vaikka kumppaniehdokkaan onkin jossain vaiheessa ihan jees tietää parisuhdehistoria pääpiirteittäin, pitäisin vähän omituisena että tutustumisvaiheessa ensimmäisenä keskusteltaisiin eksistä :P. Herranen aika, kyllähän tutustuessa nyt yleensä vähän mielekkäämpiäkin keskustelunaiheita pitäisi olla. Pitäisin myös miestä, joka haluaisi ensimmäisellä avauksella puhua ex-tyttöystävästään aika epäilyttävänä, että eipä ole tainnut oikein itsenäistyä ja päästä irti kun pitää "iskukohteellekin" avautua entisistä parisuhteista ja tentata toisen vastaavia.
[/quote]
[/quote]
Toi on kyllä ihan hyvä keskustelun avaus,jos toinen osapuoli osaa tulkita sen sellaiseksi.Onpahan ventovierailla ainakin yksi yhteinen puheenaihe,he ovat molemmat sinkkuja.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:21"]
[/quote]
[/quote]
Ai luontevasti :D. Et voi olla tosissasi. Vaikka kumppaniehdokkaan onkin jossain vaiheessa ihan jees tietää parisuhdehistoria pääpiirteittäin, pitäisin vähän omituisena että tutustumisvaiheessa ensimmäisenä keskusteltaisiin eksistä :P. Herranen aika, kyllähän tutustuessa nyt yleensä vähän mielekkäämpiäkin keskustelunaiheita pitäisi olla. Pitäisin myös miestä, joka haluaisi ensimmäisellä avauksella puhua ex-tyttöystävästään aika epäilyttävänä, että eipä ole tainnut oikein itsenäistyä ja päästä irti kun pitää "iskukohteellekin" avautua entisistä parisuhteista ja tentata toisen vastaavia.
[/quote]Miten niin ensimmäisenä? Oliko tämä nyt joku avausrepliikki?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:15"]
Sitä kutsutaan pelimieskielessä negaukseksi. Toimii tosi hyvin naisiin joilla on huono isäsuhde. Ne suorastaan syö kädestä jos niille vähän vittuilee.
[/quote]
Joo tää on kyllä erikoinen juttu! Kymmenen vuotta sitten kun kävin baareissa sai kuulla tosi paljon ihan häröjä negakommentteja, kuten:
"Sulla on kauniit hiukset. Ei taida olla aito väri?"
"Kivat kynnet. Tekokynnet, eikö?" (Siis tää on ihan totta. En tajua ketä parikymppistä kundia kiinnostaa naisessa kynnet??)
"Oot kauheen kaunis, mutta vähän muodoton, jotenkin. Oletko harkinnut parempia alusvaatteita?"
Jne jne, ja vaikka kuinka monta kertaa toi aloittajan kuulema lause.
Paloi aina välittömästi kiinni, ilmoitin että kiitos huomiosta, mutta mä arvostan enemmän hyviä tapoja ja kohteliaisuutta. Kiitos huomiosta mutta me jatketaan nyt eri teille!
[/quote]
Tämä taisi olla jokin 2000-2010 välisen ajan ilmiö. Olen saanut ihan samat kommentit ja käsittääkseni ovat suoria lainauksia pelimies kirjasta. Myös itse nuorena naisena kommentoin pelimiehille, että "negat ei kyllä toimi minuun" ja yleensä pojat punastui kun heidän kirjasta opetellut iskurepliikit paljastui...