Voi että on raivostuttavia sellaiset ostajat torissa
Jotka ilmoittavat että haluan ostaa, mutta sitten ei kuulukaan enää mitään!
Kommentit (31)
Tai se jos antaa ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi jotain ja kehdataan kysyä, viittiikö tuoda sen jonnekin. Siis hittoako minä alan tuntemattomalle ilmaiseksi roudaamaan jotain toiselle puolelle kaupunkia :D
Turhaan niita laitatte myyntiin. Miksi ihmiset kuvittelevat, että joku ostaisi tahraisen vaatteen?
Tai lasiesineen, josta on lohjennut pala, kuuluu lasinkeräykseen, arvo on nolla
Niin tuttua, niin tuttua.
Ja sitten ärsyttävää myös kun laitetaan viestiä "ostan tän." Ei allekirjoitusta, ei tietoa haluaako postissa vai hakea (jos ilmoituksessa on ollut molemmat vaihtoehdot). Tämmöseltä mahdolliselta ostajalta joutuisi tenttaamaan kaikki asiat. Mikäli tuotteesta on joku toinenkin kiinnostunut ja lähettää viestin: "Hei! Olen kiinnostunut myytävästä tuotteesta x. Voisin hakea tuotteen tänä iltana klo y tai huomenna klo z, sopiiko sinulle? Terveisin, qq." Niin, kummalle myyn?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:28"]
Turhaan niita laitatte myyntiin. Miksi ihmiset kuvittelevat, että joku ostaisi tahraisen vaatteen?
[/quote]
Tää mua jaksaa ihmetyttää: miksi joku haluaisi ostaa lasimaljakon/tarjoiluvadin tms, josta on pala irti tai joka on liimattu? Ja vielä maininta "liimattu, ei haittaa mitään." Totta hitossa haittaa!
Luulin aikaisemmin torista keskustelu luettuani että monilla on käynyt vain tosi huono tuuri ostajan suhteen, mutta nyt kun yritin siellä paria juttua myydä niin huomasin, että se onkin ilmeisesti todella yleistä. Ensin tuli toisesta tuotteesta viesti, että haluaa ostaa saako tulla hakemaan samana iltana, huomasin seuraavana päivänä ja vastasin eikä koskaan kuulunut vastausta. Toisesta tuotteesta tuli naurettavia tarjouksia, uusi lähes käyttämätön Tabletti takuu kuitilla ja tarjottiin puolta laittamastani hinnasta joka oli valmiiksi reilusti uutta halvempi. Sitten yksi tarjosi järkevää hintaa ja sanoi tulevansa samana iltana hakemaan. Soitti vielä ja kysyi osoitetta. Sovittuun aikaan laitoin viestin ja kysyin milloin on tulossa ja koskaan en vastausta saanut eikä tultu hakemaan. LievästI suututtaa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:05"]
Jotka ilmoittavat että haluan ostaa, mutta sitten ei kuulukaan enää mitään!
[/quote]
No eipä ole kehumista myynti-ilmoituksissakaan. Ilmoitetaan esim. että myydään siisti, hyväkuntoinen kaappi ja epäselvä kuva. Ei mitään mittoja, ei kuntotietoja. Materiaalista ei mitään käsitystä. Kaikki tiedot pitää tivata erikseen. Kun sanoo, että otan vain kokopuisen ja lastulevyä en edes harkitse, niin vastaus on että joo, kyllä tää on kokopuuta, vaikkapa koivua. Sitten kun menee hakemaan, niin kaappi onkin pyökkiviilutettu lastulevyä ja eri kokoinen kun ilmoitettu.
On sovittu noutoaika ja myyjä ilmoittaa olevansa kotona tiettyyn aikaan ja tyhjentävänsä kaapin ja putsaa sen. Kotona ei ketään, soittelun ja odottelun jälkeen myyjä saapuu. Kaappi täynnä rojua, jota porukalla tyhjätään. Niin paskasena sisältä ja ulkoa, että siinä ja siinä, että nippa nappa viittiikö peräkärryyn nostaa. Hintaa aletaan vielä tinkimään ylöspäin sovitusta, kun tä on niin hyvä. Tosiasiassa koira syöny yhden jalan ja se on korjattu tökerösti koivupölkystä sahatulla palikalla. Ei kuulemma haittaa, kun laittaa nurkkaan sohvanpäädyn taakse.
Tällaisia on joka toinen myynti-kohde ja -ilmoitus. Laittakaa niihin tarkat tiedot, vastatkaa kyselyihin ja pitäkää kiinni sovitusta. Vituttaa ajaa hukkareissu sadan kilsan päähän.
Täällä myös torin käyttökokemuksia:
Mää oon ettiny torista sohvaa nyt jo muutaman kuukauden, suht pienellä budjetilla, mutta ihan turhaan kun kaikki ilmotukset siellä on tällaisia "Melkein kuin uusi kolme vuotta vanha sohva. Todella hyvässä kunnossa, kerran on koira tähän oksentanut ja lapsi kussut, ja kissoja meillä on kahdeksan kappaletta, ja kaikki raapineet sohvaa, mutta ei haittaa käyttöä, on siisti, ja hintaa 200 euroa". :D
Taas tällä viikolla: luvataan tulla hakemaan tavara ja sovitaan päivä+kellonaika. Ja sen jälkeen ostaja katoaa kuin tuhka tuuleen: ei vastaa enää sähköpostiin eikä puhelimeen.
Mikä siinä on NIIN vaikeeta laittaa yksi sähköposti: sorry, en ostakaan.
Myynnissä oli jääkaappipakastin (korkea yhdistelmäkaappi) ja ilmoituksessani luki "nouto, ei kuljetusta." En edes jaksanut laskea, kuinka monta kyselyä sain tyyliin "tuotko kaupunkiin x" tai "mulla ei ole autoa niin sä varmaan kuljetat jääkaapin mulle kotiin tohon samaan hintaan (noin sadan kilsan päähän)." Jääkaapin hinta oli 20e.
Lopulta kun joku ostaja tuli hakemaan niin hän tuli yksin. Kysyin: "miten meinasit nostaa jääkaapin auton kyytiin?" Ostaja sanoi, että no eikös sulla ole täällä nostoapua. No, ei ole tässä talossa nostoapua. (Itse en pysty nostamaan mitään noin painavaa selkäni takia.) Jääkaappi jäi siihen ja muutaman päivän kuluttua tuli toinen ostaja hakemaan sen.
Mielestäni ostajan velvollisuus on huolehtia kuljetuksesta/nostoavusta tms.
Olen monesti miettinyt, missä on torilla ostajien käytöstavat?
Miksi ei viitsitä kirjoittaa ystävällistä ensimmäistä yhteydenottoa? Vai kuvitteleeko joku, että myyjänä vastaan kun sähköpostiini tulee viesti "tuo tää mulle huomenna klo 12.30 osoitteeseen xx" eikä mitään nimeä alla tai mitään tervehdystä ja sähköpostin osoite on tyyliin "vittuakosmullehuudat@...."
Lisäksi tuo ohareiden tekeminen. Miksi ei voi ilmoittaa, jos ei osta tuotetta?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:27"]
Tai se jos antaa ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi jotain ja kehdataan kysyä, viittiikö tuoda sen jonnekin. Siis hittoako minä alan tuntemattomalle ilmaiseksi roudaamaan jotain toiselle puolelle kaupunkia :D
[/quote]
Just tämä! Annoin ilmaiseksi vaatekaapit. Tyyppi soittaa ja sanoo että hän haluaa kaapit. Kysyn koska pääsee hakemaan. "Aattelin silleen että sä tuot ne mulle". Ai niinkö aattelit että minä raskaana oleva autoton ja ajokortiton nainen joka en pysty kyseisiä kaappeja edes nostamaan tekisin 80 km:n lenkin viedäkseni tuntemattomalle miehelle ilmaiset kaapit? Olisi nyt voinut saakeli edes kohteliaasti kysyä onko mahdollista tuoda ja tarjonnut reilua maksua kuljetuksesta. Empä itse kyllä kehtaisi sitäkään jos ilmaisesta tavarasta kyse.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:30"]
[/quote]
Tää mua jaksaa ihmetyttää: miksi joku haluaisi ostaa lasimaljakon/tarjoiluvadin tms, josta on pala irti tai joka on liimattu? Ja vielä maininta "liimattu, ei haittaa mitään." Totta hitossa haittaa!
[/quote]
Tässä esimerkki:
"Jouluinen malja. Lasi halki ja liimattu. Voi käyttää korina ilman lasia. lasin saa kuitenki kaupanpäälle."
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Partylite_malja_20106230.htm?ca=18&w=3
Kävin kerran katsomassa laatikostoja, piti olla ehjät ja siistit.. oli vaikka mitä kolhuja. Ilmeisesti kyseisessä kohteessa oli tarkoitus uusia koko sisustus, ku tupa oli täynnä väkeä. Sit myyjä totes, että hän ei ehdi auttaa niiden siirtelyssä. Olin raskaana ja ne oli kerrostalon viidennessä kerroksessa, eikä pihaan saanu edes pysäköidä. Totesin, että pidä laatikkos tai myy jollekin muulle.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:34"]
Kävin kerran katsomassa laatikostoja, piti olla ehjät ja siistit.. oli vaikka mitä kolhuja. Ilmeisesti kyseisessä kohteessa oli tarkoitus uusia koko sisustus, ku tupa oli täynnä väkeä. Sit myyjä totes, että hän ei ehdi auttaa niiden siirtelyssä. Olin raskaana ja ne oli kerrostalon viidennessä kerroksessa, eikä pihaan saanu edes pysäköidä. Totesin, että pidä laatikkos tai myy jollekin muulle.
[/quote]
Ostajan tehtävä on järjestää haluamansa tavarat kotiinsa.
Ei se ole myyjän tehtävä (ellei erikseen ole sovittu kantoavusta ja kuljetuksesta).
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:24"]
[/quote]
[/quote]
Tässä esimerkki:
"Jouluinen malja. Lasi halki ja liimattu. Voi käyttää korina ilman lasia. lasin saa kuitenki kaupanpäälle."
[/quote]
Toi sama tyyppi myy myös läpiruostunutta wanhaa käsisahaa.:-o 20 eurolla! Hitto kun tyhmänä oon aina heittänyt kaiken rikkinäisen ja ruostuneen aina roskiin, mä voisin olla jo tsiljönääri...
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:48"]
[/quote]
[/quote]
Tässä esimerkki:
[/quote]
Toi sama tyyppi myy myös läpiruostunutta wanhaa käsisahaa.:-o 20 eurolla! Hitto kun tyhmänä oon aina heittänyt kaiken rikkinäisen ja ruostuneen aina roskiin, mä voisin olla jo tsiljönääri...
[/quote]
Samalla myyjällä myös hurrikaani: "pohjassa halkeama mutta ei näy jos laittaa kivejä pohjalle"
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Partylite_hurrikaani_20106197.htm?ca=18&w=3
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:48"]
[/quote]
[/quote]
Tässä esimerkki:
[/quote]
[/quote]
Samalla myyjällä myös hurrikaani: "pohjassa halkeama mutta ei näy jos laittaa kivejä pohjalle"
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Partylite_hurrikaani_20106197.htm?ca=18&w=3
[/quote]
Kivejä... juuri niitä.
Tosi ärsyttävää tuollanen kyllä ja se ettei osata ilmoittaa koska tulevat kotiovelle :(