Naiset ei väistä kadulla
Nuoret naiset törkeitä. Eivät väistä kadulla vaan kävelevät vaikka päin. Vituttaa. Eilenkin oli tilanne, jossa nuorempi pariskunta tulee vastaan kapealla kadulla ja vanhempi vastapäiseltä suunnalta. Olin vanhemman pariskunnan takana ja he joutuivat väistämään tätä omahyväistä pariskuntaa. Erityisesti nuori nainen ei vaivautunut muuttamaan suuntaansa senttiäkään. Itse meinasin tehdä saman, mutta väistin kohteliaasti kuitenkin.
Hävetkää nuoret itsekkäät naiset!
Kommentit (13)
Ei se ole vain nuorten velvollisuus väistää.
Niinpä. En uskalla enää kävellä kadulla, kun nykynaiset eivät enää väistä. :(
Aloittajan sietäisi hävetä kun hyökkää vain tuon nuoren naisen kimppuun, vaikka nuoren pariskunnan mies ei myöskään väistänyt.
Kyllä vanhemmalla pariskunnalla ja aloittajalla on ihan sama väistämisvelvollisuus, nyt vain sattumalta meni näin päin.
Venäjää puhuva naisporukka tuli leveästi eilen vastaan. Jo kaukaa kuului polotus ja odotinkin mahtavatko väistää. Yleensä eivät.
Tällä kertaa Minä en väistänyt ja eräs heistä oikein hypähti sivuun kohdallani.
Näin teen jatkossakin kaikkien leveilijöiden kohdalla.
Mies 110 KG
Oon huomannu saman, pitkänä ihmisenä olen jo tottunut siihen, että vien tilaa ja väistelen automaattisesti. Pahimpia ovat pienikokoiset ja lyhyet naiset, heitä ei välttämättä näe tungoksessa kuin vasta sitten kun ovat jäämässä alle. Ja senttiäkään ei voi ottaa sivuaskelta tai taivuttaa olkapäätä, vaatekaupoissakäynti on tuskaa näiden takia. Toinen inhokki ovat kännykän näpyttelijät, yleisötapahtuman jälkeen parkkipaikalla nuori jantteri oli nenä kiinni kännykässä samalla kun autoja liikkui ja peruutteli ruuhkassa, ei minkäänlaista itsesuojeluvaistoa
Olin eilen kävelyllä poikystäväni kanssa ja taas kerran tuli vastaan vanhempi pariskunta ja ärtyisän näköinen ihminen heidän takanaan. Ei aikomustakaan väistää vaan kävelivät keskellä katua kuin omistaisivat koko maailman. Päätin että tällä kertaa en väistä vaikka kävelisivät päälle. Pidin huolta että poikaystävänikään ei väistänyt. Ja kerrankin joutuivat nuo Euroopan omistajat tekemään tilaa muille!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 10:31"]
Oon huomannu saman, pitkänä ihmisenä olen jo tottunut siihen, että vien tilaa ja väistelen automaattisesti. Pahimpia ovat pienikokoiset ja lyhyet naiset, heitä ei välttämättä näe tungoksessa kuin vasta sitten kun ovat jäämässä alle. Ja senttiäkään ei voi ottaa sivuaskelta tai taivuttaa olkapäätä, vaatekaupoissakäynti on tuskaa näiden takia. Toinen inhokki ovat kännykän näpyttelijät, yleisötapahtuman jälkeen parkkipaikalla nuori jantteri oli nenä kiinni kännykässä samalla kun autoja liikkui ja peruutteli ruuhkassa, ei minkäänlaista itsesuojeluvaistoa
[/quote]
Nuo no ehkä ärsyttävimpiä nuo kännykän näpyttelijät. Tosi paljon tulee vastaan ihmisiä jotka kulkevat katse puhelimessa ollenkaan katsomatta eteensä. On se puhelin niin jännä!
Väistän. Kadulla on tullut tilanteita, jossa olen ohittanut miestä melko läheltä, koska on ollut ruuhkaista. Mies on kuitenkin jäykistänyt yläkroppansa ja siirtynyt vaivihkaa vielä 5 cm minun suuntaan, jolloin yhteentörmäys on ollut välitön... Rentoon kroppaan kun törmää vahingossa tuntuu se ihan erilaiselta, kuin tahalliseen tekoon.
En ymmärrä mikä joitakin miehiä vaivaa. Törmäävät voimalla olkapäähän. Jatkavat eteenpäin kävelyä ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos tuollainen sattuu vahingossa, niin kyllä mieskin kääntyy ja pyytää anteeksi.
Kerran tuli kolmen naisporukan kopla vierekkäin portaiden puolivälissä vastaan eikä elettäkään, että kukaan heistä väistäisi. Ainoa mahdollisuuteni ahtaassa portaikossa oli joko peruuttaa takaisin ylös nirppanokkien tieltä tai kävellä päin. Kävelin kohti, törmäten yhteen heistä ja voi että sitä pahaa silmää joka minuun kohdistui.
Olen itsekin nuori nainen, mutta kironnut myös monesti sitä, kun nuo kanalaumat eivät vaivaudu väistämään, vaikka veisivät koko jalkakäytävän. Ja mikäli joku todella olettaa, että koukkaan autotien tai pientareen puolelle väistääkseni rintamana vastaan tulevaa joukkoa, niin saavat kyllä varautua kolariin. Monesti olen kävellyt päin, kun muuten olisin ajautunut ajokaistalle. Siinä sitten kanat mulkoilevat ja tuhahtelevat, ja sekös minua huvittaa. Muuten pyrin kyllä väistämään esim. vanhuksia tai vaunuja työntäviä äitejä, joilla liikkuminen ei ole yhtä ripeää ja helppoa.
Eilen muuten tuli maahanmuuttajaperhe vastaan kapealla kadulla, kävelivät leveästi koko kadun leveydeltä. Yksikään ei tehnyt tilaa vaikka tultiin vastaan kahden lapsen ja aikuisen kera. Väistimme ajotien reunalle ja jolloin yksi miehistä suostui edes vähän antamaan tilaa. Jösses mitä porukkaa.
Usein tapahtuu sitäkin että jos olen juuri avaamassa ovea aikomuksenani kulkea siitä niin toiselta puolelta tuleva nainen änkeää kulkemaan ovesta (vaikka olisin itse jo kulkemassa läpi) olettaen että minä pidän hänelle ovea auki (itsekin olen nainen). Aina jaksan hämmästyä miten huonot käytöstavat joillakin on.
Sama juttu muuten keski-ikäisillä miehillä!