Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaiset lapsenvahdit - NO THANKS

Turska
13.02.2022 |

Onko muillakin kokemuksia naapureista, tuttavista, sukulaisista tms. jotka olettavat Teidän mielellään vahtivan heidän ihanaa jälkikasvuaan ilman vastapalvelusta?

Meillä neljä lasta ja aina on joku tyrkyllä "mahtuisko leikkiin mukaan jos kävisin nopeasti kaupassa/pankissa/jumpassa" jne. Tilannehan menee yleensä niin, että mukaan tulee yksi vanhempi, vaihdetaan kuulumisia ja sen jälkeen tulee klassikko "lapsethan pärjää tässä niin hyvin, voinkin käydä asioilla..."
Noh, yhteiset leikit on lähtökohtaisesti mukava asia, ei siinä mitään ja kertaluonteisesti/silloin tällöin tämä on ihan ok.

Pahin esimerkki oli naapuri, joka työnsi aina poikansa meidän puolelle rivarin pihaa ja itse pariskunta grillaili ja teki puutarhatöitä keskenään, kestitti vieraita jne. "Voisko meidän XX tulla Teille kun meillä on vieraita" siis WTF??? Vaikka sinänsä leikit sujui ja lapset oli tyytyväisiä, niin jossain vaiheessa tämä asetelma alkoi ottamaan päähän. Sitten kerran kuussa joku meidän lapsista (se luokkakaveri, muut ei tietenkään) sai mennä naapuriin, josta tehtiin tietenkin aina iso numero.

Yksi lapsi kävi usein yökylässä, lasten mielestä mukava poika mutta sanotaanko näin että ei mikään käytöksen kymppi. Lopulta meidän piti sanoa vanhemmille, että "meille sopii että tämä X on kylässä meillä 4krt - sen jälkeen koko meidän katras tulee Teille yhdeksi yöksi". Ei näkynyt enää ja hyvä niin.

Aika nopeasti ollaan viisastuttu ja aika suoraan sanotaan kun vieraiden lasten hoitopalvelu ei kiinnosta. Lähinnä avaukseni syy on se, että miten ihmiset voivat olla niin TÖRKEITÄ että tökätään lapset mihin vaan jos joku hyödyllinen idiootti niitä hoitaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten vanhemmat osaavat huomioida että toisilla on yhtälailla tekemistä perheen kanssa kuin heilläkin. Sitten on sellaisia lapsia jotka pyytävät kylään harvase päivä ja heidän vanhempiaan näkee ehkä kerran kesässä...

Vierailija
2/9 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kerrostalojemme phalla kun olen lasten kanssa, niin ei mene kymmentä minuuttia kun naapurit ovat kakaransa kanssa siinä. Sitten alkaa: sopiiko, että käyn äkkiä kellarissa? Piipahdan kaupassa? Käydään kävelyllä kun on noita parisuhdeasioita? Sisällä? Ja sitten, parin tunnin päästä tulee ylitsevuotavan kiitollisena, että kiitos kun pidit silmällä.

Mun lapset ovat 2 ja 6, heidän 4, joten vauhdittavaa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyynesti sanonut että vakuutusten takia tehdään kirjallinen sopimus ja että juttu toimii vastavuoroisesti. Siihen pummit ovat jääneet.

Vierailija
4/9 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun omakotitalossa, eikä naapuria mailla halmeilla.

Vierailija
5/9 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta.

Ehkä nelilapsinen perhe sekoittuu perhepäivähoitajaan.

Vierailija
6/9 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/9 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei onneksi ole kokemusta enkä itsekään harrasta moista.

Lapset on nyt 7 ja 10v.

Vierailija
8/9 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna syötävää, vettä vaan. Ei ole tunkua vaan ne muutamat, hyvät kaverit käy. Heille saatan välipalaakin tarjota.

Vierailija
9/9 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up